اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی به دام افتاد/برخورد قاطع قضایی با عاملان خرید و فروش گونه های حیات وحش

عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی به دام افتاد/برخورد قاطع قضایی با عاملان خرید و فروش گونه های حیات وحش
وحید پورمردان گفت: عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی در یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان دام افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحیدپورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: متخلف زیست محیطی که تصاویر متعددی از شکار و صید غیرمجاز خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست چابهار و با همکاری دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: پس از مشاهده انتشار مکرر تصاویری از شکار و صید پرندگان توسط متخلف زیست محیطی در فضای مجازی که موجب خدشه‌دار شدن افکار عمومی و دوستداران طبیعت و حیات وحش شده بود، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست چابهار با همکاری دستگاه قضایی از طریق عملیات کنترل و رصد اینترنتی موفق به شناسایی فرد متخلف شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: شکارچی متخلف با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، این شکارچی با ابراز ندامت از عمل انجام داده، بابت شکار غیر مجاز پرندگان و ضرر و زیان وارد آورده به محیط زیست مبلغ پانزده میلیون ریال جریمه شد.

وی اضافه کرد: انتشار تصویر شکار و صید و سایر تخلفات زیست محیطی در فضای مجازی، باعث تشویق نادرست کودکان و نوجوانان به انجام تخلفات زیست محیطی و ناراحتی اذهان عمومی و دوستداران حفاظت محیط زیست می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در اوایل سال جاری با پیگیری های سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی و سازمان های نظارتی، تمامی شبکه های ارتباطی در فضای مجازی برای شکارچیان حیات وحش و متخلفان زیست محیطی ناامن شده و به طور مستمر موضوع تخلفات زیست محیطی مورد کنترل قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی ترغیب دیگران به شکار و صید جانوران وحشی و همچنین عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی و اجزای بدن آنها بدون پروانه از طریق فضای مجازی به عنوان مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی تلقی می شود و عاملین پخش تصاویر شکار و صید تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و با همکاری مراجع قضایی و پلیس فتا با انتشاردهندگان تصاویر شکار و عاملین خرید و فروش گونه های حیات وحش در فضای مجازی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه