اخبار داغ

کارشناس دیپلماسی عمومی مطرح کرد؛

سناریوی گروگان‌گیری برجام تا انتخابات ۱۴۰۰/ مذاکرات برجامی باید تا قبل از انتخابات به نتیجه ملموس برسد

سناریوی گروگان‌گیری برجام تا انتخابات ۱۴۰۰/ مذاکرات برجامی باید تا قبل از انتخابات به نتیجه ملموس برسد
کلیدری با تأکید بر اینکه مذاکرات برجام باید تا قبل از انتخابات به نتیجه ملموس برسد، گفت: باید از گروگان‌گیری برجام توسط دولت های غربی یا جریان های داخلی جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مهمی در در اولین روز از ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی(ره) پیرامون مذاکرات اخیر دولت با کشورهای عضو برجام اظهار کردند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولان هم از نزدیک و هم با نوشته و هم در سخنرانی عمومی گفتیم. خب حالا تشخیص مسئولان این است که مذاکره کنیم و همین سیاست را اعمال کنیم. ما در این زمینه بحثی نداریم منتها باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نشود. نباید جوری باشد که طرفها بخواهند این مذاکره را کش بدهند چرا که این مسئله برای کشور ضرر دارد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ایشان تاکید کردند: «پیشنهاداتی که طرف مقابل مطرح می کند غالبا پیشنهادهای متکبرانه و تحقیرآمیزی است که حتی قابل نگاه کردن هم نیست. امیدواریم مسئولان کشور در این زمینه هم کاملا با چشم باز و دل محکم و توکل به خدا بروند جلو و توقیقات الهی شامل حال آن شود و ملت را خرسند و خوشحال کنند.»

,

مذاکرات برجام باید تا قبل از انتخابات به نتیجه ملموس برسد

, مذاکرات برجام باید تا قبل از انتخابات به نتیجه ملموس برسد,

امیرمهدی کلیدری، کارشناس ارشد دیپلماسی عمومی در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اظهار کرد: مذاکرات برجام باید تا قبل از انتخابات به نتیجه ملموس برسد؛ از سال ۸۳ بازیگر اصلی انتخابات ایران در عرصه بین الملل موضوع مذاکرات هسته ای ایران بوده و شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست در سال ۸۴ نقطه عطف محسوب می شود که در انتخابات ۸۸ تأثیر تدریجی داشت.

, صبح توس,

وی افزود: در سال ۸۸ مذاکرات برجام به نقطه ای می رسد که ۶ مسئله مهم به نقطه عطف می رسد؛ یکی از نقاط برجسته این است که در ابتدای سال ۸۸ مقرر می شود مذاکرات بر اساس روش ایران پیش برود نه اروپایی ها.

,

 فتنه ۸۸ با هدف تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته‌ای

,  فتنه ۸۸ با هدف تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته‌ای,

مدرس قدرت نرم، فرهنگ و ارتباطات گفت: طرف مقابل مذاکرات را به پس از انتخابات ۸۸ موکول می کند و نباید فراموش کنیم که در اندیشکده‌های غربی سناریوهای اصلی حول محور پرونده هسته ای ایران است و اکثر چالش های فتنه سال ۸۸ با ریشه مذاکرات هسته ای و تاثیرگذاری بر آن است.

,

, ,

وی افزود: این موضوع باید مرور شود که بالاترین نصاب انتخابات ریاست جمهوری مربوط به سال ۸۸ است و رئیس جمهوری که با این نصاب مسئولیت می گیرد در چانه زنی های بین المللی دست برتر را دارد.

,

توقف دوباره مذاکرات هسته‌ای در سال ۹۲

, توقف دوباره مذاکرات هسته‌ای در سال ۹۲,

کلیدری تصریح کرد: مذاکرات در سال ۹۲ نیز در زمان ریاست جمهوری متوقف شد، در سال ۹۶ نیز بحث های اصلی تمام کاندیداها برجام بود و امروز نیز که برجام به نقاط عطف مبهم رسیده مجددا برجام و انرژی هسته ای در ایام انتخابات گروگان گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه می توان گفت رهبر معظم انقلاب در پی تعیین تکلیف این موضوع است و در صورت داشتن این توان باید تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انجام شود افزود: امتیازات داده شده و گرفته شده باید تا قبل از انتخابات تعیین تکلیف شود و آنچه مسلم است با این سخنرانی نقطه عزیمت پیشرفت کشور نباید معطل برجام باشد.

,

جلوگیری از گروگان‌گیری برجام در انتخابات ۱۴۰۰

, جلوگیری از گروگان‌گیری برجام در انتخابات ۱۴۰۰,

کارشناس دیپلماسی شهری و رسانه‌ای ضمن تأکید بر جلوگیری از گروگان گیری برجام چه توسط دولت های غربی و چه توسط جریان های داخلی خاطرنشان کرد: اگر از ۱۴۰۰ به بعد بخواهیم نقطه عزیمتی برای پیشرفت کشور داشته باشیم، با وجود ایجاد احساس ناعدالتی در جامعه اقدامات قوه قضاییه نشان داده عزم جدی برای اصلاح امور و عدالت داشته و در فرآیند تقنین باید عالمانه پیش برود ولی در حوزه پیشرفت و امور اجرایی کشور معطل ماندن برای برجام اشتباه است و باید بررسی کرد که کاندیداهای آینده چه برنامه ای برای ارتقای سطح تولید و اشاعه نوآوری کشور دارند.

,

مانور روی برجام امری لوث شده است

, مانور روی برجام امری لوث شده است,

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند کره جنوبی و ترکیه و هندوستان در حال بازسازی کشور از نظر اقتصادی بر مبنای نظریه اشاعه نوآوری هستند تا تولید ناخالص ملی را افزایش دهند، لذا دیگر مانور روی برجام امری لوث و باطل شده است افزود: برجام ابتدای کار خودش می توانست امیدآفرین باشد ولی در این دولت، تدبیر شایسته‌ای در این راستا صورت نگرفت و کاملا به شکل سنتی کشور را دچار گرفتاری کردند.

,

کلیدری اظهار کرد: برای مثال می توان گفت اوباما تصویب می کند که از کشورهای دارای لغو روادید هر کدام از اتباع به ایران سفر کنند باید دوباره از آمریکا روادید بگیرند و متأسفانه وزارت خارجه ایران چهار سال بعد برای آن چاره اندیشی کرد ولی رئیس جمهور آمریکا از همان هفته های ابتدای برجام دستور عملیاتی داد چراکه دلایل راهبردی داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه