اخبار داغ

در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

ورود و خروج هرگونه خودرو در تعطیلات عید فطر ممنوع است/ موج چهارم کرونا هنوز تمام نشده است

ورود و خروج هرگونه خودرو در تعطیلات عید فطر ممنوع است/ موج چهارم کرونا هنوز تمام نشده است
استاندار زنجان گفت: ورود هرگونه وسیله نقلیه از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ساعت ۱۲ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) به تمام شهرستان‌های این استان با هر رنگ و وضعیت کرونایی ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان زنجان اظهار داشت: تمام مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا باید به طور دقیق اجرا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به تعطیلات پایان هفته به مناسبت فرا رسیدن عیر سعید فطر خاطرنشان کرد: ورود هرگونه وسیله نقلیه از ساعت 14 روز سه‌شنبه (21 اردیبهشت) تا ساعت 12 روز شنبه (25 اردیبهشت) به تمام شهرستان‌های این استان با هر رنگ و وضعیت کرونایی ممنوع است.

,

حقیقی افزود: لذا هم از مردم استان زنجان تقاضا داریم که در این مدت از استان خارج نشوند و هم ضمن احترام به تمام هموطنان باید بگوییم که خودروهای هیچ استان دیگری را نمی‌توانیم بپذیریم.

,

استاندار زنجان گفت: هر چند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدودیت‌های اخیر در حد انتظار نبود اما زنجان از این نظر، وضعیت مطلوبی نسبت به میانگین کشور داشت.

,

وی با بیان اینکه علی‌رغم سیر نزولی بستری‌ها هنوز از موج چهارم کرونا خارج نشده‌ایم، اظهار داشت: باید بسیار مواظب باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنیم چرا که با توجه به مکث‌ها و حرکت‌های ویروس، احتمال بازگشت به شرایط پیک وجود دارد.

,

حقیقی با بیان اینکه موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت، خاطرنشان کرد: زنجان علی‌رغم این خیز، مرگ و میر خیلی کمتری نسبت به پیک‌های گشته داشت.

,

استاندار زنجان با اعلم هشدار به افرادی که دورهمی برگزار کرده و تجمع می‌کنند، گفت: شاید برای این افراد، اتفاقی نیفتد اما آمار و ارقام موج چهارم نشان می‌دهد که این دورهمی‌ها و تجمعات می‌تواند خانواده آن‌ها را آلوده و درگیر با ویروس کند لذا هیچ کس در هیچ سن و سالی نباید با کرونا شوخی کند.

,

وی با بیان اینکه موج چهارم کرونا جهش معناداری داشت، افزود: استان زنجان، اکسیژن مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کرد که شیوع موج چهارم سبب شد نتوانیم اکسیژن به استان‌ای دیگر ارسال کنیم.

,

حقیقی تصریح کرد: علی‌رغم موج انفجاری کرونا کمترین فوتی را نسبت به موج‌های گذشته داشتیم که این امر نشان از اقدامات و تلاش‌های فراوان کادر بهداشت و درمان دارد.

,

استاندار زنجان با اشاره به تغییر وضعیت رنگ کرونایی شهرستان‌های این استان گفت: تغییر رنگ‌ها نباید ما را فریب دهد بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید فراگیر شده و به بالای 95 درصد برسد.

,

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به معنای درمان و همچنین ناقل نبودن فرد نیست، اظهار کرد: بنابراین افرادی که واکسن تزریق می‌کنند نیز پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کرده و از رفتارهای احساسی در برابر کرونا خودداری کنیم.

,

حقیقی با اشاره به آزمون‌های پیش رو خاطرنشان کرد: به جز آزمون کارشناسی ارشد که به مردادماه منتقل شد، سایر آزمون‌ها طبق دستورالعمل و چارت زمانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شوند.

,

وی در خصوص آزمون نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم نیز گفت: تجمع اعتراضی، کار و روش خوبی نبوده و این‌ها کار ضد انقلاب است که دانش اموزان را در فضای مجازی فریب می‌دهند و تحریک می‌کنند.

,

حقیقی با بیان اینکه از اولیا انتظار می‌رود که فرزندان خود را توجیه کنند، افزود: تصمیم جدیدی در استان گرفته نمی‌شود و اآنچه که مصوبه ستاد ملی کرونا است آن را اجرا می‌کنیم.

,

استاندار زنجان با اشاره به برخی تسهیل‌ها در آزمون نهایی دانش‌آموزان گفت: 30 درصد محتوای کتاب‌ها حذف شده و آزمون‌ها با لحاظ شرایط آموزش مجازی گرفته خواهد شد ضمن اینکه زمان هر آزمون نیز بین 60 تا 90 دقیقه در نظر گرفته شده و پروتکل‌های بهداشتی نیز به دقت در محل آزمون‌ها رعایت می‌شود و شرایط و بستر لازم برای برگزاری آزمون نهایی دانش‌آموزان فراهم شده است.

,

وی با بیان اینکه ضمن مراقبت و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون نیز باید با قوت و قدرت تمام انجام شود، تاکید کرد: یکی از مهمترین تکالیف و اولویت‌های تمام دستگاه‌ها باید فراهم کردن شرایط لازم برای واکسیناسیون باشد.

,

رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: محدودیت‌های لازم هم در ساعات منع تردد و هم در محورهای مواصلاتی به دقت اِعمال می‌شود.

,

وی اظهار داشت: طی 3 روز گذشته حدود 6 هزار فقره اعمال قانون برای خودروهای متخلف صورت گرفته است و از رسانه‌ها انتظار می‌رود محدودیت‌ها و اِعمال قانون به خودروهای را تکرار و تببین کنند تا در سطح جامعه، بازتاب داشته باشد.

,

جهانبخش با اشاره به ابلاغ کشوری محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: در روزهای آینده هیچ مجوزی برای ترددها صادر نخواهد شد و مجوزهایی که قبلا برای سفرهای ضروری صادر می‌شد نیز در تعطیلات عید سعید فطر، متوقف خواهد شد.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در کنترل ترددها نیز مجوز صادره از سایر استان‌ها مورد قبول نیست و بر اساس قوانین، برخورد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه