اخبار داغ

عزیزی در جریان سوال خود از وزیر آموزش و پرورش:

افرادی که در نهادهای نظارتی پرونده دارند در آموزش و پرورش به کار گرفته شدند

افرادی که در نهادهای نظارتی پرونده دارند در آموزش و پرورش به کار گرفته شدند
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما چندین بار به شما متذکر شدیم که این وزارتخانه انسان های شایسته را بر مسئولیت های کلیدی نیاز دارد اما شما اصرار به استفاده از افراد مسئله داری را کردید که همین امروز در نهادهای نظارتی پرونده دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم عزیزی، در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص دلیل بی ثباتی مدیریت و سیاسی کاری و همچنین افت تحصیلی و بکارگیری عناصر سابقه دار در آموزش و پرورش، گفت: براساس وظیفه انقلابی و در چارچوب بعد نظارتی مجلس و با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و پس از جلسه و استماع پاسخ های وزیر در کمیسیون، برآن شدیم تا سوال از وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی مطرح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش کارخانه آدم سازی و تربیت نسل آینده است که می تواند مبدا تحولات زیادی در کشور باشد اما امروز با مشکلات زیادی اداره می شود.

,

وی افزود: با همه احترامی که برای معلمان و فرهنگیان قائل هستم باید عرض کنم که آموزش و پرورش را صاحبان قدرت و مدارس لاکچری و غیرانتفاعی اداره می کنند و آقای وزیر کمترین نقشی در مدیریت آن ندارد.

,

عزیزی ادامه داد: تجمعات و اعتراضات در مقابل مجلس و مطالبات فراوان به جای مانده از بدنه آموزش و پرورش نشان دهنده رها شدگی مدیریت در آموزش و پرورش است و به خاطر عدم اجرای طرح تحول این وزارتخانه محل تجمع نیروهای بیکار و غیرماهر شده است.

,

وی با انتقاد از نحوه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر محترم برنامه ای برای پرورش نیروی انسانی ماهر و تامین نیازهای حداقلی معلمان و فرهنگیان ندارد و جریانات سیاسی و مافیای اقتصادی تصمیمات را در وزارتخانه آموزش و پرورش اتخاذ می کند و کنار گذاشته شدن سند تحول و روی آوردن به اسناد بی ارزش باعث شده آموزش وپرورش فاقد روحیه پرسشگری و بدون توجه به کار و تلاش باشد.

,

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: آقای حاجی میرزایی شما معتقدید کمترین ماموریت سیاسی در آموزش و پرورش دنبال نمی شود اما ما اسنادی داریم که خلاف این موضوع را اثبات می کند، ما چندین بار به شما متذکر شدیم که این وزارتخانه انسان های شایسته را بر مسئولیت های کلیدی نیاز دارد اما شما اصرار به استفاده از افراد مسئله داری را کردید که همین امروز در نهادهای نظارتی پرونده دارند. در کجای نگاه انقلابی گفته باید بر استفاده از این افراد اصرار کرد؟

,

وی تصریح کرد: شما بر این باور هستید که آموزش و پرورش در دوره مسئولیت شما توفیقات زیادی داشته است، بفرمایید این توفیقات در کجا بوده است. آموزش و پرورش مشکلات بزرگی دارد و استفاده از نیروهای سیاسی در بدنه آن و تحویل افرادی که از مراکز ثروت توصیه شده اند این مشکلات را تقویت کرده و به شما توصیه می کنم یک بار هم که شده گزارشاتی که به شما داده اند را بررسی کنید و صحت این گزارشات را بسنجید لذا از نمایندگان می خواهم با دقت نظر نسبت به اظهارات آقای وزیر نظر خود را اعلام نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه