اخبار داغ

معاون راه و شهرسازی مازندران خبر داد؛

اتمام پروژه‌های غیرهمسطح سه‌گانه ساری لنگ اعتبار/ مطالعه تعریض جاده کیاسر تا ۴ ماه آینده تمام می‌شود

اتمام پروژه‌های غیرهمسطح سه‌گانه ساری لنگ اعتبار/ مطالعه تعریض جاده کیاسر تا ۴ ماه آینده تمام می‌شود
سهراب طور در خصوص چرایی کندی و توقف روند ساخت پروژه‌های غیرهمسطح سه گانه گارد جنگل، سه راهی جویبار و سمسکنده ساری گفت: هر سه پروژه‌ لنگ تامین اعتبار است و امیدورایم در آینده‌ای نزدیک حداقل پروژه غیرهمسطح سه راهی جویبار را به اتمام برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهراب طور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت طرح مطالعه تعریض جاده تاکام-کیاسر، اظهار کرد: مطالعه تعریض چهار بانده شدن جاده تاکام به کیاسر از سوی مشاور در دست انجام است و هنوز به طور کامل انجام نشده است.

وی افزود: یکی از مشکلات اجرای این طرح با توجه به اینکه حاشیه جاده از سه‌راهی تاکام تا کیاسر، پوشش جنگلی است، بعید بنظر می‌رسد اداره کل منابع طبیعی با صدور مجوز تعریض و بهسازی مسیر موافقت کند.

 معاون توسعه و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، خاطرنشان کرد: اما باید در گام اول منتظر ماند تا مطالعات مشاور برای اجرای این امر به اتمام برسد و هنوز ماه‌ها تا اتمام این کار زمان باقی مانده است.

این مسئول ادامه داد: مطالعه این پروژه به اداره کل راه و شهرسازی استان بلاغ شد و با انتخاب مشاور، کار مطالعه این طرح در دست انجام است که بنا بر حجم کار تا پایان شهریورماه امسال به طول خواهد انجامید.

طور بیان کرد: فعلا این پروژه در مرحله مطالعاتی قرار دارد و در حال حاضر گام اصلی تکمیل مطالعات این پروژه است که پس از اتمام مطالعات، نتایج به تهران ارسال و در خواست ابلاغ اعتبار برای اجرای پروژه تنظیم می‌شود.

وی در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی در حوزه راه استان، پاسخ داد: پروژه‌های در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان شامل محور گلوگاه-دامغان به طول 60 کیلومتر به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص ما است که مازندران را از شرق استان به استان سمنان متصل می‌کند و اکنون 15 کیلومتر قرارداد با پیمانکار داریم که کار در حال انجام است.

 معاون توسعه و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، افزود: پروژه شاخص بعدی به مسیر مرزن‌آباد-دزبن در محور کندوان است که اکنون در دست انجام است و پروژه دیگر پروژه پیشنهادی خطیرکوه-سمنان است که مقرر شده است پس از ماه مبارک رمضان و انجام بازدید از محل ماده 23 از اعتبارات دولتی برای اجرای این پروژه بهره بگیریم.

این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص ما تقاطع غیرهمسطح بندرامیرآباد بهشهر است که نیازمند تامین اعتبار است و جزو پروژه‌هایی است که در تسهیل و کاهش تصادفات خودروهای سنگین باربری که به طور متوسط روزانه نزدیک به یک هزار دستگاه تریلی در این مسیر تردد می‌کنند، نقش بسزایی دارد.

طور اعلام کرد: تمامی این پروژه‌ها بسته با تامین اعتبارش، کار انجام می‌شود و باید دید طی سال‌جاری به بهره‌برداری خواهند رسید یا خیر؛ اما در هر حال کار در دست انجام است.

وی در خصوص کندی و توقف روند ساخت پروژه‌های غیرهمسطح سه گانه مرکز استان، پاسخ داد: تقاطع غیرهمسطح ورودی ساری در گارد جنگل، تقاطع غیرهمسطح سه راهی جویبار و تقاطع غیرهمسطح سمسکنده سه پروژه‌ای است که شرکت ساخت با شرکت ساری سازه قرارداد دارد که مهم‌ترین مشکل موجود، تامین اعتبار انجام پروژه است.

 معاون توسعه و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، بیان کرد: کندی پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی جویبار به دلیل برخی مشکلات در تامین اعتبار است و انجام کار به صورت نصف و نیمه به دلیل کمبود اعتبار برای پیشبرد پروژه است.

این مسئول در خصوص مبلغ ریالی این سه پروژه به خبرنگار ما بیان کرد: مبلغ قرارداد هر یک از این پروژه‌ها در حدود 120 میلیارد تومان است و الویت نخست ما در میان این سه پروژه، اتمام پروژه غیرهمسطح سه راهی جویبار است که بسیار در حل گره ترافیکی این نقطه، موثر خواهد بود.

طور در پایان در خصوص زمان اتمام ساخت دو پروژه غیرهمسطح دیگر مرکز استان، گفت: اگر پروژه سه راهی جویبار به اتمام برسد، کار اتمام این دو پروژه طی سال‌های آتی میسر خواهد بود و در حال حاضر در تلاش برای تامین اعتبار برای اتمام پروژه سه راهی جویبار هستیم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
,
, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه