اخبار داغ

عضو کمیسیون حقوقی مجلس مطرح کرد؛

تلاش لیبرال ها برای دوقطبی سازی کاذب در آستانه انتخابات/ عدم درک صحیح وزیر خارجه از مذاکره و میدان

تلاش لیبرال ها برای دوقطبی سازی کاذب در آستانه انتخابات/ عدم درک صحیح وزیر خارجه از مذاکره و میدان
عضو کمیسیون حقوقی مجلس، با بیان اینکه انتشار صوت مصاحبه وزیر خارجه، آن هم نزدیک انتخابات و از شبکه‌ ماهواره ای وابسته آل سعود، اصلاً اتفاقی نیست، گفت: بسیار عجیب است که وزیر امور خارجه با آن همه سابقه و ادعا هنوز به درک جامع از مذاکره و میدان نرسیده است و این دو را از یکدیگر مجزا می کند و حتی در مقابل هم قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از انتشار صوت مصاحبه سعید لیلاز با محمد جواد ظریف در شبکه های بیگانه و معاند با جمهوری اسلامی، واکنش ها و موضع گیری های متفاوتی از سوی جریان ها و شخصیت های مختلف سیاسی در داخل و خارج از کشور در این خصوص صورت گرفته است. هرچند، بعداً برخی از شخصیت ها، ادعا کردند که چندین روز قبل از پخش این صوت از شبکه های ماهواره ای، آن را گوش کرده اند. عده ای اصرار بر این دارند که این صوت کاملاً محرمانه بوده است و افراد نفوذی عامل انتشار آن بوده اند و اصلاً قصدی برای انتشار آن از سوی دولت وجود نداشته است و به دنبال مقصران و کاهلان و نفوذی ها می گردند. عده دیگر معتقدند که این صوت، عمداً از همان ابتدا با هدف انتشار در فضای عمومی تهیه و تدوین شده است. نکته مهم و کلیدی که در صوت چند ساعته بر روی آن مانور داده می شود، بحث مذاکرات و آثار دوگانه «دیپلماسی» و «میدان» بر روند مذاکرات و اختلال آن ها در بعضی از موارد است. البته این ها ادعاهایی هستند که وزیر امور خارجه کشور آن ها را مطرح می کند و افرادی که در پست های مختلف کشوری و لشکری حضور داشته اند، بسیاری از مصادیق ذکر شده در صوت را تکذیب می کنند و هدف از علنی کردن این مصاحبه را دو قطبی کردن فضای انتخاباتی به صورت تعمدی برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص و جریان سازی کاذب برای بهره برداری در نزدیکی انتخابات می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در این خصوص با دکتر ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی، دانش آموخته رشته حقوق و عضو کمیسیون حقوقی مجلس به گفت و گو نشستیم که متن آن در ادامه تقدیم حضور می شود.

,

*با توجه به وقایع اخیر و نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری 1400، نظر شما درباره ماهیت صوت مصاحبه منتشر شده از وزیر امور خارجه چیست؟

, *با توجه به وقایع اخیر و نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری 1400، نظر شما درباره ماهیت صوت مصاحبه منتشر شده از وزیر امور خارجه چیست؟, *با توجه به وقایع اخیر و نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری 1400، نظر شما درباره ماهیت صوت مصاحبه منتشر شده از وزیر امور خارجه چیست؟,

البته همانطور که انتظار می‌رفت و قبلاً هم قابل پیش بینی بود، هر روز و با نزدیک تر شدن به انتخابات، فضای دوقطبی و تفرقه افکنی میان مردم از سوی طیف و جریان سیاسی لیبرال‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. لیبرال ها دستاوردی نداشته اند و متأسفانه این طیف سیاسی برای بقای سیاسی خود پنجه به صورت هر شخص و تفکری می کشند و در این مسیر، حتی اخلاقیات و معنویات را هم زیر پا می گذارند.

,

متأسفانه برخلاف آنچه که بارها در صوت تأکید می‌شود که این مصاحبه منتشر نخواهد شد، به نظر می رسد که روند مصاحبه و سؤالات آن، به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده هستند. سؤالات مجری به گونه ای نیست که قصد محرمانه بودن از آن برداشت شود و سؤالات به گونه‌ای طراحی شده اند که واضح است با چه هدفی پرسیده می شوند.

,

انتشار این صوت آن هم مصاحبه از شخص وزیر خارجه، آن هم نزدیک انتخابات و از شبکه‌ ماهواره ای که وابسته به خاندان  آل سعود جلاد است، اصلاً اتفاقی نیست و با برنامه‌ریزی داخلی و خارجی صورت گرفته است. خوشبینانه ترین حالت ممکن این است که لو رفتن صوت، توسط افراد نفوذی انجام شده است که خود این موضوع هم عذر بدتر از گناه است. احتمال دیگر هم این است که جریان لیبرال‌ها تعمداً صوت را در اختیار شبکه های ماهواره ای قرار داده‌اند.

,

به هر حال صحبت های وزیر خارجه یک طرفه و بعضاً کذب هستند. همه کارشناسان داخلی و خارجی و دوست و دشمن، از خلوص و تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آگاه هستند و در این قضیه کاملاً روشن شد که حاج قاسم چه خون دلی از دشمنان خارجی و داخلی می‌خورده است.

,

*در سؤال و جواب های مصاحبه، گویی قصدی برای در مقابل هم قرار دادن «میدان» و «دیپلماسی» وجود دارد و این ناخودآگاه ما را به یاد جمله معروف « من سرهنگ نیستم، من حقوقدانم» در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و یا جملات مرحوم هاشمی رفسنجانی که می گفت دوران موشک تمام شده است، می اندازد. نظر شما چیست؟

, *در سؤال و جواب های مصاحبه، گویی قصدی برای در مقابل هم قرار دادن «میدان» و «دیپلماسی» وجود دارد و این ناخودآگاه ما را به یاد جمله معروف « من سرهنگ نیستم، من حقوقدانم» در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و یا جملات مرحوم هاشمی رفسنجانی که می گفت دوران موشک تمام شده است، می اندازد. نظر شما چیست؟, *در سؤال و جواب های مصاحبه، گویی قصدی برای در مقابل هم قرار دادن «میدان» و «دیپلماسی» وجود دارد و این ناخودآگاه ما را به یاد جمله معروف « من سرهنگ نیستم، من حقوقدانم» در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و یا جملات مرحوم هاشمی رفسنجانی که می گفت دوران موشک تمام شده است، می اندازد. نظر شما چیست؟,

البته که بسیار عجیب است که وزیر امور خارجه با آن همه سابقه و ادعا هنوز به درک جامع از مذاکره و میدان نرسیده است و این دو را از یکدیگر مجزا می کند و حتی در مقابل هم قرار می دهد. حال در اینجا یک سوأل مهم مطرح می شود و آن اینکه اگر ابزار یک دیپلمات، فقط مذاکره و توییت است و پول و سلاح ندارد، چرا دشمن با پول و سلاح ایران را احاطه کرده است و تهدید می کند؟

,

اگر بر اساس ادعای آقای دکتر ظریف، موضوع فرعی مثل نوع پرواز شهید حاج قاسم سلیمانی در مذاکرات برجام، اثر منفی داشته است، پس چگونه امکان دارد که بمباران مستقیم مواضع ایران در سوریه به وسیله آمریکا و اسراییل، آن هم در بحبوحه مذاکرات، بر روند مذاکرات بی تأثیر بوده باشد.

,

باید خطاب به این مدعیان بگوییم که اگر سردار سلیمانی اهرم میدان را در مذاکرات در اختیارتان قرار نداده بود، چگونه با امضای کِری و دیپلماسی لبخند می خواستید از دشمن قسم خورده و تا بن دندان مسلح امتیاز بگیرید؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه