اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

انجام مشاوره ژنتیک برای بیش از ۱۸۰۰ نفر در خراسان‌جنوبی

انجام مشاوره ژنتیک برای بیش از ۱۸۰۰ نفر در خراسان‌جنوبی
عرب‌نژاد گفت: اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی در سال گذشته برای یک هزار و ۸۳۵ نفر مشاوره ژنتیک انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی در سال گذشته برای یک هزار و 835 نفر مشاوره ژنتیک انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان این‌که مشاوره ژنتیک به عنوان یکی از رویکردهای جدی سازمان بهزیستی در جهت پیشگیری از معلولیت‌ها است، افزود: برای مشاوره ژنتیک این افراد بیش از 17 میلیارد ریال هزینه شده است.

,

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله عوامل ایجاد معلولیت ازدواج‌های فامیلی و عدم انجام آزمایشات غربالگری تخصصی قبل و حین بارداری به دلیل عدم استطاعت مالی خانواده‌ها است.  

,

عرب نژاد عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی که معلولیت‌های خاص از جمله بینایی و معلولیت‌های ذهنی بالاتر از میانگین کشوری است دلیل ایجاد معلولیت، ازدواج فامیلی و عدم انجام آزمایشات غربالگری گزارش شده است.

,

وی به اقدامات صورت گرفته به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها اشاره و اظهار کرد: انجام اقدامات تشخیصی قبل از تولد در مادران دارای فرزند معلول، انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و زوجین دارای ریسک خطر،انجام طرح غربالگری اختلالات ژنتیک در دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دبیرستان، تعیین ناقلی در خواهران و برادران افراد مبتلا، ارجاع خانواده‌های فرزند معلول به مراکز مشاوره ژنتیک جهت انجام اقدامات تشخیصی و پیشگیری از معلولیت در خویشاوندان خانواده‌های دارای فرزند معلول و پرداخت کمک هزینه آزمایشات و یارانه مشاوره ژنتیک به خانواده‌های نیازمند از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری از معلولیت‌ها در استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه