اخبار داغ

با همت جهادگران چهارمحال و بختیاری اجرا شد؛

صدای پای آب به مزارع کشاورزی روستای چوبین می‌آید/ توان بالای گروه‌های جهادی در ساخت و تکمیل پروژه‌ها

صدای پای آب به مزارع کشاورزی روستای چوبین می‌آید/ توان بالای گروه‌های جهادی در ساخت و تکمیل پروژه‌ها
آب مورد نیاز ۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی روستای چوبین با همت بسیج سازندگی فارسان و ساخت بیش از ۱۵۰۰ متر کانال آبرسانی تامین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید هادی صالحی فرمانده سپاه ناحیه فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در خصوص پروژه آبرسانی روستای چوبین اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی سپاه محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق محروم کشور است که رهبر معظم انقلاب این وظیفه را یکی از مهمترین وظایف سپاه دانسته و بارها و بارها بر آن تاکید شده است.

وی افزود: در همین راستا در سپاه قرارگاهی تشکیل شد تحت عنوان قرارگاه شهید همدانی که از مهمترین وظایف این قرارگاه کمک به بحث بهسازی و ترمیم منابع آبی و مسیر های آبرسانی به کشاورزان و روستائیان است.

صالحی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری 11 درصد از منابع آبی کشور را در اختیار دارد، اما متاسفانه از این پتانسیل استفاده نشده و هنوز بسیاری از مناطق این استان با مشکل آب مواجه هستند. یکی از روستاهایی که در شهرستان فارسان از پتانسیل بسیار خوبی در بحث کشاورزی برخوردار است روستای چوبین می باشد که با وجود داشتن منابع آبی مناسب هنوز با مشکل آب مواجه بوده و کشاورزان نمی توانستند از این آب به دلیل نبود زیر ساخت ها و کانال های مناسب انتقال آب استفاده کنند.

وی گفت: در همین راستا بسیج سازندگی سپاه ناحیه فارسان با همکاری گروه جهادی شهدای چوبین که غالبا از مردم و بسیجیان خود روستای چوبین بودند ساخت کانال آبرسانی را آغاز کرده و یک کانال آبرسانی به طول 1550 متر را ساختند. از طریق این کانال آبرسانی مشکل انتقال آب به مزارع کشاورزی تا حدود زیادی مرتفع شده و آب مورد نیاز برای آبیاری 40 هکتار از مزارع کشاورزی روستای چوبین در دسترس کشاورزان قرار می گیرد.

صالحی در ادامه عنوان کرد: نکته قابل توجه در اجرای این طرح بود که در صحبت با پیمانکاران مختلف اینطور برآورد شد که برای اجرای این پروژه بین 300 تا 400 میلیون تومان اعتبار  نیاز است؛ اما بسیج سازندگی سپاه ناحیه فارسان با استفاده از گروه جهادی شهدای چوبین با 60 میلیون اعتبار توانست این پروژه را به پیش برده و تکمیل کند که این نشان از توان بالای گروه های جهادی در ساخت و تکمیل پروژه ها دارد.

وی در پایان گفت: در سال جاری تعداد دیگری پروژه محرومیت زدایی و اشتغال زایی در سطح شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه