اخبار داغ

از اقدام و عمل خبری نیست؛

مردم دل زده از شعار و کلافه از وعده های پوشالی/ "عدالت ارتباطی" وزیر پرحاشیه در حد حرف باقی ماند

مردم دل زده از شعار و کلافه از وعده های پوشالی/ "عدالت ارتباطی" وزیر پرحاشیه در حد حرف باقی ماند
وعده های پوشالی دولت مردم جنوب شرق را کلافه کرد؛ مردمی که منتظر تحقق قول وزیر جوان برای رفع محرومیت و برقراری عدالت ارتباطی بودند، اما اکنون که زمان موعد فرا رسیده است و خبری از تحقق آن نیست، معتقدند مسئولان در ادعا ۲۰ هستند اما در عملی از سوی آن ها اقدامی صورت نمی گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ وزیر پر حاشیه دولت تدبیر و امید در سال ۹۶ به پهناورترین استان کشور سفر و ضمن افتتاح تعدادی پروژه، قول هایی را مطرح کرد، وعده هایی که در حد شعار باقی ماند، موضوعی که همیشه با گلایه مردم این خطه همراه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
 
اما وقتی مخاطبان بیشتری به سراغ فضای مجازی رفتند و به دلیل شیوع کرونا بسیاری از فعالیت ها به ویژه آموزش به سمت شبکه های اجتماعی سوق پیدا و زخم های کهنه به گونه ای دیگر سر باز کرد، دیگر این بار دانش آموزان و دانشجویان بودند که صدایشان بلند شد.
 
آن ها به دلیل همه گیری کرونا امکان تحصیل در فضای آموزشی را نداشتند و به اجبار باید سراغ کلاس های آنلاین می رفتند، اما در بسیاری از نقاط نه تنها از اینترنت خبری نبود، بلکه حتی آنتن دهی تلفن ها هم قطع شد و بسیاری از محصلان تمام این مدت سعی کردند به هر طریقی شده صدایشان را به گوش مسئولان امر برسانند.
 
عکس های متعددی از بالا رفتن دانش آموزان بر منبع آب، بلندی ها و درختان برای یافتن آنتن یا دسترسی به اینترنت منتشر و با پیگیری های رسانه ای، بالاخره وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرامی اش قول داد که با هدف محرومیت زدایی ارتباطی مجدد به این استان سفر کند.
 
سفری که دی سال گذشته انجام شد و  ۱۰ روز به طول انجامید و با بوق و کرنای رسانه های وابسته به دولت همراه شد، اما وزیر جوان در این سفر قول های بزرگتری داد و به گونه ای آن را بیان کرد که بسیاری از مردم امیدوار شدند، وی وعده داد که اردیبهشت امسال عدالت ارتباطی در سیستان و بلوچستان برقرار شود، اما در حالی به ۱۹ اردیبهشت رسیدیم که نه تنها این مهم محقق نشد، بلکه با افزایش چشمگیر پیام ها و تماس های مردمی مبنی بر قطع مکرر و چند روزه اینترنت و آنتن دهی خطوط تلفن همراه در بسیاری از نقاط این خطه مواجه هستیم.
 
موضوعی که مشکلات زیادی را برای مردم جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان دلگان و سراوان به همراه داشته است و اینک مردم با جدیت بیشتری منتظر پیگیری رسانه ای در ارتباط با وعده عملی نشده وزیر جوان هستند.
 
قطعی مکرر آنتن دهی تلفن همراه
 
در همین راستا شهروندان خواستار تدبیری از سوی مسئولان مخابرات برای بخش جلگه و توابع آن شدند، چراکه به گفته آن ها هر روز ساکنان این منطقه شاهد قطعی مکرر آنتن دهی تلفن همراه هستند و اظهار می کنند که از کلاس، کار وزندگی و همه امور خود بازمانده اند، چراکه مدام این مشکل تکرار می شود.
 
آن ها می گوینده، کاش مسئولان امر خودشان را جای مردم رنج کشیده می گذاشتند تا ببینند و درک کنند چه سختی هایی را متحمل می شوند، مردمانی که حتی حاضر هستند برای پایان دادن به مشکل قطعی فیبر نوری که به صورت هوایی کشیده شده و هر چند روز یکبار تکرار می شود، دست به دست هم دهند و با وجود همه تنگناهای مالی بیل و کلنگ دست بگیرند و برای جانمایی فیبر نوری به صورت زمینی همکاری کنند، آن ها اظهار می کنند که این اقدام را انجام می دهند تا روسیاهی آن برای کسانی بماند که نظاره گر درد و رنج مردم هستند اما اقدامی نمی کنند.
 
به گفته آن ها حکایت قطعی مکرر تلفن همراه و اینترنت مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه سال هاست درگیر آن هستند، اما هیچ اقدامی از سوی مسئولان برای رفعش انجام نشده است. بنابراین خواستار این هستند که بار دیگر صدایشان از تریبون رسانه به گوش متولیان امر برسد تا شاید یکبار برای پایان دادن به این قصه تلخ قدمی بردارند.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قطعی مکرر آنتن دهی تلفن همراه, قطعی مکرر آنتن دهی تلفن همراه,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
 
قطعی های مکرر و مردم متضرر

 
میرزا بامری، مدیر آموزش و پرورش جلگه در این باره به خبرنگار ما گفت: مردم جلگه و توابع از قطعی مکرر تلفن همراه خسته شده اند، چندین سال است که این ماجرا ادامه دارد و اکثر ساکنان منطقه، کشاورزان، کسبه و محصلان ضررهای زیادی متحمل شده اند.
 
وی ادامه داد: به علت نبود آنتن دهی و اینترنت مردم برای تامین نان و معیشت هم دچار مشکل هستند، بنابراین تقاضا داریم که یکی صدای مان را بشنود، از تمام نیروهای انقلابی و سپاه که همیشه حامی محرومان بوده و از فرماندار و نیروهای انتظامی عاجزانه تقاضا داریم که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند، چراکه این وضعیت شایسته مردم شهید پرور این منطقه نیست.

دانش آموزان بر بلندای منابع آب برای استفاده از آنتن تلفن همراه در کرمان
 
به گفته بامری، قطعی های مکرر بیشتر بر اثر وزش باد و بارش باران یا سرقت کابل ها صورت می گیرد و سبب شده است که مردم با مشکل جدی مواجه شوند، خیلی از مغازه ها بسته شده و حتی مردم نمی توانند نان تهیه کنند، چراکه پول نقد ندارند و باید کارت بکشند که به دلیل مشکلات ارتباطی بیشتر اوقات امکان آن مهیا نیست.
 
وی اضافه کرد: این موضوع به صورت مکرر از سوی مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار پیگیری شده است، اما گویا گوش شنوایی برای رفعش وجود ندارد.
 
این مقام مسئول اذعان کرد: دانش آموزان برای این که از کلاس درس عقب نمانند به بالای مخازن هفت متری آب می روند که تا بتوانند از آنتن دهی استان کرمان استفاده و در کلاس ها شرکت کنند.
 
,  
قطعی های مکرر و مردم متضرر
,  
قطعی های مکرر و مردم متضرر
,
,
,
,
,
,
,
, دانش آموزان بر بلندای منابع آب برای استفاده از آنتن تلفن همراه در کرمان, دانش آموزان بر بلندای منابع آب برای استفاده از آنتن تلفن همراه در کرمان,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

تلخی کام کشاورزان به دلیل اختلال خطوط تلفن همراه و اینترنت
 
حجت السلام والمسلمین هادی بامری، امام جمعه موقت دلگان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: مردم جلگه مدت هاست مشکل آنتن دهی خطوط و اینترنت دارند، در یکی از روستاها به نام گزگر نیز مشکلات جدی و اساسی است، به گونه ای که باید حتما بالای بلندی بروند تا بتوانند تلفن بزنند.
 
وی ادامه داد: اختلال خطوط تلفن همراه و اینترنت باعث شده است که کام کشاورزان بعد از یکسال تلاش تلخ شود، چراکه امکان برقراری تماس با راننده ها برای حمل تولیداتشان ندارند و باید گفت که ضرر اساسی به آن ها وارد شده است.
 
بامری افزود: آموزش نیز با مشکل جدی همراه شده و امکان اجرای مجازی آن به صورت مطلوب فراهم نیست، معلمان اذعان می کنند که همیشه باید صوت کلاس را ضبط و ساعت ها منتظر بمانند تا بتوانند ارسالش کنند، اما در نهایت به دلیل اینترنت ضعیف دانش آموزان به صورت ناقص دریافت می کنند و مشکلاتی در راستای تحصیل برایشان به وجود آمده است.
 
وی اذعان کرد: قطعی اینترنت و تلفن بر فعالیت اصناف هم تاثیر جدی گذاشته است، مسئولان قول هایی برای رفع داده اند، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته، وزیر هم آمد وعده هایی داد، اما پشت سرش را نگاه هم نکرد، به گونه ای که نه تنها مشکلات رفع نشده، بلکه شرایط بدتر شده است.
 
رئیس حوزه های علمیه دلگان اضافه کرد: این مشکل مربوط به بخش یا منطقه خاصی نیست و در بسیاری دیگر از نقاط استان نیز به صورت اساسی وجود دارد و انتظار می رود با همکاری رسانه ای این مشکلات به گوش مسئولان برسد تا شاید برای پایان دادن به آن اقدام جدی انجام دهند.
 
قطعی خطوط و تعطیلی صنوف
 
ابراهیم رضوی، رئیس اداره صمت دلگان هم گفت: قطعی اینترنت باعث شده است که بسیاری از صنوف به ویژه نانوایی ها با مشکل جدی مواجه شوند، برخی هم به صورت قرضی نان در اختیار مردم می گذارند تا از این نظر دچار مشکل نشوند.
 
وی با بیان این که وقتی اینترنت نباشد صد در صد واحدهای صنفی تعطیل هستند، اذعان کرد: یکی از مشکلات اساسی به صدور بارنامه اختصاص داشت و رانندگان مجبور بودند به دیگر نقاط مراجعه کنند تا بتوانند سوخت بزنند.
 
این مقام مسئول با گلایه از قطعی مکرر اینترنت و آنتن دهی خطوط، اظهار کرد: متاسفانه اگر بارندگی اندکی هم صورت بگیرد و بادی بوزد با مشکل قطعی مواجه می شویم، مسئولان دلیل آن را فیبر نوری هوایی می دانند که از فنوج کشیده شده و مکرر دچار قطعی می شود.
 
فیبر نوری زمینی؛ حلال مشکلات

 
مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان نیز در این باره بیان کرد: اگر فیبرنوری در فنوج به صورت زمینی کشیده شود، خیلی از مشکلات حل و از قطعی هایی که به دلیل طوفان، سیل و سرقت صورت می گیرد، جلوگیری می شود.
 
وی ادامه داد: هفته گذشته پنج روز شاهد قطعی زیرساخت های ارتباطی بودیم که با توجه به این که در فصل برداشت هندوانه هستیم و روزانه  ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون از این محصول از دلگان خارج می شود، تعداد زیادی از رانندگان طی این روزها سرگردان بودند، چراکه امکان صدور بارنامه وجود نداشت.
 
این مقام مسئول اذعان کرد: مغازه‌ دارها نیز با کارتخوان فعالیت می کنند، به همین دلیل فعالیتشان با مشکل مواجه شد، فصل امتحانات تعطیل شده بود و مردم نان قرضی می خریدند آن هم در بخش ۵ هزار نفری که مرکز شهر است، نزدیک به 200 روستا دارد.

فقط یک اکیپ رفع نقض برای 5 شهرستان
 
به گفته وی، وقتی آنتن قطع می شود، مخابرات مسئولیت نگهداری آن را دارد، اما فقط یک اکیپ شهرستان های دلگان، ایرانشهر، فنوج، بمپور و بزمان را پوشش می دهد، این تیم شرکتی است و می تواند نیرو بگیرد و در هر شهرستان یک گروه تعمیراتی مستقر کند، این موضوع را در سفر وزیر ارتباطات هم مطرح کردم.
 
شجاعی افزود: برای تلفن های ثابت خود شهر هم مشکل داریم که عمده مشکلات به مخابرات برمی گردد، وقتی که اعلام می کنیم آنتن دهی خطوط در روستای گزگر مشکل دارد و صدای روحانیون درآمده، اظهار می کنند که مشکلی نیست، اما بازدید هم انجام نمی دهند، حتی مسئولان شرکت گاهی تماس ما را نمی دهند.
  
وی با بیان این که هدف این است که با وحدت در کنار هم مشکلات را حل کنیم، نه این که به مشکلات بیفزاییم، آن هم در سالی که به مانع زدایی تاکید شده است، اظهار کرد: وقتی آنتن دهی خطوط قطع می شود، در جایگاه سوخت هم امکان بنزین زدن نیست، چراکه نه مردم می توانند پول پرداخت کنند و نه دستگاه کار می کند.
 
انتهای پیام/
 
,
, تلخی کام کشاورزان به دلیل اختلال خطوط تلفن همراه و اینترنت, تلخی کام کشاورزان به دلیل اختلال خطوط تلفن همراه و اینترنت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قطعی خطوط و تعطیلی صنوف , قطعی خطوط و تعطیلی صنوف ,
,
,
,
,
,
,
,  
فیبر نوری زمینی؛ حلال مشکلات
,  
فیبر نوری زمینی؛ حلال مشکلات
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فقط یک اکیپ رفع نقض برای 5 شهرستان, فقط یک اکیپ رفع نقض برای 5 شهرستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه