اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

انتخاب فرد اصلح همچون شرکت در انتخابات یک وظیفه است

انتخاب فرد اصلح همچون شرکت در انتخابات یک وظیفه است
حمداله منظری توکلی گفت: مردم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید در بین افراد صالح بگردند و صالح تر یا اصلح را انتخاب کنند؛ زیرا همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، انتخاب فرد اصلح نیز یک وظیفه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمداله منظری توکلی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با راه آرمان با اعلام اینکه افرادی که از تایید شورای نگهبان عبور کرده اند، قانوناً افراد صالحی هستند، گفت: کثرت کاندیداهای صالح موجب نوعی رقابت درون گروهی می‌شود که ممکن است زمینه ساز به قدرت رسیدن گزینه‌ای که صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد، فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: مردم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید در بین افراد صالح بگردند و صالح تر یا اصلح را انتخاب کنند؛ زیرا همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، انتخاب فرد اصلح نیز یک وظیفه است.

,

منظری توکلی تصریح کرد: به عبارت دیگر شناخت گزینه اصلح و انتخاب آن یک حجت شرعی است.

,

وی با اشاره به اینکه فرد اصلح کسی است که بتواند مشکلات کشور را حل کند، تعالی بخشیدن استقلال و عزت کشور، رونق بخشیدن وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور و باز کردن گره‌ها را از ویژگی های انتخاب اصلح اعلام کرد و گفت: فرد اصلح باید امین ترین و قادر ترین فرد برای حل مشکلات کشور باشد.

,

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کانون دانشگاهیان استان کرمان افزود: انتخابات یک فرصت و ظرفیت است که باید از این ظرفیت برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده کرد.

,

مسئول هیات اندیشه ورز علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: اگر در انتخابات حضور فعال نداشته باشیم، دولت آینده از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و دولتی آسیب پذیر است.

,

منظری توکلی بیان کرد: چنین دولتی علاوه بر اینکه پشتوانه داخلی ندارد، در بیرون از کشور هم موجی از تهدیدها و تحریم‌ها راه می‌اندازند و دشمنان خارجی علیه نظام اسلامی توطئه می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: این درحالیست که اگر در انتخابات حضوری فعال داشته باشیم موجب یأس و ناامیدی دشمن می‌شود و اقتدار ما در جهان چند برابر می شود.

,

منظری توکلی حضور فعال در انتخابات را یکی از شاخصه‌های مردمی بودن و مشروعیت نظام اسلامی دانست که پایه های خود را بر جمهوریت بنا نهاده است.

,

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کانون دانشگاهیان استان کرمان گفت: بهترین نکات را برای انتخاب فرد اصلح، مقام معظم رهبری بیان فرموده اند که جامعه اسلامی لازم است این موارد را مد نظر قرار دهند.

,

مسئول هیات اندیشه ورز علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از جمله معیارهای ایجابی برای فرد اصلح را تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام و انقلاب، قانون اساسی و خط امام دانست و افزود: صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم، طرفداری مستضعفین و ضعفا، بهره‌مندی از فهم و درک سیاسی، بهره مندی از تخصص، تجربه و کارآمدی، پیگیری مبارزه عملی با فساد، برخورداری از روحیه شجاعت، داشتن قصد خدمت و … از معیارهای سلبی فرد اصلح است.

,

منظری توکلی تصریح کرد: عدم وابستگی به بیگانگان، ساده‌ لوح نبودن، طمع ورز نبودن و وامدار نبودن به مراکز قدرت و ثروت از دیگر ویژگی های فرد اصلح است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه