اخبار داغ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛

یک قرن در کنار مردم/ بیش از ۲۷ هزار حادثه دیده در سیستان وبلوچستان امداد رسانی شدند

یک قرن در کنار مردم/ بیش از ۲۷ هزار حادثه دیده در سیستان وبلوچستان امداد رسانی شدند
سیستان وبلوچستان در زمره یکی از استان های پرحادثه کشور است به گونه ای که طی یکسال اخیر چهار هزار و 821 نفر در حوادث مختلف خدمات امداد و نجات دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، براستی که ماه سرخ از عزمی بشر دوستانه رنگ می گیرد، چرا که نام جمعیت هلال احمر تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه ای است که در حوادث و سوانح، یا تامین داروهای خاص و ارائه خدمات توانبخشی همواره یاری رسان بوده است.  

با فرا رسیدن(هشتم می میلادی و 18 اردیبهشت شمسی) روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، نا خودآگاه چهره های نگران، مسئولیت پذیر و توانای افرادی از نظر می گذرد که امدادگری را عشق به انسانیت و خالق خود، توصیف کرده و با جدیت مسیر هدفمند و سازمان یافته ای را پیگیر می شوند.
  
این انسانها که با هدف و ذهنی پویا و متعالی به کمک آسیب دیدگان هر حادثه ای می شتابند، همان امدادگران و نجاتگران جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر هستند که با لباس های سفید و نشان سرخ خود، نقش فرشتگان نجات را بر روی کره خاکی ایفا می کنند.

امداد رسانی در 408 حادثه طی یکسال
 
علیرضا میربهاءالدین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان در این خصوص در خبرنگار ما به بیان برخی اقدامات این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در سال گذشته 408 عملیات امداد و نجات در حوادث جاده ای، خدمات شهری، کوهستان، سیل و آبگرفتگی، حوادث صنعتی، دریایی و ساحلی را پوشش دادند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, امداد رسانی در 408 حادثه طی یکسال, امداد رسانی در 408 حادثه طی یکسال,
,
,
,

 
, ,
,
وی افزود: طی این عملیات ها 27 هزار و 144 نفر دچار حادثه شدند، افزود: به دنبال این عملیات 136 نفر نجات یافتند، و 801 نفر به صورت سرپایی درمان و مابقی توسط 207 آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: با اشاره به انجام 237 عملیات رها سازی و خدمت رسانی به حادثه دیدگان، تصریح کرد: در عملیات های امدادی سال گذشته 2 هزار و 674 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب654 تیم عملیاتی اقدام به ارائه خدمات کردند.

وی ادامه داد: امداد رسانی به موقع در چهار مورد آتش سوزی جنگل و مراتع 9 مورد اطفای حریق، و بکارگیری 204 دستگاه خودروهای کمک دار تیپ یک و دو و 165 دستگاه خودرو سبک از دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته است.

از غربالگری تا کنترل مبادی مرزها

میربهاءالدین اذعان کرد: در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ماهیت جمعیت هلال احمر تلاش‌های بسیاری با همت و پشتکار داوطلبان و کارکنان خدوم جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا آغاز شد که غربالگری و تب سنجی مسافران نوروزی در مبادی ورودی مرزها و مراسم مذهبی تا اجرای طرح‌های آمران و ناظران سلامت و همزمان جمع‌آوری کمک‌های مردمی، آموزش همگانی مردم، تأمین لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز نیازمندان، حمایت از کادر درمان، توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های متأثر از کرونا از جمله آنها است.
 
,
,
,
,
,
,
, از غربالگری تا کنترل مبادی مرزها, از غربالگری تا کنترل مبادی مرزها,
,
,
,
, ,

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های جدی و ارزشمند این سازمان کنترل مبادی پایانه های مرزی بود که در سه پایانه مرزی میلک، میرجاوه و ریمدان اقدامات مربوطه انجام و همچنان تداوم دارد.

کمک 10میلیارد ریالی فولاد خوزستان به مردم سیستان وبلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: توزیع 11 هزار بسته بهداشتی و محافظتی جهت بیماران خاص، توزیع 16 هزار و 580 سبد بهداشتی به ارزش 10 میلیارد ریال با همکاری شرکت فولاد خوزستان جهت خانواده های روستایی نیازمند و متاثر از کرونا در شمال استان، اهدای هشت هزار عدد ماسک حین ارائه آموزش های لازم توسط خانه های هلال، ویزیت رایگان در 12 شهرستان به تعداد 2 هزار و98 بهره ور و راه اندازی کاروان های سلامت از دیگر خدمات ارائه شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون است.
 
انتهای پیام/
,
,
,
, کمک 10میلیارد ریالی فولاد خوزستان به مردم سیستان وبلوچستان, کمک 10میلیارد ریالی فولاد خوزستان به مردم سیستان وبلوچستان,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه