اخبار داغ

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ خبر داد

راه‌اندازی سایت آموزشی ترویجی پرورش کرم ابریشم در کوهسرخ/ طرح نوغانداری با ایجاد سایت تلنبار طبقاتی اجرا شد

راه‌اندازی سایت آموزشی ترویجی پرورش کرم ابریشم در کوهسرخ/ طرح نوغانداری با ایجاد سایت تلنبار طبقاتی اجرا شد
مداح از اجرای طرح نوغانداری از طریق ایجاد سایت تلنبار طبقاتی با مشارکت بانوان روستایی در شهرستان کوهسرخ، گفت: طرح دومنظوره تلنبار طبقاتی پرورش کرم ابریشم ویژه بانوان روستائی در شهرستان کوهسرخ اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا مداح، رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: سایت آموزشی ترویجی پرورش کرم ابریشم با احداث تلنبار طبقاتی در راستای اجرای طرح احیاء و توسعه نوغانداری با مشارکت بانوان روستائی کوهسرخ راه‌اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی هدف از راه‌اندازی این سایت را افزایش درآمد بانوان روستائی و نیز افزایش کمیت و کیفیت پیله‌های تولیدی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این سایت آموزشی ترویجی توصیه‌های فنی و مشاوره‌های تخصصی پرورش کرم ابریشم به نوغان‌داران ارائه می‌شود.

,

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ با تأکید بر اینکه در پایان دوره پرورش کرم ابریشم از تلنبار طبقاتی احداث شده در جهت پرورش قارچ خوراکی یا هر فعالیت متناسب دیگری استفاده خواهد شد، تصریح کرد: بانوان روستایی داوطلب که دسترسی کافی به درخت توت داشته باشند در این طرح شناسایی و تجهیزات و امکانات لازم برای ایجاد تلنبارهای طبقاتی دومنظوره و همچنین تخم نوغان رایگان از سمت جهاد کشاورزی شهرستان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: باتوجه‌به مزیت‌های استفاده از تلنبار طبقاتی و امکان رعایت نکات فنی و بهداشتی لازم پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر افزایش کیفیت پیله‌های تولیدی، از لحاظ کمی، افزایش تولید نسبت به روش سنتی حاصل شود.

,

مداح با اشاره به اینکه سایت تلنبار طبقاتی کوهسرخ توسط کارشناسان فنی اداره نوغان بازدید و ضمن تأیید و تقدیر از بانوان روستایی نکات فنی لازم یادآوری شد، عنوان کرد: پرورش کرم ابریشم و تولید پیله، ایجاد و توسعه توتستان، تفریخ و توزیع تخم نوغان، ابریشم‌کشی و تولید نخ ابریشم، تولید فرش ابریشمی و بازاریابی برای فروش از جمله حلقه‌های زنجیره پرورش ابریشم است که باید در شهرستان کوهسرخ تکمیل شود.

, .,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه