اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد

ضرورت انتخاب اصلح/مسئولیت همگانی در معرفی و انتخاب اصلح

ضرورت انتخاب اصلح/مسئولیت همگانی در معرفی و انتخاب اصلح
یحیی چابک با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات نشان دهنده آگاهی و شعور سیاسی مردم است، گفت: انتخاب افراد صالح و شایسته به عنوان زمامداری یک کشور اسلامی یک وظیفه دینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام یحیی چابک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت ابتدا به سابقه برگزاری انتخابات در کشور از زمان نهضت مشروطه اشاره کرد و گفت: از سال 1285 تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور 17 بار انتخابات در کشور شکل گرفت که تمامی سوری بودند و عملا اراده مردم در سرنوشت کشور هیچ تاثیری نداشته است، اما با انقلاب شکوهمند اسلامی توانستند سرنوشت خود را رقم بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,  ,

چابک در ادامه با بیان اینکه شرکت در انتخابات از جنبه های حقوقی، دینی و سیاسی برای مردم و نظام دارای اهمیت است، افزود: حضور مردم در انتخابات نشان دهنده آگاهی و شعور سیاسی مردم است و همچنین از جهت دیگر انتخاب افراد صالح و شایسته به عنوان زمامداری یک کشور اسلامی یک وظیفه دینی است.

,

وی در خصوص تاثیر گذاری آراء قشرخاکستری در نتیجه انتخابات تصریح کرد: این گروه اکثریت آراء را تشکیل و تبلیغات هم برروی آنها بسیار تاثیر گذار است و نقش تعیین کننده ای در سرنوشت انتخابات خواهند داشت.

,

این کارشناس سیاسی در خصوص تبعات مشارکت محدود مردم در انتخابات پیش رو گفت: حضور پررنگ مردم در انتخایات نشان از کارامدی نظام و اعتماد مردم دارد واگر این مهم محقق نشود دست اویزی برای دشمنان برای خدشه وارد کردن برحیثیت نظام و گستاخی و تداوم فشاربیشتر آنان می شود.

,

چابک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بهمن ماه سال گذشته جهت مشارکت حداکثری بیان کرد: حضرت آقا در سخنان خود فرمودند "اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و شور انقلابی خود را نشان دهند موجب امنیت کشور و پس زدن دشمنان می شود و طمع آنان را برای کشور کم می کند".

,

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شاخص های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد: براساس سخنان مقام معظم رهبری رئیس جمهور باید داری 14 شاخصه باشد و امیدوار هستیم براساس مصداق آیه 2 سوره مائده که خداوند می فرماید تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی "در کارهای خیرو نیک با یکدیگر همکاری کنید" ، مردم در انتخابات که مصداق همکاری در کار نیک است،  حضور پرشوری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه