اخبار داغ

لزوم صرفه‌جویی ۷۰۰ مگاواتی برق در تابستان امسال

لزوم صرفه‌جویی ۷۰۰ مگاواتی برق در تابستان امسال
استاندار فارس گفت: برای جلوگیری از خاموشی ها، تابستان امسال در استان فارس باید ۷۰۰ مگاوات برق صرفه جویی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، استاندار فارس در جلسه با مدیران برق استان که با موضوع وصول مطالبات و پیک مصرف برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه فارس استان رو به صنعتی شدن و گرایش به صنایع بزرگ و انرژی بر است، سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه صنعت برق باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع فولاد، آلومنیوم و صنایع زیر دستی آن، کرومیت و منگنز در استان ایجاد شده و یا در حال راه اندازی است، تاکید کرد: در این صنایع زیرساخت‌هایی همچون برق حرف اول را میزند از این رو سرمایه گذاری در این زیرساخت‌ها ضروری است.
,
 
,
استاندار فارس با بیان اینکه قطعاً سال آینده و سال‌های بعد مصرف برق استان در حوزه صنعت بیشتر از امسال و سال‌های قبل خواهد بود گفت: با سرمایه گذاری در زمینه تاسیس و راه اندازی پست‌های جدید و نیروگاه‌ها، می‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های توسعه استان باشیم.
,
 
,
افزایش بهره‌وری و جلوگیری از پرتی برق، استفاده بهینه و همچنین تولید بیشتر برق از مواردی است که به اعتقاد استاندار فارس باید از سوی متولیان برق در وزارت نیرو در برنامه ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.
,
 
,
رحیمی ساز و کار مناسب برای تشویق مشترکین کم مصرف و همچنین ایجاد محدودیت برای مشترکین پر مصرف را از دیگر مواردی دانست که در مدیریت مصرف برق اثر گذار خواهد بود.
,
 
,
وی با تاکید بر اهمیت کنترل مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری و نهاد‌های عمومی و بانک‌ها به میزان ۵۰ درصد و به صورت پلکانی گفت: این کار باید با در نظر گرفتن انواع خدمات عمومی و ارباب رجوع دسته بندی و انجام شود تا بتوانیم سهمیه ۷۰۰ مگاواتی استان در صرفه جویی را محقق کنیم.
,
 
,
استاندار فارس همچنین بر لزوم تنظیم وسایل سرمایشی و کولر‌های گازی به ویژه در مناطق جنوبی استان تاکید کرد و افزود: وزارت نیرو باید در زمینه مصرف کولر‌ها پژوهش‌های علمی را مد نظر قرار دهد.
,
 
,
رحیمی از متولیان سازمان صمت در استان خواست کاهش مصرف در صنایع را مورد توجه قرار و اقدامات لازم را انجام دهند.
,
 
,
وارد مدار کردن مولد‌های اختصاصی صنایع و ادارات برای زمان اوج مصرف و یا شرایط خاص دیگر، از جمله موضوعاتی بود که استاندار فارس از معاونت عمرانی استانداری و ستاد مدیرت بحران خواست در دستور کار قرار دهند.
,
 
,
وی با تاکید بر اهمیت روشنایی جاده‌های بین شهری و بزرگراه‌ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: جاده‌های پرتردد و قسمت‌هایی که به عنوان نقاط بحرانی و حادثه خیز مشخص شده اند باید از برنامه خاموشی‌های احتمالی حذف شوند.
,
 
,
به اعتقاد استاندار فارس صرفه‌جویی نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی و آموزش دارد که از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی باید انجام شود.
,
 
,
وی؛ همچنین با اشاره به شرایط زندگی آپارتمان نشینی و وابستگی تامین آب، آسانسور، سیستم سرمایش به برق در کلانشهری همچون شیراز از مدیران برق استان خواست مدت زمان خاموشی در مناطق مسکونی بیش از یک ساعت نباشد.
,
 
,
رحیمی از معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت و معدن خواست در مدت زمانی کوتاه جلساتی با صنایع بزرگ که بدهکاری به شرکت برق دارند برگزار و برای پرداخت ماهانه هزینه برق این صنایع توافق کنند.
,
 
,
پرداخت تقسیطی بدهکاری‌های پیشین این صنایع نیز از دیگر راهکار‌هایی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.
,
 
,
استاندار فارس با بیان این که تامین برق برای فعالیت‌های مختلف تولیدی و اقتصادی ضروری است افزود: اگر امکان انتقال برق برای این گونه فعالیت‌ها وجود نداشته باشد شرکت برق باید راهکار‌هایی برای دریافت هزینه و انجام این انتقال در نظر بگیرد تا اشتغال و اقتصاد استان با مانع رو به رو نشود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه