اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با دانا:

مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است/ بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو به زودی در صحن علنی

مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است/ بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو به زودی در صحن علنی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم از مخالفت کمیسیون متبوعش با هرگونه افزایش قیمت خودرو خبر داد و گفت: اقدام شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو، بازار را متشنج و بی‌ثبات می‌کند.
[

حجت اله فیروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباه عدم رضایت خودروسازان از افزایش ۹ درصدی و تلاش آنها برای آزادسازی قیمت خودرو، اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو چه از سوی شورای رقابت و چه از طرف خودروسازان مخالف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در سال گذشته به بهانه افزایش نرخ دلار و قیمت فولاد، افزایش‌های متعددی برای قیمت خودروسازان داخلی صورت گرفت که همان این افزایش‌ها متناسب و منصفانه نبوده و با توجه به حمایت‌ها از خودروسازان داخلی، قیمت فروش امروز، بیش از قیمت تمام شده خودروها بوده و افزایش مجدد هیچ توجیهی ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد: در سال جاری نرخ دلار کاهش چشمگیری داشته و اتفاق خاصی هم در زمینه قیمت مواد اولیه و سایر موئلفه‌های تولید در سال جاری نیفتاده است که موثر بر افزایش قیمت خودرو باشد، اتفاقا با توجه آغاز مذاکرات وین بازار خودرو راکد و قیمت‌ها کاهشی است؛ همچنین وضعیت کرونایی و کاهش سفرها باعث کاهش تقاضا خرید خودرو شده است.

,
,
,

 

,

گران کردن بی‌ضابطه، خدمت به تولید نیست

, گران کردن بی‌ضابطه، خدمت به تولید نیست, گران کردن بی‌ضابطه، خدمت به تولید نیست,

فیروزی با بیان اینکه، شورای رقابت باید همان گونه که به دنبال حمایت از تولیدکننده است، از حقوق مصرف کنندگان نیز دفاع کند، اضافه کرد: موافقت با گران شدن بی‌ضابطه خودرو، نه تنها خدمت به تولید نیست، بلکه به ضرر تولیدکنندگان است.

, شورای رقابت باید همان گونه که به دنبال حمایت از تولیدکننده است، از حقوق مصرف کنندگان نیز دفاع کند، اضافه کرد: موافقت با گران شدن بی‌ضابطه خودرو، نه تنها خدمت به تولید نیست، بلکه به ضرر تولیدکنندگان است., شورای رقابت باید همان گونه که به دنبال حمایت از تولیدکننده است، از حقوق مصرف کنندگان نیز دفاع کند، اضافه کرد: موافقت با گران شدن بی‌ضابطه خودرو، نه تنها خدمت به تولید نیست، بلکه به ضرر تولیدکنندگان است.,

وی گفت: اقدام شورای رقابت در شرایط فعلی کمکی به خودرو سازان نخواهد کرد و این افزایش قیمت علاوه بر ایجاد  بی‌ثبات در بازار، این احساس را به جامعه القاء می‌کند که گویی در آینده باید منتظر افزایش قیمت کالاهای دیگر نیز باشیم.

,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نگاه قطعه سازان به قیمت نهایی خودرو و قیمت گذاری صنایع پایین دستی بر اساس قیمت عرضه، گفت: ثبات در قیمت خودرو کمک بزرگ‌تری به تولیدکننده است و افزایش پیاپی قیمت در این بازار موجب بی‌ثباتی، بی‌اعتمادی و افزایش قیمت مواد اولیه تولید و موجب افزایش قیمت تمام شده خواهد شد.

,

 

,

طرح ساماندهی صنعت خودرو در انتظار ورود به صحن مجلس

, طرح ساماندهی صنعت خودرو در انتظار ورود به صحن مجلس, طرح ساماندهی صنعت خودرو در انتظار ورود به صحن مجلس,

فیروزی در پایان گفت: طرح مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی در صحن علنی بررسی می‌شود و در صورت نیاز، ایرادات و موانع آن با بررسی‌های کارشناسی برطرف و تصویب می‌شود لذا کمیسیون صنایع و معادن مجلس با هر گونه افزایش قیمت خودرو تا تعیین تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس مخالف است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه