اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد؛

تهیه ۳۸۰۰ واکسن کرونا برای بیماران خاص و صعب العلاج/۱۳۰۰سالمند بالای ۸۰ سال واکسینه شدند

تهیه ۳۸۰۰ واکسن کرونا برای بیماران خاص و صعب العلاج/۱۳۰۰سالمند بالای ۸۰ سال واکسینه شدند
محمد هاشمی شهری گفت: سه هزار و هشتصد بیمار خاص تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند که تاکنون ۲۱ درصد آن ها واکسن کرونا ترزیق کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بیماران خاص بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند، بنابراین از آن ها دعوت می شود که برای ترزیق واکسن به مراکز تحت پوشش خود مراجعه کنند تا واکسیناسیون این بیماران علیه کرونا طبق اولویت‌بندی صورت گرفته، سریع‌تر انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
 
به گفته وی، ایمنی کامل در جامعه زمانی به وجود می آید که همه افراد جامعه واکسینه شوند، بنابراین می طلبد که خانواده ها بیماران خاص را در خصوص مزایای ترزیق واکسن کرونا و ایمن شدن بدن در مقابل این ویروس آشنا و به تسریع مراحل واکسیناسیون کمک کنند.

هاشمی شهری افزود: در فاز اول واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، بیش از ۸۰ درصد از کادر درمان و ۷۵ درصد کادر بهداشتی بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، در فاز دوم نیز مراقبان سلامت برای ترزیق واکسن کرونا با افراد بالای ۸۰ سال تماس می گیرند.

وی گفت: در این مرحله از سالمندان دعوت می شود تا برای ترزیق واکسن کرونا در زمان و محل خاصی که از قبل پیش بینی شده است حضور یابند که در زمان مراجعه علاوه بر ترزیق واکسن کرونا پرونده سلامت آن ها بررسی می شود.

هاشمی شهری با بیان این که تاکنون هزار و سیصد سالمند بالای ۸۰ سال در مناطق تحت پوشش دانشگاه واکسینه شده اند، ابراز امیدواری کرد: با اتمام روند واکسیناسیون سالمندان عملیات واکسیناسیون سایر گروه های سنی هم طبق برنامه زمانبندی شده آغاز شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
وی گفت: طبق بررسی متخصصین در بدن افراد بهبود یافته کرونا ممکن است تا چند روز آنتی بادی تولید شود و از عفونت جلوگیری کند، ولی این به منزله ایمن بودن فرد نیست زیرا مواردی را داشته ایم که بیمار پس از بهبودی کامل مجدد به کرونا مبتلا شده است.

انتهای پیام/
,
,
,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه