اخبار داغ

گزارشی از آخرین تحولات بورس و فرابوس؛

بورس امروز، سبز پوش شد/ ارزش معاملات در بورس و فرابورس به ۱۷ هزار میلیارد تومان نزدیک شد

بورس امروز، سبز پوش شد/ ارزش معاملات در بورس و فرابورس به ۱۷ هزار میلیارد تومان نزدیک شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۵۵۷۳ واحد به ارتفاع یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز بعد از تصویب شورای عالی بورس مبنی بر دامنه نوسان متقارن مثبت و منفی ۵ درصد گرچه در ابتدای ساعات معاملات روند ریزشی به خود گرفت، اما از میانه بازار روند رو به رشد پیدا کرد به طوری که در پایان معاملات با افزایش ۵۵۷۳ واحد به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۲۳۲۹ واحد به رقم ۴۱۸ هزار و ۴۸۸ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۹.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۵۰۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از ۱۲ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم، ارزش معاملات دو بازار به ۱۷ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۴۸ صدم درصد رشد کرد و اما این دو شاخص با معیار هموزن ۵۵ صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور، ۴۲ صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، شستا، پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر و فولاد خوزستان بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشتند و نماد گروه مپنا بیشترین اثر کاهشی بر شاخص را داشت.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۳۸ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۲۶۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۷۹۳ میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریاساسول، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان، نیروی برق دماوند و صبا تأمین بیشترین اثر تقویتی بر روی شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای سنگ آهن گهر زمین و دارویی رهاورد تأمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را بازی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه