اخبار داغ

سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صمت:

هیچ فولادی گم نشده است/ انباشت ۳۰۰ هزار تنی در کف انبارها

هیچ فولادی گم نشده است/ انباشت ۳۰۰ هزار تنی در کف انبارها
سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صمت با رد موضوع اختلاف ۲.۶ میلیون تنی در آمار تولید و مصرف فولاد، گفت: این اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن و مربوط به موجودی انبار واحد‌های تولیدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله کشاورز در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر گم شدن ۳ میلیون تن فولاد در آمار سال گذشته، اظهار داشت: رقم ۲.۶ میلیون تن اعلام شده درباره اختلاف آمار تولید و مصرف فولاد طی سال ۹۹ صحیح نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: تولید واقعی شمش فولاد ۲۹ میلیون تن بوده است که به میزان ۲۲.۲ میلیون تن مصرف و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است . پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن است‌ و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به میزان موجودی کف انبار واحد‌های تولیدی مربوط است.
,
 
,
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: ما در سال ۹۹ در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد. صادرات سال ۹۸ نیز حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.
,
 
,
کشاورز افزود: ما مسئولیت تامین واحد‌های تولیدی واقع در زنجیره فولاد را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: برای واحد‌های بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ در بورس تعریف شده است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه