اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

وضعیت فعلی بازار بورس ایران تحت تاثیر بازار رمز ارزها است/ دولتمردان برای کمک به معیشت مردم سهام بخرند

وضعیت فعلی بازار بورس ایران تحت تاثیر بازار رمز ارزها است/ دولتمردان برای کمک به معیشت مردم سهام بخرند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بخشی از دلایل اُفت قیمت دلار و وضعیت بازار بورس ایران تحت تاثیر بازار رمز ارزها بوده و به جز کاهش انتظارات تورمی، رقیبی به نام رمز ارزها باعث چنین شرایطی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از دلایل هیجان فروش‌ها در بازار بورس بابت حضور در بازار رمز ارزها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: اگر یکی از صرافی‌های ایرانی که سایت آنلاین معاملات دارد را در نظر بگیریم، طی یک روز فقط یک رمز ارز به میزان یک هزار میلیارد تمان در عرض 24 ساعت معامله شده است.

,

محمودی‌اصل افزود: بنابراین طبیعی است که منابع زیادی به سمت بازار رمز ارزها رفته و ضمن اینکه گاهی رشدهای آنچنانی در بازار رمز ارزها نشان می‌دهد که بازار پُرریسکی بوده و مشخص نیست که عاقبت آن چه خواهد شد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بازار رمز ارزها با تمام ریسک‌ها و نواسانات شدید رو به بالایی که اخیراً داشته، جذابیتی برای ورود ایجاد کرده است و در نتیجه، بخشی از انگیزه‌های فروش در بازار بورس بابت حضور در چنین بازاری است که بر بازار بورس ما هم تاثیر گذاشته است.

,

وی تصریح کرد: حتی بخشی از دلایل اُفت قیمت دلار و وضعیت بازار بورس ایران تحت تاثیر بازار رمز ارزها بوده و به جز کاهش انتظارات تورمی، رقیبی به نام رمز ارزها باعث چنین شرایطی شده است.

,

محمودی‌اصل با بیان اینکه اُفت قیمت ارز به کیفیت‌های صادراتی هم می‌تواند تاثیر بگذارد، اظهار داشت: رفته‌رفته بازار رمز ارزها به عنوان رقیب سایر بازارها تاثیر خود را می‌گذارد.

,

 

,

*‌ این‌ها رمز ارز نیستند بلکه رمز کالا هستند که معامله می‌شوند

, *‌ این‌ها رمز ارز نیستند بلکه رمز کالا هستند که معامله می‌شوند, *‌ این‌ها رمز ارز نیستند بلکه رمز کالا هستند که معامله می‌شوند,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه این‌ها رمز ارز نیستند بلکه رمز کالا هستند، گفت: رمز ارزها قرار است واسطه نقل و انتقال مالی باشند یعنی معامله کالاها و تجارت به واسطه این‌ها انجام شود اما اکنون این نقش را ایفا نمی‌کنند و خودشان به عنوان کالا با یکدیگر معامله می‌شوند.

,

وی ابراز کرد: در واقع مانند این است که سامانه «ساتنا» برای انتقال پول در بین بانک‌ها ایجاد شده اما به جای اینکه پول از طریق سامانه ساتنا منتقل شود، الان خود سامانه، قیمت‌های نجومی پیدا کرده و معامله می‌شود.

,

محمودی‌اصل افزود: فرض کنید پول‌ها جهت انتقال در یک کیف قرار داده شده و قیمت کیف، بسیار بیشتر از دارایی‌های داخل آن است!

,

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: بازار رمز ارزها بازار کوچک و 2.3 تریلیون دلاری است که کازینه جهانی شده و تا این حد، پول‌هایی هستند که بتوانند در این بازار مشارکت کنند.

,

 

,  ,  ,

*‌ بازار آینده، بازار رمز ارزها نیست!

, *‌ بازار آینده، بازار رمز ارزها نیست!, *‌ بازار آینده، بازار رمز ارزها نیست!,

کارشناس ماسئل اقتصادی با بیان اینکه اشتباهی که مردم می‌کنند این است که می‌گویند بازار آینده، بازار رمز ارزها است، گفت: بازار آینده نظام بانکی و مالیاتی می‌تواند بلاک‌چین باشد.

,

وی با بیان اینکه بستر مهم است نه این چیزی که الان به عنوان رمز ارز می‌بینیم، اظهار داشت: بانک‌ها می‌توانند از آن بستر استفاده کنند اما فعلا رصد کرده و می‌خواهند معایب آن مانند از جمله هک‌شدگی را ارزیابی کنند.

,

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: بنابراین پول‌های ملی کشورها باید بر اساس یک پشتوانه مالی در بستر بلاک‌چین قرار گیرند که در این صورت می‌تواند به عنوان رمز ارزها باشد اما این‌ها فعلا نقش رمز ارزها را بازی نمی‌کنند و همانطور که گفته شد خودشان معامله می‌شوند.

,

وی افزود: قیمت‌های‌شان هم به دلیل کوچک بودن بازار در حال رشد بوده و تنها دلیلش این است که تحلیل بنیادی خاصی در بازار رمز ارزها دیده نمی‌شود.

,

 

,

*‌ هر تصمیمی باید برای بازگرداندن اعتماد به بازار بورس باشد

, *‌ هر تصمیمی باید برای بازگرداندن اعتماد به بازار بورس باشد, *‌ هر تصمیمی باید برای بازگرداندن اعتماد به بازار بورس باشد,

کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص جلسه اخیر سران قوا برای کمک به بازار بورس گفت: تمام تصمیمات باید اعتماد از دست رفته را به بازار بورس برگرداند.

,

وی افزود: متاسفانه بنا به دلایل گفته شده و همچنین فرآیند فرسایشی بازار، اولاً بورس خیلی‌ها را خسته کرده و ثانیا با توجه به در پیش بودن انتخابات، چشم‌انداز خاصی برای ان دیده نمی‌شود.

,

محمودی‌اصل با اشاره به وعده‌های داده شده ابراز کرد: یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی که قرار بود به بازار بورس تزریق شود از سال 94 نرسیده و و از مرداد سال 99 تاکنون هم قرار شده فقط یک‌سوم این منابع به بازار بورس اختصاص یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: از طرفی هم دولت با فروش اوراق، پول نقد برده و 20 هزار میلیارد دلار می‌خواهد اوراق بدهد و به این صورت است که بی‌اعتمادی ایجاد شده و اگر اندکی وضعیت دلار تثبیت شود، مصوبات سران نیز شاید تا حدودی بتواند به بازار بورس کمک کند.

,

 

,

*‌ دولتمردان سهام بخرند/ سهام پالایشی را به هیات دولت می‌دهیم

, *‌ دولتمردان سهام بخرند/ سهام پالایشی را به هیات دولت می‌دهیم, *‌ دولتمردان سهام بخرند/ سهام پالایشی را به هیات دولت می‌دهیم,

کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص راهکارهای حل مشکل بازار سرمایه با بیان اینکه دولتمردان و مدیران ارشد بیایند سهام بخرند، گفت: دولت به هر حال، سهام پالایشی عَرضه کرده و گفته که این به عنوان سهمیه است.

,

وی با بیان اینکه ما سهمیه خودمان را به هیات دولت و مدیران ارشد می‌دهیم، اظهار داشت: هر کدام از دولتمردان وارد بازار بورس شده و حداقل به اندازه 10 میلیون تومان سهام بخرند و نشان دهند که بازار فعال است البته اگر در بازار دیگر مخصوصا رمز ارزها نباشند!

,

محمودی‌اصل با بیان اینکه به هر حال مردم، مقاومت کرده‌اند و امیدواریم تحریم‌ها نیز برطرف شود، ابراز کرد: اما مساله این است که مسئولین، کار خاصی نکردند یعنی نه تنها ندیدیم که یک یا 2 ماه از حقوق خودشان برای معیشت مردم اختصاص دهند بلکه از بازار سهام و جیب سهامداران خُرد بردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه