اخبار داغ

کمک مومنانه از بسته معیشتی تا نذر رهایی

کمک مومنانه از بسته معیشتی تا نذر رهایی
بیماری کرونا با تلخی و فوت انسان ها همراه است اما اوج احسان و همدلی مردم کشور ایران در نهضت کمک مومنانه نمایان شد که کماکان نیز استمرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، نزدیک به دوسال است که بیماری کرونا وارد زندگی های مردم شده و علاوه بر تاثیرگذاری روی جامعه، اقتصاد و معیشت افراد را هم مختل نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
۲۱ فروردین ماه سال گذشته بود که مقام معظم رهبری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم ایران فرمودند که "یکی از کارهای لازم در این شرایط، رزمایش همدلی بوده و چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان ایجاد شود."
,
 
,
سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کنار محورهای اساسی و مهمی که داشت، با یک فراخوان همراه بود، فراخوانی برای برپایی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به فقرا و نیازمندانی که بیماری کرونا زندگی‌شان را تحت تأثیر قرار داده است.
,
 
,
دقایقی پس از این فرمان رهبر انقلاب، کوچک و بزرگ، خیران و توانمندان، مسئولان و ائمه جمعه و جماعات و سپاه با همراهی بسیج پا به صحنه گذاشتند تا امر رهبری بر زمین نماند.
,
 
,
فاز نخست «کمک مومنانه» به صورت سراسری از ۲۳ فروردین سال گذشته آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت؛ نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در این رزمایش به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید.
,
 
,
بعد از گذشت مدتی، ارگان های مختلف با نام های متفاوت اما هدفی یکسان پا به عرصه کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده به دلیل کرونا گذاشتند تا جلوه ای دیگر از همدلی را رقم بزنند.
,
 
,
بسیج، وارد میدان عمل شد
, بسیج، وارد میدان عمل شد,
 
,
سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در یکی از نشست های خبری خود خبر از مشارکت فعال ۵۴ هزار پایگاه بسیج در اجرای این رزمایش داد و گفت: "مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد یافت." بنابراین بسیج با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، برگزاری رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را در دستور کار خود قرار داد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
اما باید دید این امر رهبر معظم انقلاب از کجا نشات می گیرد؟
, اما باید دید این امر رهبر معظم انقلاب از کجا نشات می گیرد؟,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی بااشاره به توصیه قرآن کریم در خصوص احسان و بخشش گفت: احسان زمینه زنده بودن و سلامت یک جامعه است لذا احسان و نیکوکاری از کارهای اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی محسوب می شود و قرآن از مسلمانان خواسته تا در نیکی به یکدیگر کمک کرده و آن را در جامعه ترویج نمایند.
,
 
,
وی با ذکر دلایل اهمیت احسان در جامعه گفت: یکی از دلایل اهمیت آن، این است که احسان زمینه نابودی جامعه را از بین می برد؛ همانگونه که خداوند در آیه ۱۹۵سوره بقره می فرماید:"در راه خدا انفاق کنید و با ترک انفاق ،خود را به دست خود به هلاکت نیفکنید..." چون یکی از علل نابودی جامعه فقر است و فقر موجب می شود انسان نتواند از راه درست به نیازهای خود برسد ناچارا دست به هر کاری می زند و موجب فساد می شود.
,
 
,
این کارشناس علوم مذهبی دومین دلیل اهمیت احسان در جامعه را زنده بودن و سلامت جامعه عنوان و تصریح کرد: احسان زمینه زنده بودن و سلامت یک جامعه را فراهم می سازد و دوستی و محبت را بیشتر و تنش، اختلاف و درگیری ها را کمتر می کند و برای رهایی از تنگناه های اقتصادی و معیشتی که بر اثر ویروس کرونا بوجود آمده، نیازمند جهاد مالی و اقتصادی هستیم.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: "افرادی که تمکن مالی دارند به منظور کمک به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کنند و توصیه به آغاز رزمایش مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان را دادند" گفت: بیماری کرونا باعث شده که بسیاری از هموطنان کار و زندگی خود را کنار بگذارند و ناچارا به توصیه پزشکی در خانه بمانند، لذا بسیاری از مردم در زندگی دچار فشار اقتصادی شده و در مضیقه هستند و درخواست می شود در شرایط فعلی افرادی که تمکن مالی بهتری دارند احسان نموده و به یاری فقرا، مستمندان و کسانی که درآمد روزانه داشته اند و الان محروم هستند، بشتابند.
,
 
,
 
,
, ,
 
, , کمک مومنانه فراتر از بسته معیشتی, کمک مومنانه فراتر از بسته معیشتی,
 
,
نهضت کمک مومنانه از بسته معیشتی شروع شد اما با تنومند شدن درخت احسان، شاخ و برگ های آن رویید و مردم کشورمان در زمینه های مختلف برای شکست کرونا پا به عرصه گذاشتند.
,
 
,
بخشش اجاره بها منزل، پخت طعام گرم، توزیع هزاران هزار قرص نان، اهدا کارت هدیه، نذر خون، نذر رهایی برای آزاد سازی جرائم غیر عمد، اهدا بسته های آموزشی و تبلت و... نمونه هایی از ابتکارات مردم برای کمک به نیازمندان بوده است. 
,
 
,
باآغاز سال تحصیلی جدید، به دلیل شیوع بیماری کرونا دانش آموزان از کلاس های حضوری به فضای مجازی کوچ کردند اما سوال مهم اینجا بود که کسانی دارای تلفن همراه هوشمند نیستند، آن ها باید چه کار کنند؟
,
 
,
در سطح کشور اقدامات و پویش های مختلفی در راستای خرید تلفن همراه و تبلت برای دانش آموزان صورت گرفت؛ در استان فارس نیز پویش "توکاد" راه اندازی شد که سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس این پویش را الگویی برای کل کشور دانست. از زمان شروع این پویش تا کنون ۶۳۸ نفر از دانش آموزان نیازمند صاحب گوشی هوشمند و یا تبلت برای ادامه تحصیل شدند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
مواسات وهمدلی درکرونا درس بزرگ ملت ایران به جهانیان است
, مواسات وهمدلی درکرونا درس بزرگ ملت ایران به جهانیان است,
 
,
ابراهیم عزیزی رئیس مجمع نمایندگان مردم استان فارس در آیین رزمایش اطعام مهدوی گفت: انقلاب اسلامی ملت رسید ایران از بدو پیروزی تا امروز درس‌های بزرگی را به ملت‌های جهان و تمامی کسانی که در راستای تحقق اندیشه‌های والا بوده‌اند، آموخته است.
,
 
,
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، شیوع بیماری کرونا در تمام دنیا را مورد اشاره قرار داد و افزود: کمترجغرافیای زیستی را میتوانیم نام ببریم که از این پدیده آسیب ندیده اند، وقتی که در کشور فراگیر شد، کشورما با دارا بودن توانمندی ها و تجربه های مختلف توانست از ورود کرونا جلوگیری کند و آسیب ها و حوادث را به حداقل برساند.
,
 
,
وی تصریح کرد: با علم به اینکه کرونا یک پدیده جهانی است، ایران اسلامی در این موضوع درس های بزرگی را به نظام های سیاسی عالم داد که یکی از آن ها مواسات، همدلی و رزمایش مهدوی است که در استان فارس بینظیر و کم نظیر بوده است لذا ما با مواسات و همدلی به دنیا درس مردم داری وهمدلی آموختیم، ندیدیم کشوری مثل ایران که با بهره گیری از ظرفیت مردم به مردم کمک کند و این موضوع در سایه ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی محقق شده است.
,
 
,
به گفته این مقام مسئول، درهیچ نقطه ای از دنیا اهدای خون، تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان، پخت اطعام، بخشش اجاره بها منزل، آزاد سازی زندانی‌‎های جرائم غیرعمد و... را شاهد نبودیم و باید به این ملت بزرگ و دستگاه‌هایی که برگرفته از اندیشه امام خمینی(ره) افتخار کرد.
,
 
,
بنابه عقیده ابراهیم عزیزی، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم فهیم استان فارس وظیفه خودشان می دانند تا از همه ظرفیت های موجود برای یاری رسانی به نیازمندان استفاده کند لذا تلاش مجلس این بود که در قانون گذاری حداکثر کمک را در بودجه سال جهت حوزه سلامت و معیشت داشته باشد و در لایحه بوجه سال جاری اعتبارات خوبی برای مبارزه با کرونا و کمک به وزارت بهداشت پیش بینی شد.
,
 
,
توزیع ۱۵ میلیون بسته معیشتی در سطح کشور
, توزیع ۱۵ میلیون بسته معیشتی در سطح کشور,
 
,
سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع اصحاب رسانه استان فارس با تشریح عملکرد گروه های جهادی اذعان داشت: ۱۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۰ هزار جهیزیه، ۳۰ میلیون پرس غذای گرم، بیش از یک میلیون تبلت در ایام کرونا در قالب نهضت کمک مومنانه اهدا شد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
استان فارس؛ پیشرو در نهضت کمک مومنانه
, استان فارس؛ پیشرو در نهضت کمک مومنانه,
 
,
رهبرمعظم انقلاب خاصه در یکی از سخنرانی های خود، از بخشش اجاره بها در استان فارس یاد می کنند.
,
 
,
آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم کمک مومنانه اوقاف فارس با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان فارس بیش از ۲.۵ میلیون بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شده است که نشان از همدلی و احسان مردم استان دارد. 
,
 
,
 
,
سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در آیین توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی سپاه بقیه الله(عج) شیراز گفت: فراتر از آنچه که پیش بینی کرده بودیم، در ماه مبارک رمضان امسال انجام شد لذا تا پایان ماه مبارک ۵۰۰ هزار بسته تهیه و توزیع خواهد شد.
, آیین توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی سپاه بقیه الله(عج) شیراز,
 
,
وی ادامه داد: درکنار این کار اهدای جهیزیه، کارت هدیه و پرس غذای گرم، نذر رهایی صورت گرفته است که استان فارس به عنوان استان‌های پیش رو موجب آزاد سازی ۶۸۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است و تا قبل از عید فطر امسال پیش بینی بیش از ۱۱۰ نفر آزاد سازی را داریم‌.
,
 
,
فرمانده سپاه فجر استان فارس در پایان تاکید کرد: در استانی هستیم که به کار خیر و نیکو شهرت دارند و با پیشتازی نسبت به سایر نقاط کشور، کمک های آن ها به نیازمندان می رسد.
,
 
,
حرف آخر اینکه...
, حرف آخر اینکه...,
اگرچه بیماری کرونا با تلخی و فوت انسان ها همراه است اما اوج احسان و همدلی مردم کشور ایران در نهضت کمک مومنانه نمایان شد لذا باید از تهدید ها فرصت ساخت زیرا کمک مومنانه کماکان نیز در عرصه های مختلف استمرار دارد.
,
 
,
این همدلی را در کشورهای دیگر مخصوصا جوامع غربی نمی توان یافت زیرا این سنت حسنه نشات گرفته از دین مبین اسلام است و رهبرمعظم انقلاب کمک مومنانه مصداق انقلابی‌گری می دانند. 
,
 
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه