اخبار داغ

امسال؛

بیش از ۸۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم در آذربایجان غربی تولید می‌شود

بیش از ۸۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم در آذربایجان غربی تولید می‌شود
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۸۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم در این استان تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز بستانچی در گفت و گو با اروم نیوز، افزود: در این راستا یک هزار و ۸۰۰ اصله نهال توت اصلاح شده در مرکز نوغان‌داری کشور در اسفندماه ۱۳۹۹به صورت رایگان در استان  توزیع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۲۰جعبه تخم نوغان تفریح شده در بین متقاضیان پیشرو در این زمینه توزیع شد.

,

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همچنین هم زمان باپیگیری‌ها ونظارت کارشناسی، تجهیزات ضروری ازقبیل پودر ضدعفونی ،آهک آب دیده  و دستگاه رطوبت ساز در بین بهره برداران شهرستان خوی توزیع گردیده است.

,

بستانچی بیان کرد : امید است در سال مزین به نام تولید،پشتیبانی ها ومانع زدایی ها شاهد شکوفایی و رونق این صنعت وایجاد اشتغال پایدار در بین اقشار مختلف جامعه  به ویژه تشکل های زنان روستایی باشیم .

,

وی اظهار داشت: صنعت نوغانداری شغلی جانبی برای کشاورزان بوده و امکان به کارگیری بخش غیرفعال جامعه روستایی از جمله کودکان و سالخوردگانی که توان انجام کارهای کشاورزی را ندارند را فراهم می کند.

,

گفتنی است پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت زود بازده و سود آور وقابل اجرا در مقیاس های کوچک و بزرگ باظرفیت اشتغالزایی پایدار که از سالهای قبل در آذربایجان غربی به بوته فراموشی سپرده شده بود و از شش  سال قبل با فراهم سازی امکانات فنی وکارشناسی وانجام هماهنگی لازم با مراکز نوغانداری کشور بانظارت معاونت بهبود تولیدات دامی  سازمان جهاد کشاورزی استان مجددا احیا گردید.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه