اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد؛

قشر جوان و نوجوان مهم‌ترین عامل رقم‌خوردن موج چهارم کرونا

قشر جوان و نوجوان مهم‌ترین عامل رقم‌خوردن موج چهارم کرونا
مجید شیرانی گفت: نوزادان، نوجوانان و جوانان در موج چهارم کرونا به نسبت موج‌های قبلی بیشترین گرفتاری به کرونا را داشتند و قشر جوان و نوجوان مهم‌ترین عامل رقم‌خوردن این موج بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از سه هفته قبل در این استان تعداد بیماران سرپایی در حال کاهش است، منتظر بودیم بیماران بستری هم کاهش داشته باشد که از هفته قبل این روند آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه خصوصیت موج چهارم کرونا این بود که مراجعه‌کنندگان سرپایی در آن از موج‌های قبلی بیشتر بودند، افزود: در این موج شدیدی که با آن مواجه بودیم هیچ بیمار بدحالی در چهارمحال و بختیاری بدون تخت نماند و نیاز به ایجاد پایگاه‌های خارجی نیز نداشتیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در بروجن بیشترین نرخ بروز بیماری اتفاق افتاد و از امروز شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا زرد و بقیه نارنجی هستند، ادامه داد: تاکنون حدود 109 هزار نمونه‌گیری کرونا در استان صورت گرفته است که از این تعداد جواب آزمایش 40 هزار نفر مثبت بوده، 34 هزار و 924 مورد موارد سرپایی بودند و 6 هزار و 776 مورد نیز بستری شدند که درنهایت یک هزار و یک مورد از شهروندان این استان نیز جان خود را بر اثر ابتلا  به این بیماری از دست دادند.

,

شیرانی عنوان کرد: نوزادان، نوجوانان و جوانان در موج چهارم کرونا به نسبت موج‌های قبلی بیشترین گرفتاری به کرونا را داشتند و قشر جوان و نوجوان مهم‌ترین عامل رقم خوردن این موج بودند.

,

وی با تأکید بر اینکه آخرین ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد چهارمحال و بختیاری در این زمینه وضعیت خوبی ندارد و در بین سه استان آخر کشور قرار گرفته است، گفت: به لحاظ پلمپ مراکز متخلف، تذکر و ارجاع به محاکم قضایی، استان هفتم کشور هستیم اما شواهد گویایی آن است که این اقدامات چندان پاسخگو نبوده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به تزریق 20 هزار دز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد بالای 18 سال به اتمام رسیده و موارد  باقی‌مانده در این رنج سنی نیز واکسینه می‌شوند، در حال حاضر افراد 75 سال واکسن می‌زنند و هم‌زمان با آن‌ها افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز واکسینه می‌شوند.

,

شیرانی مهم‌ترین مشکل حال حاضر در چهارمحال و بختیاری را عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی عنوان و اضافه کرد: به لحاظ استفاده از ماسک افت چشمگیری در استان ایجاد شده است که یکی از دلایل آن در اختیار نبودن ماسک ارزان‌قیمت برای اکثر مردم است، چراکه در برخی از خانواده‌ها همان ماسک 1000 تومانی هم قیمت بالایی است.

,

وی از خیرین، مردم و سازمان‌ها و نهادهایی که در امر کمک به مستضعفان فعال هستند تقاضا کرد تا جایی که برای آن‌ها امکان دارد ماسک تهیه کرده و در بین مردم بی‌بضاعت توزیع کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: یکی از عللی که باعث کم شدن سطح پروتکل‌های بهداشتی شده تجمع جوانان و نوجوانان است که اکثراً ماسک نمی‌زنند، استفاده از ماسک در برخی مشاغل سطح یک مثل سوپرمارکت‌ها نیز بسیار کم‌رنگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه