اخبار داغ

خضریان در گفت‌وگو با دانا:

رسمیت بخشیدن به تحریم‌ها موجب وضع تحریم‌های جدید می‌شود/۳ اشکال اساسی مذاکرات وین

رسمیت بخشیدن به تحریم‌ها موجب وضع تحریم‌های جدید می‌شود/۳ اشکال اساسی مذاکرات وین
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ⁧دولت ⁩ عملا با رسمیت بخشی به ⁧ساختار تحریم⁩، آمریکایی‌ها را محق دانسته تا در موضوعات دیگر مجددا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کنند و هیچ ضمانتی برای عدم بازگشت تحریم‌های توافق شده با عناوین دیگر نیست.
[

«علی خضریان»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ⁩ و مسیٔولان وزارت امور خارجه پیرامون پیشنهادات طرف آمریکایی در ⁧ مذاکرات وین گفت: آنچه تاکنون به دست آمده در شرایط حداکثری به ⁧ برجام ⁩ هم نمی‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مذاکرات وین جدای از عدم رضایت اجتماعی برای تنازل از حداقل‌های گذشته دارای ۳ اشکال اساسی است ادامه داد:  در صورت عدم رفع کلیه تحریم‌ها که به درستی ⁧ رهبر انقلاب ⁩ نیز بر آن تاکید داشتند، ⁧ دولت ⁩ عملا با رسمیت بخشی به ⁧ ساختار تحریم⁩، آمریکایی‌ها را محق دانسته تا در موضوعات دیگر مجددا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کنند و هیچ ضمانتی برای عدم بازگشت تحریم‌های توافق شده با عناوین دیگر نیست.

,

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: در صورت رفع تحریم‌ها به صورت بخشی، ⁧ اقتصاد ⁩ ایران عملا به دو بخش سفید و سیاه تقسیم می‌شود که در نهایت بخشی از داخل کشور ناچار می‌شود برای عدم ⁧ تحریم ⁩، علیه بخش دیگر فعال شود؛ این موضوع جدای از ایجاد ظرفیت ⁧ خودتحریمی ⁩، زمینه کسب اطلاعات برای افزایش تحریم‌ها را فراهم می‌کند.

,

خضریان ادامه داد: بخشی از توانمندی‌های هسته‌ای ⁧ ایران ⁩ که در قانون راهبردی رفع تحریم‌ها مجددا احیا شده است، به دلیل زیاده‌خواهی طرف آمریکایی مجددا از میان برداشته خواهد شد؛ این درحالی است که حفظ ⁧ ساختار هسته‌ای ⁩ در شرایطی که بدعهدی طرف مقابل به دفعات اثبات شده، حداقل ⁧ عقلانیت سیاسی ⁩ است.

,

آنچه مسلم است هرگونه توافقی که بخواهد صورت پذیرد ضمن اینکه نباید منجر به تعهدات جدید در حوزه هسته‌ای و غیرهسته‌ای شود، می‌بایست نتیجه عملی و قابل راستی‌آزمایی آن لغو کلیه تحریم‌ها جهت انتفاع ⁧ اقتصادی ⁩ ایران از سوی طرف مقابل باشد. لذا در ⁧ مجلس ⁩ تنها از چنین توافقی پشتیبانی می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه