اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان مرکزی اعلام کرد

مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌ها در دوایر مشاوره و مددکاری در استان مرکزی/بیش از ۶۰۰ هزار نفر مخاطب پیام های آموزش همگانی پلیس در بستر فضای مجازی هستند

مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌ها در دوایر مشاوره و مددکاری در استان مرکزی/بیش از ۶۰۰ هزار نفر مخاطب پیام های آموزش همگانی پلیس در بستر فضای مجازی هستند
مفخمی شهرستانی با اشاره به برنامه ریزی های پلیس استان در توسعه بهره گیری هدفمند از بستر فضای مجازی در ارائه محتواهای آموزش همگانی پلیس گفت:با همکاری خوب فعالان فضای مجازی در استان، بیش از 600 هزار نفر مخاطب اخبار و پیام های آموزش همگانی پلیس در بستر فضای مجازی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار"حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ارکان پیشگیری اجتماعی از جرایم و آسیب های اجتماعی آموزش و ارتقاء دانش و آگاهی شهروندان در زمینه ی خود مراقبتی، شناخت آسیب ها و نحوه ی مقابله با آنهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی اضافه کرد: در نگاه پلیس جامعه محور کاهش جرایم و آسیب ها ی اجتماعی مستلزم همسویی، همراهی و اعتماد مردم به پلیس است و بر همین اساس در حوزه آموزش همگانی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و به خصوص جمعیت دانش آموزی مخاطبان پلیس هستند و هرکجا مخاطب حضور داشته با شد پلیس برای آموزش حضور دارد.

,

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: از آنجایی که امروزه فضای مجازی اهمیت ویژه ای داشته و اکثر شهروندان بخشی از اوقات فراغت خود را در این فضا می گذرانند؛ لذا حضور پلیس در این فضا امری ضروری بوده و تلاش می کنیم با هدف گذاری صحیح، پیام خود را به گوش مخاطبان در فضای مجازی برسانیم.

,

این مقام ارشد انتظامی با بیان برنامه ریزی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در برقراری تعامل با فعالان فضای مجازی خاطر نشان کرد: در همین راستا بیش از 800 کانال خبری، آموزشی ، فرهنگی در حوزه ی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در شهر ها ،روستاها ،ادارات دولتی و سازمانهای مردم نهاد شناسایی و ضمن هماهنگی و تعامل با ادمین این کانال ها، فضایی موثر و سازنده برای آموزش همگانی برای شهروندان فراهم شده است.

,

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات هماهنگی و نشست های اندیشه ورزی مسئولان انتظامی با فعالان فضای مجازی در سطح استان،‌ در حال حاضر بیش از 600 هزار نفر، مخاطب اخبار و پیام های آموزش همگانی پلیس در بستر فضای مجازی هستند.

,

وی یکی از مهم ترین جامعه هدف در برنامه های آموزش همگانی پلیس را با نگرش پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان برشمرد و اظهار داشت:‌ بدین منظور در تفاهم نامه پلیس استان و آموزش و پرورش، محتواهای آموزش همگانی جذاب در قالب های بصری مختلف از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهیه و بعد از بازنگری از سوی کارشناسان آموزش و پرورش در بستر پیام رسان شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

,

مفخمی شهرستانی ادامه داد: تولید محتوا در فضای مجازی شامل فیلم کوتاه ،موشن گرافی، اینفوگرافی،مجموعه کلیپ های آموزشی "پلیس همراه و همیار پلیس"و متون آموزشی در زمینه آسیبهای اجتماعی از جمله اقدامات آموزشی پلیس در فضای مجازی است که با ارزیابی ها و نیازسنجی از جوامع مختلف هدف تهیه شده و با همکاری فعالان فضای مجازی و رسانه ای بازنشر می شود.

,

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در ماه های اخیر تاکنون 85 مورد کلیپ آموزشی "پلیس همراه و همیار پلیس"، .موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست در حوزه تصویری به صورت تخصصی از سوی این معاونت تهیه و به منظور افزایش آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی درشبکه های اجتماعی و فضای مجازی بارگذاری یا انتشار داده شده است.

,

وی در ادامه گذری بر اقدامات مشاوره ای و مددکاری پلیس استان داشت و با بیان مصالحه 83 درصدی پرونده‌ها در دوایر مشاوره و مددکاری در استان به برنامه ریزی تداوم خدمات مشاوره ای فرماندهی انتظامی استان در زمان شیوع بیماری کرونا خاطر نشان کرد: بدین منظور در برنامه ریزی انجام شده از سوی مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا، شماره تلفن 096580 به صورت استانی با هدف سهولت دسترسی شهروندان به خدمات مشاوره ای راه اندازی و مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه