اخبار داغ

در نشست خبری مطرح شد؛

افرادی که با «زندگی پس از زندگی» متحول شدند/ فقط یک مورد سانسور داشتیم

افرادی که با «زندگی پس از زندگی» متحول شدند/ فقط یک مورد سانسور داشتیم
عباس موزون مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» از یک مورد سانسور در این برنامه سخن گفت که آن هم به احترام خانواده‌ها انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس موزون مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» و محمد امین نوروزی مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما در نشست مجازی این برنامه در روابط عمومی صداوسیما حاضر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «زندگی پس از زندگی»,

نوروزی در ابتدا گفت: اقای موزون چند سالی روی این موضوع کار کرده بود. من از قبل در جریان این تحقیقات بودم و از آبان ۹۸ که به گروه ادب و هنر آمدم به مدیر شبکه پیشنهاد دادم تا این برنامه برای ماه رمضان سال ۹۹ به آنتن برسد. موضوع مرگ کاملاً معرفتی است و برای همین تصمیم گرفتیم در کنداکتور باشد. روند برنامه نسبت به فصل یک تغییراتی هم دارد و رو به رشد بوده است.

,

در ادامه عباس موزون بیان کرد: این کار با هزینه شخصی در سال ۹۵ شروع شد ولی در ادامه شبکه هزینه‌ها را پذیرفت، خیلی تعیین کننده است که مدیری تشخیص دهد که سوژه‌ای ظرفیت دارد و از آن حمایت کند. زمانیکه مدیر شبکه چهار با پیشنهاد امین نوروزی پذیرفت این کار از حوزه شخصی با حمایت‌های مادی شبکه ادامه پیدا کرد. زمانی هم که طرح این کار پذیرفته شد نظرات جدی کارشناسی له و علیه کار وجود داشت و درنهایت مورد موافقت قرار گرفت.

,

اولین سابقه خارج شدن روح از بدن

, اولین سابقه خارج شدن روح از بدن,

موزون در ادامه درباره سابقه تجربه مرگ در تاریخ عنوان کرد: سابقه این مساله به زمانی برمی‌گردد که برای اولین بار روح انسان به بدن مادی هبوط کرد و از همان زمان تجربه‌های نزدیک به مرگ داشته‌ایم. من از طریق پژوهش آقای مودی یک کارشناس اروپایی در حدود دو دهه پیش با این سوژه آشنا شدم که کتابی با نام «life after life» داشت و من ابتدا نمی‌دانستم و عنوان زندگی پس از زندگی را انتخاب کردم و بعداً با آن کتاب مواجه شدم.

,

مجری «زندگی پس از زندگی» با اشاره به یکی از ابزار سنجش خود بیان کرد: یکی از تکنیک‌های ما در سنجش این است که وقتی کسی در دو زمان و مکان مختلف درباره تجربه‌ای سخن می‌گوید و با همان حس و حال همچنان سخن می‌گوید که به طور مثال در ۶ ماه پیش و در جای دیگر گفته است دلیل بر درستی تجربه است.

,

وی درباره شاهدان این ماجراها نیز توضیح داد: عالم بیرون از ماه عالم کشف و شهود است وقتی تجربه‌ای بیان می‌شود باید حتی روابط را هم بسنجید و ببینید واقعاً بسامدهای تغییر شخصیتی وجود داشته است و همسایه هم آن را فهمیده‌اند؟ یا خیر. ما حتماً این نکته را لحاظ می‌کنیم که افرادی باشند که حتماً تجربه فرد را تایید کرده و گواهی دهند. تجربه‌هایی هم داشته‌ایم که قابلیت تلویزیونی نداشته‌اند با اینکه به من ثابت شده است اما در تلویزیون حضور پیدا نکرده‌اند چون شاهد نداشته‌ایم و یا نخواسته‌اند شخص دیگری اطلاع داشته باشد.

,

«زندگی پس از زندگی» قرار نیست تاییدی بر احکام فقهی باشد

, «زندگی پس از زندگی» قرار نیست تاییدی بر احکام فقهی باشد,

موزون در بخش دیگر درباره انتظارات بیجا از این برنامه گفت: برخی فکر می‌کنند این برنامه قرار است تاییدی بر احکام فقهی باشد مثلاً درخواست می‌کنند که فرد منفی باشد و یا درگیر مسائل مذهبی بوده باشد و یا درباره حجاب بخواهد بگوید اما اینگونه نیست به طور مثال شاید همه این افراد مثبت باشند یا همه منفی باشند و نمی‌توان دست به انتخاب زد.

,

وی همچنین با اشاره به افرادی که پس از تماشای برنامه تغییر کرده‌اند یادآور شد: حجت الاسلام فرحزاد کارشناس برنامه «سمت خدا» در تماسی با ما بیان کرد که همسایه ای داشته است که مرد با همسرش رفتار خوبی نداشته اما وقتی زندگی بهروز عظیمی فردی که به دلیل بداخلاقی تجربه مرگ داشته و دچار تحول شده را دیده است همان شب دست و پای همسرش را می‌بوسد و طلب بخشش می‌کند.

,

وی همچنین از تجربه فردی مثال زد که هیچ تعلق مذهبی نداشته است و درباره اهمیت پدر و مادر گفت: فردی داشتیم که اهل نماز هم نبوده است، در تجربه‌ای که دارد توسط امام رضا (ع) شفا پیدا می‌کند و می‌خواهد دست امام رضا (ع) را ببوسد اما امام دست خود را می‌کشند و می‌گویند برو دست مادرت را ببوس.

,

موزون همچنین درباره قضاوت‌ها نسبت به تجربه گران که با مقیاس‌های مردم درباره پوشش و مذهب و… سنجیده می‌شوند بیان کرد: ما در زندگی عادی حزب سیاسی، مذهب، لهجه و پوشش افراد را می‌بینیم اما در تجربه گران اینها وجود ندارد و نباید آنها را قضاوت کرد. من با ۷۰ ابزار و سنجه دارم اینها را می‌سنجم.

,

وی همچنین درباره سانسور در برنامه گفت: قول می‌دهم اگر هم بخواهد سانسوری در محتوا شکل بگیرد این زمین را می‌بوسم و بیرون می‌آیم اما سانسوری نبوده است جز یک مورد که آن هم تجربه‌گری در تجربه خود عمل زشتی را دیده بود که به حرمت خانواده‌ها این بخش از سخنان او پخش نشد.

, سانسور در برنامه ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه