اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسئولان استان سمنان مطرح شد؛‌

بررسی علت حادثه معدن همچنان ادامه دارد/ سنگ تمام نیروهای جهادی در سیل دامغان

بررسی علت حادثه معدن همچنان ادامه دارد/ سنگ تمام نیروهای جهادی در سیل دامغان
در روزهای اخیر حادثه ریزش معدن و جاری شدن سیل، دامغان را با چالش جدی مواجه کرد این در حالی است که نیروهای امدادی و جهادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند اما هنوز در میدان مبارزه با مشکلات حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شهرستان دامغان در هفته اخیر روی خوشی به خود ندید و شاهد حوادث ناگوار ریزش معدن و فوت 2 معدنچی طزره و جاری شدن سیل در جنوب شهر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, م, رآت,

روز 11 اردیبهشت بود که ریزش معدن طزره، دامغان را در بهت فرو برد و نیروهای امدادی جست و جوی خود را برای نجات جان دو کارگر محبوس شده در معدن اغاز کردند اما با مشکلاتی بسیاری مواجه شدند و پس از بی نتیجه ماندن تلاش امدادگران، امید برای نجات یافتن این دو کارگر کاهش یافت.

,

در همان بحبوبه جریان معدن و در میان تمام نگرانی ها بارش باران هم کار را برای نیروهای امدادی در معدن سخت تر کرد و هم با تخریب معابر، مزارع کشاورزی و منازل مسکونی در روستاهای دامغان نیرو های امدادی را غافل گیر کرد و دستگاه های مدیریتی در دامغان به تماشای عاقبت بی توجهی به مشکلات گذشته نشست. 

,

با آغاز بارش باران، سیل روستاهای دامغان را فرا گرفت و خسارات زیادی را به منازل و مزارع کشاورزی دامغان وارد کرد و نیروهای امدادی، انتظامی و سایر نیروهای خدماتی وارد میدان شدند و اقدامات لازم برای خارج کردن آب از منازل، پاکسازی معابر و تامین آب آشامیدنی را فراهم کردند.

,

 مشکلات اساسی و قدیمی روستاها بررسی و رفع خواهد شد

,  مشکلات اساسی و قدیمی روستاها بررسی و رفع خواهد شد,  مشکلات اساسی و قدیمی روستاها بررسی و رفع خواهد شد,

علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی تلفنی با خبرنگار مرآت درباره آخرین وضعیت حوادث دامغان گفت: پیگیری مختلف از همان ابتدای حادثه از طریق فرماندار و فرماندهی نیروی انتظامی دامغان انجام شد و امیدوار بودیم هرچه سریعتر این دو کارگر پیدا شوند.

,

علیزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این روزها خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و تیم های متعدد تخصصی بی وقفه در حال انجام عملیات نجات و اواربرداری بودند.

,

وی، معادن زغال سنگ را از معادن بسیار سست عنوان کرد و افزود: با توجه به سخت شدن دسترسی به کارگران به علت فاصله زیاد تا ورودی معدن، باید پیش از اجرای عملیات مراحل محکم کاری و ایمن سازی معدن انجام می شد تا امنیت نیروهای امدادی تامین شود.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات صورت گرفته در مواجهه با سیل در دامغان نیز تصریح کرد: از ابتدای وقوع حادثه در روستاهای سینک، حسینان و معلمان با مجموعه های سپاه پاسداران، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری و نیروی انتظامی تعاملات لازم صورت گرفت.

,

علیزاده ضمن تشکر از نیروهای جهادی اظهار کرد: نیروهای مردمی و بسیجی در اولین ساعات بروز حادثه به سرعت در منطقه حضور یافته و خدمات رسانی به آسیب دیدگان را آغاز کردند که جای بسی تقدیر و تشکر است.

,

وی ادامه داد: عمده ترین مشکل در این مناطق به گفته مردم پل های موجود بوده که از گذشته مشکلاتی را به همراه داشته است که این قول داده خواهد شد که این مشکل به صورت اساسی حل شود تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

,

نماینده مردم دامغان در پایان بیان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و مسئولین باید تا آخرین نفس در خدمت مردم باشند و به امید خداوند مشکلات هرچه سریعتر مرتفع خواهد شد.

,

آسیب 100 درصدی به اراضی کشاورزی دامغان

, آسیب 100 درصدی به اراضی کشاورزی دامغان, آسیب 100 درصدی به اراضی کشاورزی دامغان,

مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن تسلیت به خانواده های جان باخته گفت: متاسفانه با تمام تلاش های بی وقفه نیرو های امدادی کارگران محبوس در معدن جان خود را از دست داده بودند و با فاصله کمتر از 2 ساعت با یکدیگر پیکر بی جان هردو کارگر پیدا شد و برای طی کردن مراحل قانونی از معدن منتقل شدند.

,

بندرآبادی با اشاره به حادثه سیل در دامغان  اظهار کرد: روز سه شنبه ساعت 5 و 15 دقیقه باران شدیدی شروع به بارش کرد و کمتر از 10 دقیقه جریان سیلاب بسیار تندی را در آنجا به راه انداخت که به علت شیب تند محور معلمان این سیل در آن محور جریان پیدا کرد و روستاهای سینک، معلمان و حسینان به شدت در معرض آسیب قرار گرفتند.

,

 فرماندار دامغان در توضیح خسارات وارد شده به روستاها خاطر نشان کرد: در مجموع به 49 واحد مسکونی در روستا آسیب جدی وارد شد که 3 واحد از آن ها بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بازسازی نیاز دارد و سایر آن ها در معرض آب گرفتگی و سایر خسارات قرار گرفته اند.

,

وی با بیان اینکه خسارات وارده در روستاها بررسی و پشتیبانی لازم صورت خواهد گرفت تصریح کرد: بررسی و تعیین خسارات در روستاها انجا خواهد شد و برای رفع این مشکلات تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض در اختیار روستائیان قرار خواهد گرفت.

,

بندرآبادی درخصوص سایر خسارات وارد شده به روستاها ادامه داد: 13 هکتار از اراضی کشاورزی 100 درصد خسارت دیده و 10 دام سبک نیز تلف شده اند و سایر خسارات آبگرفتگی های منازل بود که توسط نیروهای امدادی در حال برطرف شدن هستند.

,

فرماندار دامغان ضمن تقدیر از نیرو های امدادی و جهادی بیان کرد: در ساعات اولیه بروز حادثه نیرو های هلال احمر و نیروهای جهادی پا به عرصه خدمت گذاشتند و با کمک تجهیزاتی مانند 21 دستگاه کفکش و لجنکش در مدت 12 ساعت تا سحر روز چهارشنبه تمام آب های منازل مسکونی تخلیه و حیاط منازل پاکسازی شد.

,

وی افرود: 2 دستگاه بابکت، لودر، 5 دستگاه کامیون و 3 دستگاه تانکر آب به منطقه اعزام شدند و در جهت شست و شوی منازل و فرش های ساکنین مورد استفاده قرار گرفت و کل کوچه ها و خیابان های روستاها از نخاله های باقی مانده از سیل توسط نیروهای جهادی و هلال احمر پاکسازی شد.

,

بندرآبادی با اشاره به آسیب زیرساخت های روستاها گفت: در ابتدای وقوع سیل راه های روستایی، فیبرهای مخابراتی و آب روستاها آسیب دید اما با تلاش دستگاه های ذی ربط ارتباط با روستاها قطع نشده و برآورد خسارت صورت گرفت تا مشکلات و آسیب های وارده به روستا برطرف شود.

,

فرماندار دامغان با بیان اینکه ایمن سازی روستاها انجام شده خاطر نشان کرد: قنات روستا و مسیرهای ارتباطی روستا آسیب جدی دیده و با تشکیل جلسه ستاد بحران و با همکاری اعضای ستاد این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت که با تصمیمات اتخاذ شده قنات روستا توسط جهاد کشاورزی لایروبی، مسیر های ارتباطی توسط اداره کل راه و ترابری بررسی و ترمیم شده و تا رفع قطعی مشکل آب روستا توسط اداره آب و فاضلاب توسط تانکر های آب بحث آبرسانی در روستا انجام می شود.

,

وی در پایان افزود: برای رفع اساسی مشکلات و تا پیش از تصمیم جدی برای حل موضوعات، 130 متر نیوجرسی برای رفع موقت خطر سیل احتمالی در منطقه جایگذاری شده و مسئولین ذی ربط برای رفع اساسی مشکلات، تصمیمات لازم را گرفته و اجرایی خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه