اخبار داغ

فؤاد ایزدی:

رژیم صهیونیستی آمادگی برگزاری انتخابات آزاد را ندارد/ پایان دوران اسرائیل با همه‌پرسی در سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی آمادگی برگزاری انتخابات آزاد را ندارد/ پایان دوران اسرائیل با همه‌پرسی در سرزمین‌های اشغالی
کارشناس سیاست خارجی گفت: مسئولین رژیم صهیونیستی مجبور خواهند شد کاری که در آفریقای جنوبی انجام شد یعنی انتخابات را برگزار کند و درنهایت رژیم اسرائیل از بین خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ فؤاد ایزدی، کارشناس سیاست خارجی امشب در نشست مجازی تحلیل بیانات رهبر انقلاب در روز قدس گفت: راهکاری که رهبر انقلاب برای آینده فلسطین مطرح کردند همه‌پرسی بود، همه‌پرسی در دنیا سیستم پذیرفته شده‌ای است و کمتر در دنیا به این سیستم ایراد می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی انتخابات ترویج می‌شود، دلیلی ندارد که این سیستم در فلسطین بی‌توجهی بشود.

,

ایزدی بیان داشت: چهارده میلیون نفر فلسطینی وجود دارد و حدود هفت میلیون نفر در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند و همین‌الان جمعیتشان از جمعیت صهیونیستی است یعنی اگر همین امروز در فلسطین اشغالی رأی‌گیری شود، نتایج مشخص است.

,

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: جمعیت‌هایی که از سرزمین فلسطین اخراج شده‌اند و آواره هستند، این‌ها نیز باید برگردند، در این صورت تفاوت رأی‌گیری بسیار واضع می‌شود و با رأی‌گیری حکومت دیگری در این سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهد شد.

,

ایزدی با اشاره به صحبت دیروز رهبر انقلاب افزود: استفاده از اصطلاح پادگان تروریستی برای اولین بار در کلام رهبری بود و این نشانه این است که به‌زودی دورانشان تمام خواهد شد.

,

وی گفت: رژیم صهیونیستی آمادگی برگزاری انتخابات آزاد را ندارد. رژیم صهیونیستی دچار مشکلات سیاسی است و طی دو سال گذشته چهار انتخابات برگزار کرده است و اگر رژیمی این میزان مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نداشته باشد این تعداد انتخابات نخواهد داشت.

,

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به مشکلات فرهنگی اجتماعی اسرائیل و تفاوت دیدگاه‌ها بین یهودیان ارتودوکس و دیگران اظهار داشت: انتخاب و راه‌حل دوم این رژیم، همان هست که در سال ۱۹۴۸ میلادی انجام دادند، یعنی کشتار مردم. باید مردم را کشتار و بیرون کنند که هر از چند گاهی درباره این مطلب، صحبت‌هایی می‌شود که آخرین بار در زمان مطرح‌شدن معامله قرن بود ولی این کار بسیار سخت است و به نظر نمی‌رسد که انتخاب واقعی باشد.

,

ایزدی عنوان داشت: در دنیای امروز کارهایی را که ۷۰ سال پیش می‌شد انجام داد به دلیل ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ها نمی‌شود انجام داد. اگر رژیم صهیونیستی بخواهد وارد این مبحث شود قطعاً نابودی رژیم را سرعت می‌بخشد.

,

وی گفت: گزینه سومی نیز هست که آن‌هم گزینه سیستم آپارتاید هست که الآن در حال اجرا است ولی مدیریت این سیستم و ادامه دادن آن دچار چالش‌های جدی است. چالش اول همین تغییر دموگرافیک است، رشد جمعیت مردم فلسطین از صهیونیست‌ها بیشتر است و این کار را برای این رژیم روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند.

,

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به ظلم‌های علیه مردم فلسطین ادامه داد: فلسطینی‌ها شهروندان درجه دو هستند و محدودیت‌های گسترده‌ای برای این جمعیت وجود دارد. ۲۲ درصد جمعیت کل منطقه در منطقه به‌عنوان ۱۹۴۸ هستند ولی این جمعیت در دو درصد سرزمین مستقر هستند و محدودیت‌های زیادی را دارند.

,

ایزدی تأکید کرد: این جمعیت در حال رشد، امکان مدیریت با سیستم آپارتاید را ندارد. رشد جمعیت یهودیان ارتدوکس نیز مشکل دیگر رژیم است، نتیجه رشد این یهودیان این شده است که شهردارها، در دستان یهودیان ارتدوکس است و به‌تدریج این موضوع بیشتر می‌شود و یهودیان با این نوع نگاه و مشکلاتی که برای دیگر یهودیان ایجاد می‌کنند باعث شده است که مهاجرت معکوس در این سرزمین را شاهد باشیم.

,

وی تصریح کرد: نتیجه این حرکت افزایش قدرت یهودیان ارتدوکس است و این درنهایت تعامل با جمعیت فلسطینی را سخت‌تر می‌کند.

,

این کارشناس سیاست خارجی و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به قدرت نظامی فلسطینی‌ها و مسلح شدن آن‌ها اضافه کرد: مشکل سوم رژیم اشغالگر، رشد و بالندگی مقاومت فلسطینی در مسائل مقاومت است، توانمندی فلسطینی افزایش‌یافته است و از نظر تجهیزات نظامی رشد کرده‌اند و کمک‌های نظامی صورت گرفته به فلسطین توسط ایران بوده است و ایران تنها کشوری است که در حوزه نظامی به فلسطین کمک کرده است.

,

وی بیان داشت: فشار به سیستم آپارتاید طی مرور افزایش می‌یابد و نگهداری این سیستم سخت‌تر می‌شود و زمانی که این جریان مقاومت حرکت ‌کند مشکلات هم برای صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود.

,

ایزدی افزود: حمایتی که کشورهای غربی از اسرائیل دارند طی مرور زمان هزینه آن سخت‌تر و بیشتر می‌شود و حتی صهیونیست‌هایی که خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز حمایتشان کمتر می‌شود.

,

وی با برشمردن حامیان اصلی رژیم صهیونیستی گفت: حامی اصلی رژیم صهیونیستی، آمریکا بوده است و دلیل این حمایت نیز لابی اسرائیل است و الآن درون آمریکا نیز این‌ها شکاف‌های بسیار شدیدی با هم هستند و بسیاری از آن‌ها مخالف نتانیاهو هستند و به دنبال تشکیل دو دولت به‌عنوان راه‌حل هستند.

,

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: در لابی اسرائیلیان در آمریکا بسیاری معتقد هستند سیستم آپارتاید فعلی اسرائیل، منجر به نابودی این رژیم می‌شود.

,

وی بیان داشت: در خود آمریکا و در بین یهودیان دچار تغییر نسل هستیم و کسایی که ادعای هولوکاست را داشتند سنشان افزایش‌یافته است و جوانان‌های یهودی اتفاق‌هایی که در اسرائیل می‌افتد را قبول ندارند. ازدواج با دیگر ادیان در یهودیان و تغییر نسل نیز به‌وضوح دیده می‌شود. در آمریکا و در دو حزب نیز با جنگ‌های به‌عنوان بی‌پایان و همیشگی مخالفت‌ها بسیار زیاد شده است.

,

ایزدی تأکید کرد: دیگر مشکلات اجتماعی در آمریکا در سخنرانی دیروز مورد اشاره رهبری قرار گرفت، کرونا و وضعیت مدیریت بهداشت، حمله به کنگره و ... نشان‌هایی از افول آمریکا است و این یعنی پشتیبان اسرائیل خود نیز دچار مشکل است.

,

این کارشناسی سیاست خارجی بیان داشت: سیستم آپارتاید به این دلایل از بین خواهد رفت و در نهایت مسئولین رژیم صهیونیستی مجبور خواهند شد کاری که در آفریقای جنوبی انجام شد یعنی انتخابات را برگزار کند و درنهایت رژیم اسرائیل از بین خواهد رفت. مجبور شدن به این کار توسط رژیم اسرائیل بر اساس برآورد حدود ۲۰ تا ۲۵ سال خواهد بود و این صحبت رهبری که این رژیم ۲۵ سال آینده را نخواهد دید پیش‌بینی بسیار درستی خواهد بود.

,

وی در پایان تأکید کرد: هرچقدر جریان‌های ناسیونالیست و غرب‌گرا در کشورهای اسلامی رو به افول می‌رود بر روی اسرائیل تأثیر منفی می‌گذارد. اندیشمندان اسرائیل بارهای تأکید کرده‌اند که موضوع فلسطین باید ملی بماند و نباید موضوع به جهان اسلام مرتبط شود.

,

حجت اسلام علی دعموش، از علمای لبنان نیز در این نشست گفت: مسئله فلسطین یک مسئله اعتقادی است و به مرور زمان از بین نمی‌رود.

,

وی تصریح کرد: اسرائیل اساساً یک حکومت نیست بلکه یک پایگاه تروریستی است و این حقیقت بر کسی پیچیده نیست و تاکنون هیچ‌کدام از کشورهای منطقه از گزند این رژیم در امان نمانده‌اند و این رژیم بر پایه ترور بنا و استوار است.

,

دعموش خاطر نشان کرد: رویارویی با اسرائیل، مصداق روبرویی با ظلم است و همه ملت‌ها و حکومت‌ها وظیفه ایستادگی در برابر ظلم را دارند و اولین گروه که این وظیفه را دارند خود فلسطینی‌ها هستند.

,

این عالم کشور لبنان اضافه کرد: امروز محور مقاومت پشت فلسطین ایستاده است و جمهوری اسلامی به‌عنوان حامی اصلی این کشور از دیگر کشورهای محور مقاومت حمایت می‌کند.

,

وی با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در روز گذشته بیان داشت: آن چیزی که رهبر انقلاب دیروز مطالبه کردند گسترش محور مقاومت بود چون آینده در اختیار این محور است.

,

دعموش تأکید کرد: جبهه غرب با مشکلات مختلفی روبرو هست و از طرفی جبهه مقاومت روزبه‌روز مقاوم‌تر می‌شود و اتحاد کشورهای اسلامی حول محور مقاومت و فلسطین آینده روشنی را ایجاد خواهد کرد.

,

این عالم لبنانی با اشاره به اقدامات اخیر اسرائیل خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل چالش کشیده شدن از سمت آمریکا رو به کارهای مفتضحانه‌ای مانند معامله قرن آورده است.

,

وی تصریح کرد: کشورهایی که رو به عادی‌سازی با اسرائیل رفته‌اند قطعاً نفعی نخواهند برد چون خود اسرائیل رو به نابودی است.

,

دعموش تأکید کرد: امید ما به آینده از همیشه بیشتر است چون می‌بینیم که محور مقاومت رو به گسترش است و موازنه قدرت به سمت فلسطین در حال حرکت است و کشورهای اسلامی روبه‌پیشرفت هستند.

,

این عالم لبنانی با اشاره به بحران‌های اسرائیل اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی دچار بحران‌های داخلی است و عدم تشکیل کابینه و نبود رهبری واحد و قدرتمند نشانه این مطلب است.

,

وی گفت: جوانان فلسطینی در مقابل دارای ایمان بیشتر می‌شوند و امیدشان به آینده نیز افزایش می‌باید.

,

دعموش با اشاره به نزدیک شدن به پایان رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما هم اعتقاد داریم شمارش معکوس برای از بین رفتن این رژیم آغازشده است و نابودی اسرائیل قطعی است. این وعده الهی در کتاب‌های مقدس حتی کتاب‌های مقدس خود یهودی‌ها هست و بسیاری از علمای یهود این موضوع را ایمان‌دارند.

,

وی افزود: مردم منطقه نباید در برابر اسرائیل بترسند و در برابر قدرت رسانه‌ای و اقتصادی آن‌ها نترسند و در برابر ظلم ایستادگی کنند.

,

دعموش تصریح کرد: در برابر همه تجاوزات و کارهای ظالمانه باید مقاومت و ایستادگی خودمان را ادامه دهیم.

,

این عالم لبنانی با اشاره به معامله قرن توسط برخی کشورهای عربی خاطر نشان کرد: هرچقدر شرایط و ویژگی‌ها برای کشورهای اسلامی و عربی بد باشد مجوزی برای عادی‌سازی روابط با این رژیم نیست. این عادی‌سازی برای پاک کردن مسئله فلسطین از کشورهای منطقه خواهد بود و ما باید پشت این مسئله بایستیم و اجازه عادی‌سازی را به کشورهای عربی و مسلمان ندهیم.

,

وی بیان داشت: نظام‌های منطقه خلیج‌فارس باید بدانند که ما دست از آرمان فلسطین بر نخواهیم داشت و آمریکا گزینه‌ای پیش رو نخواهد داشت جز اینکه تحریم‌های ظالمانه را از ایران بردارد و به توافق هسته‌ای برگردد و نسبت به یمن نیز اقدام به پایان بحران نظامی نماید.

,

دعموش در پایان تأکید کرد: ما در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که میوه مقاومت‌ها را می‌چینیم و در حال نتیجه گرفتن هستیم تمام حقایق میدانی نشان‌دهنده این موضوع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه