اخبار داغ

دود خلأ نظارت در چشم مردم می‌رود؛

وزش باد شدید و فرو ریختن دیوار خانه در "مهرستان"

وزش باد شدید و فرو ریختن دیوار خانه در "مهرستان"
تعدادی از اهالی یک روستا در شهرستان مهرستان از ریزش دیوار خانه های ساخته شده خبر داده و گفتند: این اتفاق برای دومین بار متوالی و با اندک وزش باد رخ می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج؛ این مصداق گلایه اهالی روستای "زرد دهستان دیهی در شهرستان مهرستان" است، که در تماس با تحریریه خبر عصرهامون از نبود نظارت کافی در ساخت پروژه های بنیاد مسکن گلایه داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
به گفته اهالی، خانه هایی که به همت بنیاد مسکن در این منطقه ساخته شده هنوز به اتمام نرسیده برای دومین بار متوالی با اندک وزش باد تخریب شده و بخش هایی از دیوارهای آن فرو ریخته است.

اهالی روستای زرد بیان کردند: ناظری بر نظارت در کار پیمانکار وجود ندارد بارها گلایه خود را در خصوص ایرادات خانه‌ها به پیمانکار مطرح کرده‌ایم که وی ناراحت شده و می گوید "ناراضی هستید وسایل را جمع کرده و می رویم"، حال با این وجود اگر کسی در این خانه‌ها سکونت یابد امنیت جانی نداشته، زیرا ساخت آنها غیر اصولی بوده و با اندک و وزش باد یا لرزشی فرو می ریزند.
 
,
,
,
,

 
, ,
,
تمام دیوار های خسارت دیده مجدداً اصلاح و مرمت می شوند

در پیگیری مطالبه مردمی خبرنگار ما با امین عدیلی، معاون بازسازی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان تماس گرفت که وی گفت: به نظر می‌آید عمدی در کار باشد.

 وی بیان کرد: به طور ویژه دستور نظارت از این روستا را در دستور کار قرار داده و موضوع را پیگیری کردیم.

 این مقام مسئول تصریح کرد: در روستای فوق ۱۸ واحد ساخته شده که از این تعداد دیوارهای ۳_۲ واحد به طرز مشکوکی ریزش کرده است.

وی افزود: از آنجایی که دیوارها مقاوم و به صورت رادیکالی پیچ و پرچ می‌شوند نحوه ریزش بخشی از آنها نشان از غیر طبیعی بودن دارد، چراکه این ۱۸ واحد شبیه به هم با یک اصول بنا شده و اگر قرار بود با وزش باد تخریب شوند این اتفاق برای همه آنها رخ می داد نه اینکه سه واحد دچار خسارت شوند.
 
, تمام دیوار های خسارت دیده مجدداً اصلاح و مرمت می شوند, تمام دیوار های خسارت دیده مجدداً اصلاح و مرمت می شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
معاون بازسازی بنیاد مسکن استان ادامه داد: به نظر می‌آید مشکل داخلی باشد یعنی بین روستاییان یا روستاییان با پیمانکار؛ با این وجود برای رفع دغدغه مردم پیمانکار را مجاب کرده تا تمام واحدهای خسارت دیده را مجدداً با بهترین کیفیت اصلاح و مرمت کند تا از ادامه روند کار مطمئن شویم.

اعدیلی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در حوزه ساخت و سازهای روستایی از ابتدا تاکنون ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در اقصی نقاط مختلف این استان پهناور ساخته که رضایت مردم را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه