اخبار داغ

یک کارشناس اقتصادی:

عدم توانایی دولت در برقراری تعادل عرضه و تقاضا عامل افزایش قیمت ارز است

عدم توانایی دولت در برقراری تعادل عرضه و تقاضا عامل افزایش قیمت ارز است
کارشناس اقتصاد گفت: عامل اصلی افزایش قیمت ارز و عدم توانایی دولت در کنترل قیمت در بازار ارز، ناشی از کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی و عدم توانایی دولت و بانک مرکزی در برقراری تعادل مابین عرضه و تقاضای ارز در بازار می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشید سلیمی در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار داشت: باید به این امر توجه شود که در شرایط تحریم‌های اقتصادی و صنعت بیمه، تحریم‌های بخش انرژی که منبع اصلی ورود درآمد ارزی به کشور می باشند، تحریم بانک مرکزی و شبکه بانکی سوئیفت که منجر به اخلال در امر انتقال پول به کشور می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی ادامه داد: همچنین تحریم بخش حمل و نقل و صنایع کشتی‌سازی، صنایع فولاد و آهن که منجر به رکود و عدم فعال بودن بخش صنعتی ایران می شود و قرار گرفتن در لیست سیاه FATF که منجر به عدم سرمایه‌گذاری و همکاری کشورهای دیگر با کشور ایران بخاطر ترس از تحریم‌های آمریکا می شود، در افزایش قیمت ارز در کشور دخیل می‌باشند.

,

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: مصاحبه های صورت گرفته در خصوص توانایی دولت در کاهش قیمت در بازار بیشتر جنبه روانی دارد و به طور عملی راهکار خاصی در خصوص کاهش قیمت ارز توسط دولت وجود نداشته است.

,

سلیمی بیان کرد: علت اصلی مصاحبه های اخیر دولت در خصوص کاهش قیمت در روزها و ماه های آتی به خاطر پیشرفت نسبی مذاکرات برجامی و بازگشت آمریکا به جمع کشورهای 1+5 می باشد که جو روانی ایجاد شده در خصوص تعلیق یا رفع تحریم ها در کاهش قیمت نسبی ارز در بازار موثر بوده است.

,

وی اضافه کرد: در حالت کلی، علت روند کاهشی قیمت ها در بازار در روزهای اخیر، بیشتر جنبه روانی و بلاتکلیفی از سوی مردم  بوده که تقاضا از سوی مردم را بخاطر ترس از گران خریدن در صورت حصول توافق و رفع تحریم ها، در بیشتر بازارها کاهش داده است.

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه