اخبار داغ

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان:

مصرف برق در سیستان و بلوچستان ۲۵ درصد افزایش یافت/ چشم انداز تامین ۳۵ درصد نیاز از طریق نیروگاه بادی "میل نادر"

مصرف برق در سیستان و بلوچستان ۲۵ درصد افزایش یافت/ چشم انداز تامین ۳۵ درصد نیاز از طریق نیروگاه بادی "میل نادر"
علیرضا پرنده مطلق گفت: از ابتدای سال میزان مصرف برق حدود ۲۵ درصد در سیستان و بلوچستان افزایش یافت که میزان تولید برق استان، ۶۵ درصد نیاز ما را تامین می کند و ۳۵ درصد هم از شبکه سراسری دریافت می شود و امید است بتوانیم این کمبود را از بادهای سیستان تامین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا پرنده مطلق، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: میزان بارندگی های امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که سبب افت میزان ذخایر آبی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس بخشی از تولید مورد نیاز صنعت برق که از طریق نیروگاه‌های برق آبی تامین می شود کاهش یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل کاهش بارندگی ها کشاورزان نیز زودتر از سال های گذشته اقدام به استفاده از پمپ های آبی می کنند که سبب افزایش مصرف برق می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در پیک بار میزان تولی نیروگاه های برق آبی با کمبود رو به رو می شود، بر این اساس لازم است صرفه جویی زیادی در برق صورت گیرد.

پرنده مطلق تصریح کرد: برای کاهش مصرف برق از ظرفیت تغییر ساعات کاری استفاده شد و سیستان وبلوچستان نخستین استان اعمال کننده این موضوع بود، سیستم های سرمایشی در ادارات استان در زمان اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا چهار بعدازظهر فعال بودند که با کاهش ساعات اداری از آن ها استفاده نمی شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون میزان مصرف برق حدود ۲۰ درصد در کشور و ۲۵ درصد در سیستان و بلوچستان افزایش یافت که به دلیل افزایش مصرف مردم و گسترش صنایع بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سال ۹۹ خط ۴۰۰ کیلوولت میل نادر برای نخستین بار در کشور به صورت EPC اجرا شد، سرمایه گذاری خوبی در نیروگاه بادی میل نادر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: شرکت مپنا ۵۰ مگاوات را تا پایان سال در این منطقه اجرا خواهد کرد  و پیش از آغاز وزش بادهای ۱۲۰ روزه ۱۰ توربین با ظرفیت ۲۵ مگاوات در مدار قرار خواهد گرفت.

پرنده مطلق بیان کرد: میزان تولید برق استان، ۶۵ درصد نیاز ما را تامین می کند و ۳۵ درصد هم از شبکه سراسری دریافت می کنیم.

وی ادامه داد: این ۳۵ درصد در تابستان دریافت می شود و نیروگاه های بادی هم در تابستان تولید دارند که اگر بتوانیم این کمبود را از بادهای سیستان تامین کنیم علاوه بر کمک به استان از نعمت خدادادی هم استفاده می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای آینده سیستان با نیروگاه های بادی رونق تولید، صنعت و پیشرفت را می بینیم، نیروگاه بادی سرمایه گذاری اولیه می خواهد ولی نگهداری چندانی ندارد و سوخت هم مصرف نمی کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه