اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان:

۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم یار توسط بسیج سازندگی ایجاد شد

۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم یار توسط بسیج سازندگی ایجاد شد
سرهنگ عباسعلی ریحانی با اشاره به ایجاد ۷۲ صندوق قرض‌الحسنه مردم یار در شهرستان شیروان گفت: در حال حاضر ۸۴۰ میلیون تومان موجودی در این صندوق‌ها وجود دارد و تاکنون برای ۱۴۴ نفر از همین صندوق ها اشتغال زایی صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی ریحانی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه عمرانی انجام شد لایروبی دو قنات توسط بسیج سازندگی با حضور گروه های موثر جهادی بود که باعث رضایتمندی اهالی روستاهای پایین دست شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: همچنین دو رشته آب رسانی با آورده ۴۰ میلیون تومانی بسیج سازندگی و مردم یاری در سال ۹۹ انجام شد.

,

ریحانی افزود: با توجه به بارندگی هایی که در سال ۹۸ در استان داشتیم، طرحی مشترک بین مجموعه بسیج سازندگی و کمیته امداد تحت عنوان طرح "جهاد همبستگی ملی" شکل گرفت که در شهرستان شیروان ۱۵ باب واحد مسکونی را هدف‌گذاری شد.

,

ریحانی ادامه داد: تلاش شد که دو باب منزل تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد و  این اتفاق رقم خورد و در سال ۹۹ به بهره برداری رسید و تحویل مدد جویان کمیته امداد شد. 

,

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان با بیان اینکه همچنین ۱۰ باب منزل توسط گروه های جهادی تعمیر شد، تصریح کرد: ۲ باب منزل نیز با همکاری اداره بهزیستی در حال احداث است که تا این لحظه پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی دارد و  تلاش می کنیم که تا پایان خرداد ماه سال جاری احداث و تحویل شود.

,

وی افزود : یکی از اقدامات در کنار فعالیت های عمرانی که به آن توجه شد احداث دو باب کارگاه اشتغال زایی توسط بسیج سازندگی بود که این کارگاه ها بخشی از ماسک های مورد نیاز شهرستان و استان را تولید و به دست مردم می رساندند.

,

ریحانی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات عنوان کرد: یکی از محورهای اصلی بسیج سازندگی توجه به مواسات است که در این مدت ۱۲ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان و با همکاری گروه های جهادی نزدیک به ۷۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

,

وی ادامه داد: در ابتدای سال تعداد ۲ هزار و 500  سری بسته لوازم و تحریر تهیه و در بین دانش آموزان توزیع شد و همچنین ۱۱۰ تبلت با همکاری مدیر مدرسه راهیان کوثر و سپاه شهرستان آماده و در کل استان بین دانش آموزان توزیع شد و ۴۵ تبلت نیز توسط گروه های جهاد سازندگی قبل از هفته بسیج سازندگی سال جاری آماده و در بین دانش آموزان توزیع شد.

,

ریحانی تصریح کرد: ۱۸ سری جهیزیه در سال ۹۹ توسط بسیج سازندگی شهرستان، بسیج اصناف و اتحادیه ها آماده و در اختیار نوعروسان قرار گرفت. 

,

عضو شورای تامین شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بعضی از دانش آموزان دسترسی به اینترنت نداشتند و ممکن بود در پایان سال در تحصیل به مشکل بخورند، از اینرو هزار و ۷۰۰  درسنامه تولید و در بین دانش آموزان توزیع شد.

,

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال ۹۹ و ماه مبارک رمضان انجام شد توزیع ۱۱۰ هزار قرص نان، ذبح ۵۰۰ راس گوسفند با کمک پایگاه های بسیج و طبخ ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم بود که در بین نیاز مندان توزیع شد.

,

ریحانی افزود: یکی دیگر از اقدامات جهاد سازندگی بسیج در مبارزه با بیماری منحوس کرونا بود که توزیع ۱۸ هزار پک های بهداشتی شامل ۱۰ عدد ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی بود.

,

وی ادامه داد: قریب به ۹۰۰ هزار ماسک در شهرستان توزیع شد و در بحث ضد عفونی های شهری، ۵ هزار نقطه شهری ضدعفونی و ۸۵ نفر از بسیجیان در ایستگاه های تب سنجی بکارگیری شدند و در طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری مجموعه بهداشت و درمان و سازندگی و علوم پزشکی برای کنترل بیماری منحوس کرونا اقداماتی انجام شد.

,

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی احیای فرهنگ قرض الحسنه است که در این راستا ۷۲  صندوق قرض‌الحسنه مردم یار ایجاد شد که توسط خود مردم اداره می شود و در این صندوق‌ها ۲ هزار و ۴۵۹ نفر عضو هستند.

,

 فرمانده سپاه شیروان یادآور شد: در حال حاضر ۸۴۰ میلیون تومان موجودی در این صندوق‌ها وجود دارد که تاکنون برای ۱۴۴ نفر از همین صندوق ها اشتغال زایی صورت گرفته است.

,

انتهای پیام /پهلوان 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه