اخبار داغ

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری‌های انتخاباتی در فضای مجازی

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری‌های انتخاباتی در فضای مجازی
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری‌های انتخاباتی هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی‌محمد رجبی دراین باره گفت:  کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر بستر و فرصتی برای انجام اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کنند و در این راستا نیز با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ممکن است کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: از جمله مواردی که ممکن است کلاهبرداران با سوءاستفاده از آن اقدام به انجام اقدامات مجرمانه کنند کلاهبرداری با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های انتخاباتی در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون است. سودجویان می‌توانند با این حربه از بعضی از نامزدهای انتخابات به خصوص داوطلبان انتخابات شوراها که تعداد زیادی دارند کلاهبرداری ‌کنند.
,
 
,
رجبی ادامه داد:  تحریک افراد به دانلود و نصب برخی نرم افزارها با عنوان اخبار انتخابات و ... نیز از جمله مواردی است که می‌تواند منجر به مجاب کردن افراد برای استفاده از نرم افزارهای جعلی و مخرب شود. 
,
 
,
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با بیان اینکه یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، گفت: این گروه‌ها که با عنوان "اد بزن، پول بگیر"  نیز شناخته می‌شوند و این طور به کاربران خود القاء می‌کند که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود در حالی که اینطور نیست و حتی ممکن است از اطلاعات کاربران نیز سواستفاده شود. 
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد که شهروندان خبرها و رویدادهای مربوط به انتخابات را باید از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کرده و داوطلبان نیز برای انجام تبلیغات در موعد قانونی باید از بسترهایی که در قانون مشخص شده استفاده کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه