اخبار داغ

سخنگوی سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی تشریح کرد؛‌

جزئیات افزایش مستمری بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰

جزئیات افزایش مستمری بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰
سخنگوی سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به دنبال پرداخت بیمه بیکاری زیر حداقل حقوق قانون کار به تشریح جزئیات افزایش مستمری بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و تعصیلی بسیاری از مشاغل و بیکار شدن بسیاری از افراد، شاهد افزایش چند برابری متقاضیان دریافت بیمه بیکاری بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یکی از مخاطبان، با ارسال پیامی به سامانه ارتباط مردمی صبح توس خواستار پیگیری وضعیت افزایش حقوق بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ شد و نوشت: «حرف ما که بیکار شدیم و چشممان به حقوق بیمه بیکاری هست رو به مسئولین برسونین. چرا الان که پایه حقوق افزایش پیدا کرده به ما که بیکار هستیم و درآمدمان همین حقوق بیکاری هست افزایش پیدا نکرده و همان پایه حقوق سال گذشته رو دارند می‌دهند؟ آخر توی این اوضاع همین پایه حقوق امسال هم که  ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومانی هست کفاف زندگی رو نمی‌دهد چه برسد به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی که الان اینا به‌عنوان حقوق ریختن!»

,

, ,

سید حسن خدادادیان حسینی، سخنگوی سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در حال حاضر دو دسته افراد حقوق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اولین گروه حداقلی بگیر هستند یعنی همان حداقل حقوق قانون کار را دریافت می‌کنند و این افراد با افزایش حقوق حداقلی در سال ۱۴۰۰ که مبلغی حدود ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان شده است، دریافتی آن‌ها نیز باید به آن برسد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ فردی نباید کمتر از حداقل حقوق قانون کار دریافت کند، افزود: اگر فردی حقوق بیمه بیکاری در سال گذشته به‌عنوان مثال ۳ میلیون تومان بوده است، دیگر شامل افزایش حقوق حداقلی امسال نمی‌شود و همان مبلغ سال گذشته برای او پرداخت می‌شود.

خدادادیان حسینی تصریح کرد: در صورتی که برای فردی در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری حقوق بیمه بیکاری کمتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان واریز شد باید به یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی جهت اصلاح اشتباه پیش آمده مراجعه کند.

,
,
,
,
,

, ,

سخنگوی سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص مدت زمانی که بیمه بیکاری به افراد تعلق می‌گیرد، گفت: افرادی که متقاضی استفاده از حقوق بیمه بیکاری هستند باید حداقل یک سال سابقه بیمه داشته باشند از طرف دیگر بر اساس سابقه بیمه شده فرد از 6 ماه تا 50 ماه بیمه بیکاری به افراد تعلق می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه امسال میزان زمان تعلق بیمه بیکاری به افراد کاهش نیافته است، خاطر نشان شد: مدت زمانی که به یک فرد حقوق بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد بستگی به سابقه بیمه، تعهد و تجرد و چند مؤلفه دیگر دارد و در صورتی که فردی در این خصوص ابهامی داشت می‌تواند به شعب تأمین اجتماعی در سراسر استان مراجعه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه