اخبار داغ

در پی توزیع ناعادلانه آرد بررسی شد؛

صف‌های کرونایی در پی راه‌اندازی نانوایی‌های بدون مجوز فرمانداری نیشابور

صف‌های کرونایی در پی راه‌اندازی نانوایی‌های بدون مجوز فرمانداری نیشابور
واحدهای نانوایی فرمانداری نیشابور در حالی ماهانه هزار و ۴۰۰ کیسه آرد دریافت می‌کنند که این میزان برای ۱۵ نانوایی کافی است و مردم همچنان به شلوغی صفوف نان و توزیع ناعادلانه آرد در این شهرستان انتقاد دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ صف‌های نان در نیشابور چند وقتی است که بسیار شلوغ شده است به‌نحوی‌که اعتراض مردم را در پی داشته است. صف‌های نان از ابتدای نوروز مشکلات عدیده‌ای را برای نیشابوریان ایجاد کرده بود که مردم حدس می‌زدند به دلیل تعطیلات باشد ولی بعد از آن و تا به امروز ادامه داشته است و در ماه مبارک رمضان به اوجش رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یکی از بازنشستگان آموزش‌وپرورش در صف‌های نان دراین‌باره گفت: قبلاً هر وقت نان احتیاج داشتیم حدود ساعت پنج به نانوایی مراجعه می‌کردم و حدود نیم ساعت بعد نان دریافت می‌کردم ولی چند وقتی است که صف‌های نان خیلی شدید شده است.

,

وی تصریح کرد: الآن و برای ماه مبارک رمضان روزهایی که نان نیاز داریم باید از حدود ساعت چهار بعدازظهر و قبل از شروع پخت نان در صف بایستیم و معمولاً تا ساعت ۱۸ طول می‌کشد تا نان دریافت کنیم.

,

بانوی دیگری که خود را خانه‌دار معرفی کرد دراین‌باره گفت: بارها به دلیل گرمی هوا دیرتر برای صف نان مراجعه کرده‌ام و دفعه آخر که حدود ساعت ۱۸ مراجعه کردم بعد از اذان مغرب و عشا نان به من رسید.

,

وی افزود: من سال‌ها است که در این محل زندگی می‌کنم و معمولاً نان را از همین واحد صنفی تهیه می‌کنم ولی تا الآن این حجم از صف را ندیده‌ام.

,

وی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این صفوف گفت: اکثر مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و با فاصله می‌ایستند ولی چون صندلی‌های این نانوایی کم است معمولاً افرادی که سن بالاتری دارند مجبورند با فاصله بسیار کم بنشینند که احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد.

,

نوجوانی دیگر که خود را دانش‌آموز مقطع دهم معرفی می‌کند و در صف یکی از نانوایی‌های جنوب شهر ایستاده است دراین‌باره گفت: اینجا صف‌های نان خیلی زیاد می‌شود و به همین دلیل به هر کس فقط ۱۰ عدد نان می‌دهند، برای خانواده ما که پنج نفر هستیم این تعداد بسیار کم است و بعضاً مجبورم هر روز برای خرید نان مراجعه کنم.

,

وی که خود را فرزند بزرگ خانواده معرفی می‌کند تصریح کرد: پدرم کارگر است و وقتی به خانه می‌آید خسته است و تا افطار معمولاً استراحت می‌کند به همین دلیل بعضی روزها با برادر کوچکم می‌آیم تا تعداد نان بیشتری بگیرم.

,

مدیر یکی از واحدهای نانوایی نیز در رابطه با این موضوع گفت: سهمیه آرد که نسبت به سال گذشته کم شده است ولی از ابتدای سال صف‌های نانوایی شلوغ‌تر از گذشته شده است.

,

وی که در یکی از مناطق شرقی نیشابور به فعالیت پرداخته است خاطرنشان کرد: مصرف نان مردم بیشتر شده است و احتمالاً به دلیل افزایش قیمت برنج و ... است ولی صف‌ها این روزها بسیار شدید شده است و از طرفی به دلیل محدودیت آرد امکان افزایش ساعت پخت را نداریم.

,

وی افزود: ما با آرد دولتی پخت می‌کنیم چون مردم این منطقه توانایی خرید نان غیردولتی را ندارند به همین دلیل مجبوریم در ساعات بعدازظهر تعداد کمتری نان به مردم بدهیم تا سفره کسی بدون نان نباشد.

,

جواد شاه‌آبادی، رئیس سابق اتحادیه آرد و نان شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با کمبود نان در نیشابور و تشکیل صف‌های گسترده خرید نان گفت: از وقتی فرماندار به نیشابور آمده‌اند، به همراه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در بسیاری از موارد مانند بحث آرد و نان مشکلات زیادی ایجاد شده است.

,

وی تصریح کرد: روغن پنج کیلویی کارخانه سه گل خراسان در مغازه‌های نیشابور به‌وفور باقیمت ۱۵۰ هزار تومان پیدا می‌شود درحالی‌که قیمت مصوب آن ۴۶ هزار تومان است و این به دلیل دریافت نهاده باقیمت دولتی و فروش به قیمت آزاد است، این را گفتم تا تأکید کنم متأسفانه نظارتی بر روی آن نیست.

,

شاه‌آبادی اضافه کرد: سهمیه آرد نیشابور در سال ۹۱ حدود سه هزار و ۳۰۰ تن در ماه بود که با رایزنی با نمایندگان در همان سال به چهار هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافت.

,

وی افزود: الآن سهمیه آرد نیشابور و سه هزار و ۲۰۰ تن در ماه است، آیا جمعیت و تعداد نانوایی‌ها با سال ۹۱ قابل مقایسه است که حدود هزار تن در ماه سهمیه آرد نیشابور کاهش پیدا کرده است.

,

رئیس سابق اتحادیه آرد و نان شهرستان نیشابور بیان داشت: تمام نانوایی‌های نیشابور سهمیه آردشان کم شده است و ۴۳ واحد نانوایی و تافتون‌پزی را ابتدای ماه مبارک رمضان آزاد پز اعلام کردند.

,

وی تأکید کرد: میگویند تافتون‌پزی‌ها برای دریافت آرد دولتی باید فقط نان سفره بزنند درحالی‌که اکثر تافتون‌پزی‌های نیشابور در کنار نان سفره، نان تافتون را نیز تولید می‌کنند.

,

شاه‌آبادی عنوان داشت: این در حالی است که این موضوع تصمیم فرد فرماندار و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت است و هیچ بخشنامه‌ای در کشور صادر نشده است و جالب است بدانید در شهرهای هم‌جوار نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس دسترسی به فرماندار ندارد تا مشکلات را بگوید خاطرنشان کرد: شخص آقای فرماندار از دل مردم خبر ندارد که چه سختی‌ها در صف نان می‌کشند و دو ساعت باید در صف باشد.

,

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: چهار باب نانوایی فرمانداری نیشابور ۳۵ سال است که بدون پروانه در نیشابور در حال فعالیت است و هیچ حق‌وحقوق‌های قانونی را به اتحادیه پرداخت نکرده است.

,

رئیس سابق اتحادیه آرد و نان شهرستان نیشابور تصریح کرد: کارکنان فرمانداری طی این سال‌ها نان خود را درب اتاق‌های خود دریافت کرده‌اند. بهترین نان درجه‌یک با بهترین کیفیت آرد ساعت ۱۱ صبح در فرمانداری نیشابور توزیع می‌شود.

,

 وی تأکید کرد: قانون برای صدور پروانه دستور مشخص داده است و چطور است که آقایان با آن‌ها برخورد نمی‌کنند؟

,

شاه‌آبادی افزود: چهار واحد نانوایی فرمانداری ماهانه هزار و ۴۰۰ کیسه آرد دریافت می‌کنند که این میزان برابر با ۱۵ نانوایی سنگک در نیشابور است.

,

وی خاطرنشان کرد: کارگران این چهار واحد نانوایی به دلیل اینکه این واحدها پروانه ندارند بیمه نیستند و حق‌وحقوق‌های آن‌ها را از بین برده‌اند.

,

وی تأکید کرد: در سال ۹۱ به فرمانداری برای نانوایی‌های غیرقانونی فرمانداری نیشابور اخطار دادم و در سال ۹۷ این موضوع را به سازمان بازرسی کل کشور منعکس کردم.

,

رئیس سابق اتحادیه آرد و نان شهرستان نیشابور گفت: رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان نیشابور فرد فرماندار است، چطور شده است که با نانوایی‌های خودشان برخورد نمی‌کنند ولی به دلیل تأخیر در صدور پروانه نانوایی برای پنج روز افراد را فاقد صلاحیت اعلام می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه