اخبار داغ

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین:

حضور گسترده در انتخابات ۲۸ خرداد به تعبیر رهبری، آزادسازی خرمشهری دیگر است/ به تغییر رأی بدهیم، نه به تکرار

حضور گسترده در انتخابات ۲۸ خرداد به تعبیر رهبری، آزادسازی خرمشهری دیگر است/ به تغییر رأی بدهیم، نه به تکرار
حبیب‌ زاده گفت: چندی پیش رهبر معظم انقلاب نکته ای را فرمودند و گفتند که خرمشهرها در پیش است و شما باید تمام انرژی خود را برای آزادی آن نگه دارید. در سوم خرداد ماه که سالروز آزادسازی خرمشهر را داریم، در ۲۸ خرداد یک آزادسازی خرمشهر دیگری را خواهیم داشت که "حضور گسترده در انتخابات" است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم حبیب زاده، معاونت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در عرصه بین الملل هیچ میزان سنجشی برای ارزیابی مشروعیت و مقبولیت نظام های سیاسی جز میزان مشارکت مردم آن کشور در انتخابات متناسب با ادعاهایی که جمهوری اسلامی ایران دارد، نداریم و با توجه به دشمنان کوچک و بزرگی که در عرصه بین الملل و پیرامون کشور وجود دارد میزان مشارکت مردم ما از حساسیت بیشتری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حضور گسترده مردم در انتخابات تضمین منافع، امنیت، استقلال و هویت ملی کشور است

, حضور گسترده مردم در انتخابات تضمین منافع، امنیت، استقلال و هویت ملی کشور است,

حبیب زاده ادامه داد: به میزانی که مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا می کند؛ گستاخی، شرارت، فشار، دشمنی های نظام سلطه و متحدین کوچک و بزرگ آن علیه ما بیشتر می شود. لذا از این منظر چرایی جلب مشارکت و حضور گسترده مردم روشن است و به تعبیری تضمین منافع، امنیت، استقلال و هویت ملی ما منوط به حضور گسترده مردم در انتخابات است.

,

اگر مردم نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند؛ فلسفه حکومت زیر سوال می رود

, اگر مردم نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند؛ فلسفه حکومت زیر سوال می رود,

وی افزود: اما از منظر داخلی؛ نظامی همچون نظام جمهوری اسلامی ایران که مبنای حکومتش مردمی است طبیعی است که اگر مردم نسبت به مهم ترین، بزرگترین و خطیرترین رویداد اجتماعی شان که همین بحث انتخابات است بی تفاوت شوند، فلسفه این حکومت زیر سوال بوده و دچار خدشه خواهد شد لذا ما باید برای این حضور گسترده و آگاهانه بسیار تلاش کنیم.

,

این مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: "حتی اگر من را هم قبول ندارید بیایید و در انتخابات شرکت کنید، اگر کشور و میهن تان را دوست دارید، اگر برای پیشرفت، آبادانی و قدرتمندی کشورتان دل می سوزانید در انتخابات شرکت کنید چرا که همه پیشرفت و توسعه کشور در گرو حضور مردمی در صحنه های مختلف که مهم ترین آن هم انتخابات است."

,

انتخابات مظهر وحدت و انسجام ملی است

, انتخابات مظهر وحدت و انسجام ملی است,

حبیب زاده در ادامه گفت: انتخابات با توجه به رویکردی که کنشگران سیاسی نسبت به آن ابراز داشته و با آن رویکرد وارد می شوند، می تواند مظهر و تجلی وحدت ملی و انسجام ملی باشد و باعث ارتقاء امنیت و منافع ملی ما شود و می تواند باعث تنزل امنیت ملی و ایجاد تفرقه در جامعه شود. این موضوع را کمی واضح تر برای شما بیان می کنم؛ جناحین معروف سیاسی کشور در حوزه اختلاف نظر به مرحله ای رسیدند که حتی بر سر رنگ ماست هم به اصطلاح با هم تفاهم ندارند یعنی تریبون دارانشان که معمولاً تندتر هم صحبت می کنند منتظر هستند تا ببینند که طرف مقابل راجع به فلان موضوع چه نظری دارد؟ فارق از اینکه آن نظر را داشته باشند که این خطرناک است.

,

اختلافات را در حوزه انتخابات کنار بگذاریم

, اختلافات را در حوزه انتخابات کنار بگذاریم,

وی افزود: به میزانی که این درجه از اختلاف نظر در جامعه سر ریز کند، قابل تحمل نخواهد بود و در این موضوع بسیار اساسی و مهم باید جایگاه خودمان را پیدا کنیم. ما در آتش اختلافاتی که این ها شعله ور کرده اند کجای قصه هستیم؟ اگر پیت ۲۰ لیتری بنزین را دستمان گرفتیم و هر جا اختلافی می بینیم بر آتش اختلافات بنزین می ریزیم که وای به حالمان، اما اگر ما سطلی در دست گرفتیم و برای کاهش آتش اختلافات آبی می ریزیم کار درستی را انجام می دهیم و بسیار مهم است که شما در این موضوع به کلید واژه وحدت کلمه، وحدت ملی و انسجام ملی توجه کنید، در منظومه گفتمانی امامین انقلاب اسلامی یکی از پرکاربردترین کلیدواژه ها است و این نشان از اهمیت موضوع دارد که ما باید به آن توجه کرده و اگر اختلافی را رفع نمی کنیم بر اختلافات نیفزاییم و آتش اختلافات را شعله ور نکنیم که در حوزه انتخابات موضوع مهمی است.

,

با "حضور گسترده در انتخابات" در  ۲۸ خرداد خرمشهری دیگر به تعبیر رهبری را داریم

, با "حضور گسترده در انتخابات" در  ۲۸ خرداد خرمشهری دیگر به تعبیر رهبری را داریم,

معاون سیاسی سازمان بسیج بیان کرد: چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی نکته ای را فرمودند و گفتند که خرمشهرها در پیش است و شما باید تمام انرژی خود را برای آزادی آن نگه دارید. در سوم خرداد ماه که سالروز آزادسازی خرمشهر را داریم، در  ۲۸ خرداد یک آزادسازی خرمشهر دیگری را خواهیم داشت که "حضور گسترده در انتخابات" است؛ برخی از مسئولیت نشناسی ها، رها شدگی بازار، گرانی ها و تورم، خلف وعده ها، ترک وعده ها و مسئولیت ها دست به دست همدیگر داده و بخش قابل توجهی از افکار عمومی را برای حضور در انتخابات سرخورده و مردد کرده است که ما باید عملیات بیت المقدس دیگری را طراحی و برنامه ریزی کرده، تدارکات آن را فراهم کنیم و اصطلاحاً به خط بزنیم که در 28 خرداد ماه با جهاد مشارکت آفرینی یا مشارکت جویی امکان پذیر می شود.

,

ضرورت گفتمان سازی برای مجاب سازی مردم به حضور حداکثری در انتخابات

, ضرورت گفتمان سازی برای مجاب سازی مردم به حضور حداکثری در انتخابات,

حبیب زاده ادامه داد: لازمه این موضوع این است که ما بتوانیم افراد مرددی که در پیرامون ما، در آشنایان، دوستان و فامیل وجود دارند؛ با گفتگوهایی که با هم داریم شناسایی کرده و از همین حالا شروع به روشنگری و اغنا کرده این عملیات به گونه ای است که شما باید دانش و بینش خود را برای مجاب سازی کسانی که مردد هستند، بالا ببرید که البته کار آسانی نخواهد بود. در این راه، صبر و تحمل، سعه صدر و پشتکار لازم است که به امید خداوند در فرصتی که تا انتخابات داریم عملیات قابل توجهی در حوزه گفتمانی برای جلب مشارکت البته بدون ورود مصداق پیش رو داریم.

,

منزلت و سرمایه سپاه و بسیج را خرج ایمان نخواهیم کرد

,

وی گفت: ما منزلت و سرمایه سپاه و بسیج را خرج ایمان نخواهیم کرد و تنها ورود گفتمانی خواهیم داشت به این معنا که شاخصه ها و ویژگی های یک دولت مطلوب جوان حزب الهی و ولایت محور عدالت گستر با کفایت را سر دست بگیریم و اینکه بالاخره مصداق چنین دولتی کیست طبیعی است که مخاطبان از بین نامزدهایی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت خواهند شد، نامزد خود پیدا خواهند کرد. ما نه از کسی حمایت می کنیم و نه تخریب گر کسی هستیم، صلاحیت هرکسی که توسط شورای نگهبان احراز شد و مردم به هرکدام از آن ها رأی دادند، رأی آن ها محترم و ارزشمند بوده و ما هم سر تعظیم مقابل اراده ملت فرود می آوریم. نظام اسلامی بارها و بارها نشان داده که به جد ملتزم به رأی مردم است و سر سوزنی هم اجازه خیانت به رأی مردم را نخواهد داد.

,

اینکه افرادی در درون اصلاحات به دنبال آشوب از مدل فتنه سال ۱۳۸۸ باشند، بعید نیست

, اینکه افرادی در درون اصلاحات به دنبال آشوب از مدل فتنه سال ۱۳۸۸ باشند، بعید نیست,

این کارشناس ادامه داد: اصلاح طلب ها یک طیف نیستند و آدم های متفاوتی در درون آن ها وجود دارد برای مثال آقای تاج زاده را با آقای پزشکیان یا با آقای عارف اگر مقایسه کنیم فوق العاده با همدیگر فرق دارند و شخصی مثل آقای تاج زاده به دنبال براندازی نظام بوده و از زدن این حرف ابایی هم ندارد اما کسانی مثل آقای پزشکیان و آقای عارف متفاوت هستند، اینکه افرادی در درون اصلاحات به دنبال آشوب از مدل فتنه سال ۱۳۸۸ باشند، بعید نیست که یکسری افراد نفوذی بیایند و فضا را به آن سمت بکشانند و این هوشیاری ما و شما ملت را می طلبد. به نظر می رسد که فضای سال ۱۳۸۸ که آن فجایع به بار آمد الآن وجود نداشته و بخش زیادی از مردم هم آن تجربه تلخ را دارند و بسیار راحت فریب آن ها را نخواهند خورد.

,

در جبهه اصلاحات ائتلاف به صورت پادگانی است

, در جبهه اصلاحات ائتلاف به صورت پادگانی است,

حبیب زاده افزود: به نظر من این ائتلاف ها راه به جایی نمی برند و برای این حرفم دلیل هم دارم اگر در جبهه اصول گرایان آقای رئیسی مجاب شده و در انتخابات حاضر شوند افراد دیگری که در معرض نامزدی هستند حضور پیدا نمی کنند و با همین نامزد واحد در انتخابات حاضر می شوند، اما اگر آقای رئیسی نیایند این جبهه های اتحاد و ائتلاف زورشان به آقایان نامزدهای کوچک و بزرگ نمی رسد، برای فرض اگر آقای رئیسی نیایند، آقایان قالیباف و جلیلی کنار نمی روند و افراد دیگری هم مثل آقای ضرغامی و... هم که می آیند؛ این ها هم به آن ائتلافات توجه زیادی نمی کنند و سابقه آن ها هم این را نشان داده است. در جبهه اصلاحات ائتلاف به صورت پادگانی است؛ یعنی فرمانده پادگان هرچه بگوید همان اجرا می شود.

,

تحت الشعاع قرار دادن کارنامه خالی اصلاحات با مذاکرات وین برای حضور در انتخابات/ فشار حداکثری بعد از انتخابات بر مردم

, تحت الشعاع قرار دادن کارنامه خالی اصلاحات با مذاکرات وین برای حضور در انتخابات/ فشار حداکثری بعد از انتخابات بر مردم,

وی عنوان کرد: جبهه اصلاحات می خواهند با مذاکراتی که در وین در پیش گرفته اند هرچه زودتر گشایش هایی را در جامعه راه بیندازند که کارنامه خالی خود را تحت الشعاع قرار دهند. وقتی برجام اولیه امضا شد ما یک گشایش اولیه داشتیم ولی بعد از دو الی سه سال فشاری چند برابری داشتیم، ما فشار چند برابری را پشت سر گذاشتیم و با نوع مدیریت این فشار به معنایی خو کردیم و حالا دوباره با مذاکراتی اگر قرار باشد گشایشی موقت شکل بگیرد و بعد از آن یک فشار حداکثری بدتر را داشته باشیم، این فشارها مردم را عاصی کرده و مردم به اصطلاح می بٌرند. نگرانی ما در آن است که به دلیل یکسری منافع جناحی توافق موقتی صورت گیرد ولی بعد از آن فشاری چند برابری بر ملت بیاورند و این بسیار نگران کننده است.

,

تعبیر جمله مقام معظم رهبری از خرمشهری در پیش است؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

, تعبیر جمله مقام معظم رهبری از خرمشهری در پیش است؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است,

حبیب زاده گفت: وقتی می گویم خرمشهری در پیش است یعنی نظام در یک وضعیتی قرار گرفته است که مشارکت در انتخابات قبلی مجلس پایین آمد است این برای نظام خوب نیست؛ برای انتخابات ریاست جمهوری حتماً باید مردم را مجاب به شرکت در انتخابات کنیم جدا از اینکه به چه کسی می خواهند رأی دهند، عده ای در بین مردم به راه افتاده اند و آن ها را ناامید می کنند، برای مثال کسی مثل آقای تاج زاده با یکسری تابوشکنی ها می گوید که اگر من رئیس جمهور شوم اختیارات رهبری را کاهش خواهم داد، رهبری را دوره ای خواهم کرد و با این گونه حرف ها جمعی را به دور خود جمع می کند و چون فراتر از قانون حرف می زند و قانون اساسی را قبول ندارد و وقتی شورای نگهبان چنین فردی را رد صلاحیت کند، شروع می کند به گفتن اینکه دیدید که آزادی نیست پس بهتر است که در انتخابات شرکت نکنیم و به سمت نافرمانی مدنی و از این دست کارها برویم. اگر این گونه به موضوع نگاه کنیم درست است خرمشهری در پیش است و آن مشارکت است و نه آن مصداق در مصداق ما در حوزه گفتمانی ورود می کنیم اما تعیین مصداق را به عهده مخاطب و رای دهنده می گذاریم و سر تعظیم در مقابل تصمیم ملت فرود می آوریم.

,

در سه دوره انتخابات پیشین آنچه که مردم اراده کردند،حاکم شد

, در سه دوره انتخابات پیشین آنچه که مردم اراده کردند،حاکم شد,

وی ادامه داد: هرکسی از منظری می تواند دلخوری داشته باشد و برای حضور در انتخابات مردد شده باشد لذا متناسب با دلایل یا موضوعی که فرد مخاطب ما را مردد کرده است نسبت به آن ورود کنیم؛ اگر به ادوار پیشین انتخابات مثلاً انتخابات سالهای ۷۶ ، ۸۴ و ۹۲ نگاه کنید، در این سه دوره رئیس جمهوری که انتخاب شد و دور بعد هم انتخاب شد و ۸ سال رئیس جمهور بود؛ همه در کار افتاده بودند که بگویند که رئیس جمهور از قبل تعیین شده است.

,

این کارشناس تصریح کرد: سال ۷۶ می گفتند که نظام به دنبال این است که آقای ناطق رأی بیاورد، سال ۸۴ هاشمی رأی بیاورد، سال ۹۲ کسی از خودشان رأی بیاورد. شما در سه دوره دیدید که آنچه که مردم اراده کردند آن حاکم شد. در سال ۹۲ آقای روحانی با اختلاف ۲۵۰ تا حداکثر ۳۰۰ هزار رأی اکثریت ۵۰ درصد به علاوه یک را به دست آوردند ولی نظام به همان هم خیانت نکرد و معتقد و ملتزم بود. الآن هم به همان شکل است و مردم می توانند به تغییر یا به تکرار رأی بدهند. اگر به تکرار همین رویه ناکارآمدی در حوزه اقتصادی، رها شدگی در بازار، چشم دوختن به مذاکرات با دشمنان این ملت و ... می خواهند رأی بدهند خوب حرفی نیست.

,

مذاکره ای که از دل آن یک گشایش موقت درآمده و بعد از آن فشار چند برابری باشد با این مخالف هستیم/ رأی خاموش اثری در وضع موجود ندارد

, مذاکره ای که از دل آن یک گشایش موقت درآمده و بعد از آن فشار چند برابری باشد با این مخالف هستیم/ رأی خاموش اثری در وضع موجود ندارد,

حبیب زاده افزود: ممکن است کسانی که در همین دولت هستند نامزد شوند یا کسانی که بانی، مٌبلغ، مٌروج و تبلیغ کننده این دولت هستند آن ها باز هم در صحنه آیند و کسی را مطرح کنند؛ اگر که ملت به دنبال تکرار و تداوم همین رویه است پس یکی از آن ها را انتخاب کرده و به آن رأی دهند اما اگر به دنبال تغییر این رویه؛ که اتکا به خود و ظرفیت های داخلی است، ما و بسیاری از کسانی که در این جریانات هستند هیچکدام مخالف مذاکره نیستیم اما مذاکره ای که از دل آن یک گشایش موقت در آمده و بعد از آن فشار چند برابری باشد با این مخالف هستند لذا مردم می توانند هم به تغییر و هم به تکرار وضع موجود رأی بدهند. ما باید این هنر را داشته باشیم که به مخاطب خود بگوییم که رأی خاموش اثری در وضع موجود ندارد.

,

مجاب سازی مردم برای حضور در انتخابات؛ جهاد من و شماست

, مجاب سازی مردم برای حضور در انتخابات؛ جهاد من و شماست,

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چه از دستتان بر می آید برای مجاب سازی افراد مردد تلاش کنید، جهاد من و شما همین بوده و غیر از این نیست، با هر کسی که می توانیم گفتگو کنیم تا او را مجاب به حضور در انتخابات کنیم باید این کار را انجام دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه