اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد؛

تجهیز بیمارستان‌های خراسان جنوبی به دستگاه اکسیژن‌ساز/ در چهار موج کرونا دچار کمبود تخت نشدیم

تجهیز بیمارستان‌های خراسان جنوبی به دستگاه اکسیژن‌ساز/ در چهار موج کرونا دچار کمبود تخت نشدیم
احمدی با بیان این‌که به جز بیمارستان سرایان که به‌زودی دستگاه اکسیژن‌ساز به آن می‌رسد، تمام بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز است گفت: علی‌رغم این‌که چهار موج کرونا را پشت سر گذاشتیم، با کمبود تخت مواجه نشدیم و این ظرفیت در خراسان جنوبی وجود دارد در صورت نیاز، تعداد تخت‌ها را افزایش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از معاونت‌هایی است که طی سال‌های اخیر به ویژه پس از استان شدن خراسان‌جنوبی به موفقیت‌های زیادی دست یافته است. طی بیش از یکسال گذشته نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تجهیز مراکز درمانی به امکانات مورد نیاز، نقش بسیار مهمی در مقابله با ویروس کرونا داشته و خدمات قابل توجهی ارائه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۳۶۵ با دو رشته پزشکی و پرستاری تاسیس شده و پس از سال ۱۳۷۲ به دانشگاه ارتقا یافته است.

,

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، استان خراسان‌جنوبی را پوشش می‌دهد.

,

فعالیت 17 بیمارستان در خراسان‌جنوبی

, فعالیت 17 بیمارستان در خراسان‌جنوبی, فعالیت 17 بیمارستان در خراسان‌جنوبی,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ بیمارستان با ۱۶۰۰ تخت بستری در خراسان‌جنوبی داریم که ۱۴ بیمارستان دانشگاهی و سه بیمارستان غیردانشگاهی است.

,

احمدی از حضور بیش از ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های مختلف در سطح استان خراسان‌جنوبی خبر داد و عنوان کرد: در حوزه اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی ۸۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سطح استان فعالیت دارند.

,

وی اظهار کرد: دو پایگاه اورژانس هوایی در بیرجند و طبس داریم که دستاورد بسیار بزرگی در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی به حساب می‌آید.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۳۱۴ خانه بهداشت، ۷۰ پایگاه بهداشتی و ۱۰۳ مرکز جامع خدمات سلامت فعال است.

,

احمدی به سفر جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فروردین‌ماه امسال به خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: در این سفر بیمارستان جدید طبس کلنگ‌زنی و در مورد تکمیل بیمارستان بشرویه و ارتقای بیمارستان سرایان قول‌های مساعدی داده شد.

,

تجهیز بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی طی یک‌سال گذشته

, تجهیز بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی طی یک‌سال گذشته, تجهیز بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی طی یک‌سال گذشته,

وی از تجهیزات خوبی که طی یک‌سال گذشته از طریق وزارت بهداشت و کمک خیّران خریداری و در سطح بیمارستان‌های استان توزیع شده خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان‌های استان خریداری و توزیع شد که 10 درصد هزینه را دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزینه کرده و مابقی به صورت رایگان از طرف وزارتخانه پرداخت شده است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: تجهیزات شامل خرید پنج دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته برای بیمارستان‌های استان می‌شود که با این تعداد، شمار دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن در استان به هفت مورد افزایش یافت.

,

احمدی عنوان کرد: سی‌تی‌اسکن پیشرفته برای تشخیص و درمان بیماری کرونا نقش ویژه‌ای دارد.

,

وی افزود: سایر تجهیزات خریداری شده شامل سونوگرافی، ونتیلاتور و... می‌شود که طی سال گذشته خریداری و در سطح بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش ظرفیت تخت‌های ویژه آی‌سی‌یو خبر داد و گفت: با افزایش ظرفیت تخت‌های ویژه آی‌سی‌یو در پیک چهارم کرونا دچار کمبود تخت ویژه برای بیماران نشدیم.

,

تجهیز تمام بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی به دستگاه اکسیژن‌ساز

, تجهیز تمام بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی به دستگاه اکسیژن‌ساز, تجهیز تمام بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی به دستگاه اکسیژن‌ساز,

احمدی به تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‎‌های استان اشاره و عنوان کرد: به جز بیمارستان سرایان که به زودی دستگاه اکسیژن ساز به آن می‌رسد تمام بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز است.

,

وی از فعالیت یک‌هزار و ۸۰۰ پرستار در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر با کمبود نسبی حدود ۵۰۰ پرستار در استان مواجه هستیم.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا نیز تاکنون ۱۶۰ نفر کادر پرستاری به بیمارستان‌های استان اضافه شده که ۱۱۰ نفر تمدید طرح، ۱۸ نفر استخدام پیمانی و ۳۰ کمک پرستار مشغول ارائه خدمت در بیمارستان‌ها هستند و هیچ پرستاری در نوبت طرح نداریم.

,

خدمات ارائه شده در مورد ویروس کرونا/ از آغاز واکسیناسیون تا عدم‌کمبود تخت

, خدمات ارائه شده در مورد ویروس کرونا/ از آغاز واکسیناسیون تا عدم‌کمبود تخت, خدمات ارائه شده در مورد ویروس کرونا/ از آغاز واکسیناسیون تا عدم‌کمبود تخت,

احمدی در مورد شیوع بیماری کرونا که بیش از یکسال می‌شود دنیا را درگیر کرده و  باعث سختی و مشقت برای مردم شده، اظهار کرد: در بحث مقابله با کرونا طی یک‌سال گذشته اقدامات زیادی انجام شده اما با توجه به مسافرت‌های عید نوروز، بعد از فروردین‌ماه موج چهارم کرونا در استان آغاز و تعداد بیماران افزایش یافت و کار کادر درمان را مضاعف کرد اما به لطف خدا و تلاش و کوشش همکارانمان در بیمارستان‌ها، شمار بیماران بستری چند روزی است که ثابت شده و افزایش نداریم.

,

وی افزود: علی‌رغم این‌که چهار پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم، با کمبود تخت مواجه نشدیم و این ظرفیت در خراسان جنوبی وجود دارد در صورت نیاز، تعداد تخت‌ها را افزایش دهیم.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، گفت: واکسیناسیون مانند دیگر نقاط کشور در خراسان‌جنوبی نیز از کادر درمان به ترتیب اولویت آغاز شد و کارکنان بهداشت، برخی دانشجویان و پرسنلی که در درمانگاه‌ها کار می‌کنند واکسن دریافت کردند.

,

احمدی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون سالمندان از هفته‌های گذشته در استان آغاز شده که به ترتیب اولویت، واکسن را دریافت می‌کنند.

,

وی با بیان این‌که واکسیناسیون براساس اولویت اعلام شده توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، بیان کرد: تاکنون بیش از 4700 واکسن بین مراکز درمانی تقسیم شده که بیشترین واکسن استفاده شده در استان به ترتیب واکسن آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم چین و بهارات هند بوده است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: از تمام مردم خراسان‌جنوبی درخواست می‌شود برای حفظ جان خود، خانواده و کادر درمان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته، از ماسک استفاده کنند و در موارد غیر ضرور از حضور در سطح شهر و اماکن شلوغ خودداری کنند چراکه کرونا همچنان وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه