اخبار داغ

بررسی مشکلات یکی از روستاهای خراسان شمالی؛

دست و پنجه نرم کردن اهالی روستای "محمد علی پهلوانی‌" با مشکلات؛ زیر گوش مرکز استان

دست و پنجه نرم کردن اهالی روستای "محمد علی پهلوانی‌" با مشکلات؛ زیر گوش مرکز استان
چندین سال است که ورودی روستای محمدعلی پهلوان روشنایی مناسب را در شب ها ندارد و قرار گرفتن نهالستان شهرداری در حریم راه نیز موجب تصادفات زیادی در این مسیر شده است که باعث گلایه اکثر اهالی روستا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سجادی یکی از اهالی روستای محمد علی پهلوان بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به مشکلات رفت و آمد روستا گفت: متاسفانه چندین سال است در راه ورودی روستای محمدعلی پهلوان به علت نبود روشنایی کافی، شاهد تصادفات بسیاری بوده ایم و همچنین نهالستان شهرداری که در ابتدای راه ورودی قرار دارد دید راننده گان را کاهش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مسیرهای ورودی تا انتهای روستا، بافت قدیمی دارد و اکثر آسفالت ها تخریب شده است و نیاز به بهسازی دارد و بسیاری از معابر و کوچه ها هنوز آسفالت و سنگ فرش نشده است.

,

وی تاکید کرد: این روستا با توجه به نزدیکی که به شهر بجنورد مرکز استان دارد، جمعیت زیادی در آن ساکن بوده و روزانه تردد زیادی در این محور انجام می شود.

,

 

,

راه اندازی پلیس ساختمان در روستا

, راه اندازی پلیس ساختمان در روستا, راه اندازی پلیس ساختمان در روستا,

ایرج صدر عضو شورای روستای محمدعلی پهلوان بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات راه و روشنایی روستا اظهار داشت: این راه در گذشته در تملک فرودگاه بجنورد بوده است و توجهی به روستا نشده بود.

,

صدر افزود: در گذشته روستا وسعتی نداشته و همچنین جمعیتی قلیلی داشته و متاسفانه افق بلند مدتی برای توسعه روستا در نظر گرفته نشده بود و این مسیر روستا به دیوار فرودگاه منتهی می شود.

,

وی با بیان اینکه شهرداری بجنورد در حریم راه روستا فضای سبزی را ایجاد کرده است،ادامه داد: متاسفانه نبود روشنایی کافی، راه باریک و همچنین تردد زیاد وسایل نقلیه، باعث تصادفات زیادی در مسیر روستا شده است.

,

صدر افزود: از سال 1393 با مساعدت راهداری و فرمانداری، اعتباری برای تعریض راههای پر خطر روستا تخصیص داده شد و در دو سال گذشته مکاتباتی با مدیریت فرودگاه بجنورد صورت گرفت و در نهایت به تغییر شکل هندسی فرودگاه بجنورد موافقت شد تا تردد در این مسیر با سهولت و بدون خطر صورت گیرد.

,

این عضو شورا گفت: امسال در صورت تخصیص اعتبار توسط کمیته برنامه ریزی فرمانداری، امیدواریم مشکل روشنایی ورودی روستا نیز حل شود.

,

وی اظهارکرد: همچنین با پیگیری هایی که صورت گرفته است در آینده نصب تیربرق های LED به صورت پایلوت در این روستا انجام می گیرد.

,

وی ادامه داد: برخی از مناطق و کوچه ها در گذشته به علت آنکه در طرح هادی قرار نداشتند یک در میان تیر برق در آن ها نصب شده است اما طبق مصوبه جدید مجلس تمام مناطقی که به صورت غیر مجاز ساخته شده است، درون این طرح قرار گرفته اند و امیدواریم در آینده نزدیک تیربرق ها به صورت کامل نصب شوند تا مشکلی از لحاظ روشنایی در خود روستا وجود نداشته باشد.

,

صدر با اشاره بر آسفالت نشدن تمام معابر و کوچه ها افزود: اکثر مناطق روستا در گذشته آسفالت شده است اما دو منطقه که جزء بافت قدیمی روستا بوده است، هنوز آسفالت نشده است و با پیگیری های صورت گرفته حدود 10هزار متر مربع از منطقه بهشتی،که منطقه بوم گردی روستا نیز هست، امسال با تخصیص بودجه آسفالت می شود.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر مناطق انتهای روستا به صورت غیر مجاز احداث شده اند و بنیاد مسکن به علت آنکه درون طرح هادی قرار نداشته اند آن معابر را آسفالت نکرده است.

,

وی در ادامه افزود: خوشبختانه پس از 8 سال پیگیری موافقت شده مناطقی که خارج از طرح هادی قرار داده شده اند نیز در نقشه جدید درون طرح هادی قرار گیرد و خدمات به این واحدهای مسکونی نیز داده شود.

,

این عضو شورای روستای محمدعلی پهلوان تاکید کرد: پس از ابلاغ جدید طرح هادی هر واحد مسکونی که به صورت غیرمجاز خارج از این طرح احداث شود به هیچ عنوان خدمات دریافت نخواهد کرد.

,

صدر خاطرنشان کرد: در انتهای سال 99 بالغ بر 118 میلیون تومان در مناطقی از روستا که فعلا آسفالت نمی شوند شن ریزی انجام گرفت تا تردد اهالی روستا با مشکل مواجه نشود.

,

وی گفت: متاسفانه در انتهای خیابان رجایی 2، حدود 15 خانوار خارج از طرح هادی قرار گرفته اند و سعی بر این شده است تا این خانوارها نیز درون طرح هادی قرار بگیرند.

,

وی با بیان اینکه  تنها راه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، مستقرکردن پلیس ساختمان در روستا است، افزود: طبق صحبت های دکترهوائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مقرر شد تا در آینده نزدیک به صورت پایلوت، محمدعلی پهلوان اولین روستا در کشور  باشد که پلیس ساختمان در آن احداث می شود.

,

 

,

پیش بینی آسفالت 2هزار 500 متر مربع

, پیش بینی آسفالت 2هزار 500 متر مربع, پیش بینی آسفالت 2هزار 500 متر مربع,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستای محمد علی پهلوان، یکی از روستاهای حاشیه شهر محسوب می شود و متاسفانه در سالهای اخیرکنترل جمعیت در این روستا صورت نگرفته است و این روستا بالغ بر 6هزار نفر جمعیت دارد.

,

سعید رئوفی اظهارکرد: قاعدتا اعتبارات و منابعی که به بنیاد تخصیص داده می شود، برای تمام روستاهای شهرستان است و صرفا نمی توان برای این روستا هزینه ها را انجام دهیم و به سایر روستاها اعتبار تخصیص ندهیم.

,

رئوفی افزود: منابع اعتباری بنیاد به دو صورت بوده، بخشی از اعتبارات استانی است که ت در مدت 18 سال گذشته به غیر از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان، هیچگاه تخصیص صدرصدی نداشتیم.

,

وی با اشاره بر بالا بودن تعداد معابر در این روستا افزود: ابتدا برای معابر اصلی روستا برنامه ریزی زیرسازی آسفالت، صورت گرفت و در 7سال گذشته حدود 26هزار متر مربع عملیات زیرسازی آسفالت در این روستا انجام شده است.

,

این مقام مسئول افزود: امسال پیش بینی آسفالت حدود 2هزار 500 متر مربع انجام شده و مناقصه به اتمام رسیده و پیمانکار نیز مشخص شده است.

,

وی گفت: حدود 80 درصد زیرسازی ها نیز صورت گرفته است و بحث آسفالت نیز در صورت مساعد بود هوا نهایت تا 20 روز آینده صورت می گیرد.

,

وی افزود: یکسری دیگر از خدماتی که برای این روستا صورت گرفت بحث بازنگری طرح هادی روستا بود، که متاسفانه معضلات بسیاری داشت، یکی از این معضلات انجام ساخت و سازی های بی رویه در حاشیه روستا بوده که به طبع باعث نگرانی تمامی دستگاهها بود که پس از حدود 2سال تامین اعتبار، بازنگری صورت گرفت و تقریبا تمامی خانه ها درون طرح قرار گرفته اند.


وجود کوچه ای به طول 2 کیلومتر در روستای محمدعلی پهلوان 

,
,
,
, وجود کوچه ای به طول 2 کیلومتر در روستای محمدعلی پهلوان , وجود کوچه ای به طول 2 کیلومتر در روستای محمدعلی پهلوان ,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بجنورد گفت: یکی دیگر از معضلات روستا، طول معابر است، به طور مثال کوچه ای در این روستا وجود دارد به طول 2کیلومتر و عرض 6 متر که علت ساخت ساز های غیرمجاز، کوچه به صورت طولی رشد کنرده است.

,

وی اظهارکرد: برای این منظور برنامه ریزی شده تا یکسری معابر فرعی ایجاد شود تا دسترسی به واحدها در حوادث غیرمترقبه انجام شود.

,

وی ادامه داد: برای بازگشایی معابر نیز برنامه ریزی شده تا با کمک مالکین زمین هایی که در معرض بازگشایی قرار می گیرند، با زمین معوض طبق ضوابط و شرایط قیمت گذاری کارشناس رسمی دادگستری جایگزین شود تا زمین این مالکین معبر شود.

,

این مقام مسئول افزود: برای تمام روستاهای بالا 20 خانوار مطالعات طرح هادی صورت گرفته است و حدود 60 درصد این روستاها با توجه به کافی نبودن اعتبار طرح هادی اجرا شده است.

,

وی افزود: در اجرای طرح هادی با توجه اهمیت معابر روستاها، فازبندی صورت گرفته است و روستای محمد علی پهلوان نیز فاز یک طرح هادی انجام گرفته است و در حال حاظر در فاز دوم آن هستیم و فاز سوم آن نیز باید پیش بینی اعتبار صورت بگیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: از سال 93 به بعد پس از سفر مقام معظم رهبری به استان، اعتبار خوبی برای اجرای طرح هادی تزریق شد و مردم از اجرای طرح هادی سود بردند.

,

 

,

روشنایی ورودی روستا نیاز به تامین اعتبار دارد

, روشنایی ورودی روستا نیاز به تامین اعتبار دارد, روشنایی ورودی روستا نیاز به تامین اعتبار دارد,

وکیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگار با اشاره بر روشنایی ورودی روستای محمدعلی پهلوان اظهار داشت: پس از نیازسنجی و تامین اعتبار از طریق منابع استانی، در دست اجرای راهداری قرار می گیرد.

,

وی افزود: در رابطه با آسفالت ورودی روستا، حد مرز ما با روستا طرح هادی می باشد و بخشی که مربوط به راهداری است را می توانیم با لکه گیری رفع بکنیم .

,

وی با اشاره بر احداث باغ متعلق به شهرداری در حریم راه روستا گفت: در حال حاضر به  سه محور اصلی روستایی و پرترافیک اهمیت ویژه ای داده ایم و اخطارها را به کسانی که تصرفات حریم راه را داشته اند داده ایم که یکی از این محورها، محور صندل آباد به طراقی کرد، دیگری محور چناران شهر و روستای محمدعلی پهلوان است که پس از 3 اخطار و اخذ مجوز از دادستان تخریب ها را انجام می دهیم.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه