اخبار داغ

آیت الله رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان همدان:

اصلاح نظامات پولی و اداری در کشور باعث کاهش جرائم و ورود پرونده به دادگستری ها می شود

اصلاح نظامات پولی و اداری در کشور باعث کاهش جرائم و ورود پرونده به دادگستری ها می شود
رئیس قوه قضاییه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان همدان گفت: اصلاح نظامات پولی و اداری در کشور باعث کاهش جرائم و ورود پرونده به دادگستری ها می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضایی در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان همدان ضمن عرض سلام به شهیدان، کارکنان و خانواده های کارکنان، استفاده از فرصت باقیمانده ماه رمضان را بهترین فرصت برای ظرفیت سازی بیان کرد. آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه انسان در پرتو ماه رمضان قدر و مناجات باید خود را بسازد، افزود: لیله القدر راهواری است که خدا هموار کرد تا انسان راه یک عمر را طی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

رئیس قوه قضاییه در ادامه گفت: بنده در سالهای ابتدای انقلاب که خدمت مردم همدان بودم افتخار آشنایی با شهدای بزرگی همچون شهید حاج میرزا سلگی، شهید حاج حسین همدانی و شهید چیت سازیان را داشتم. این استان مزین است به نام این شهیدان و همچنین عالمانی مثل ملاعلی همدانی و شهید مدنی.

,

آیت الله رئیسی گفت: باید کرامت مردم را صبورانه حفظ کرد؛ حفظ کرامت وظیفه همه ماست.

,

رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر حفظ سلامت در اداره کشور اداره استان و اداره دستگاه قضایی از همه قضات و کارکنان خواست تا از سلامت قضایی صیانت کنند. مجموعه سالم میتواند مردم را امیدوار کنند؛ تک تک مسئولان در صیانت از سلامت اداری و قضایی وظیفه دارند.

,

وی از ابتکار استان همدان در ارزش گذاری قضات و ارزشیابی در همه بخش های دستگاه قضایی تشکر کرد و افزود: در سراسر کشور این ابتکار باید پیاده شود و مورد تاکید قرار گیرند. ما تلاش قضات و کارکنان را در دستگاه قضایی میبینم و ازین تشکر میکنیم.

,

بحث بعدی که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه قرار گرفت اصلاح مجرمین بود. آیت الله رئیس گفت: وظیفه دستگاه قضایی باید اصلاح مجرمین را مانند دیگر پرونده ها مورد تاکید قرار دهد؛ قضات و مسئولین قضایی باید اصلاح مجرمین را بعنوان یک محور قرار دهند؛ همه معمان تربیتی قضات روانشناسان باید کمک کنند که جرم را کاهش بدیم.

,

اجرای سند تحول امر دیگری بود که رئیس قوه قضاییه در این مورد گفت: تمام بدنه دستگاه قضایی باید متاثر از سند تحول دستگاه قضایی باشد؛ باید مردم احساس کنند که تحول ایجاد شده. مردم باید لمس کنند که کارها تسهیل شد تسریع شد و به نتیجه مناسب رسید.

,

وی ادامه داد: توسعه صلح و سازش امر بسیار پسندیده ای است که ابتکار استان همدان است و امری کاملا قابل تقدیر است.

,

اگر به هر دلیلی ناهنجاری های اجتماعی پیش آمد در مسائل خانوادگی. مالی و .. که می تواند با گذشت حل شود بهتر است تا با حل اختلاف حل شود و کار به دادگستری گسیل داده نشود.

,

آِیت الله رئیسی در مورد اتقان احکام گفت: اتقان ارا باید به نفع مردم باشد و باید دادگاه ها کار دقیق انجام دهند. در مورد قرار تامین و بازداشت باید با احتیاط عمل کرد. در مواردی که خاص هستند و قانون بیان می کند انجام شود و باید در این زمینه به شدت دقت شود.

,

رئیس قوه قضاییه در بخض دیگری از سخنان خود گفت: هر چه ما بتوانیم کار هایی کنیم که منتهی بشود به کاهش ورود پرونده پرونده به دادگستری ارزشمند است. اصلاح نظامات، اداری، مالیاتی و مالی در کشور موجب کاهش جرم و ورود پرونده و ناهنجاری های اجتماعی می شود.

,

وی در مورد حمایت از قاضی تاکید کرد: قاضی شجاع باید تحت حمایت باشد.

,

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود گفت: در دستگاه قضایی سیاست انقباضی در جریان است و نه انبساطی. ما باید قوه قضاییه را چابک کنیم و پست هایی که لازم نیست را جمع آوری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه