اخبار داغ

نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس:

هیچ کس به خاطر سلیقه متفاوت، در انتخابات شوراها ردصلاحیت نشده است/ دولت از مذاکرات وین بهره‌برداری انتخاباتی نکند

هیچ کس به خاطر سلیقه متفاوت، در انتخابات شوراها ردصلاحیت نشده است/ دولت از مذاکرات وین بهره‌برداری انتخاباتی نکند
محمدرضا صباغیان با اشاره به عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان یزد گفت: ملاک ما در هیئت نظارت، قانون و مقررات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمدرضا صباغیان نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان یزد از ثبت‌نام خود در انتخابات ریاست جمهوری طی دو روز آینده خبر داد و گفت: نظام جمهوری اسلامی از نظر استقلال سیاسی، از نظر پیشرفت‌های نظامی، جایگاه بسیار رفیعی در دنیا و منطقه دارد اما در حوزه اجرای عدالت هنوز مشکل داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: همه دولت‌هایی که از ابتدا تا کنون روی کار آمده‌اند در حوزه عدالت نتوانسته‌اند آنگونه که باید عمل کنند لذا ما از نظر کم کردن فاصله طبقاتی و معیشت مردم مشکل داریم.

,

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل جامعه ما این است که قانون محور نیست و قانون‌گریزی در بخش‌های مختلف وجود دارد و در واقع آنچه محور است تبعیض و پیش بردن مسائل از مسیر رابطه است این در حالی است که کشورهایی که پیشرفت کرده‌اند بخاطر حاکمیت قانون بوده است.

,

صباغیان عنوان کرد: محور نبودن قانون و اعمال سلیقه و اعمال نفوذ موجب می‌شود که مثلا در استان یزد در یک شهر چندین کارخانه تاسیس شود و در شهرهایی یک کارخانه هم نباشد، یا مثلا پنج شهرستان فقط یک نماینده در مجلس داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه مشکل اصلی این است که این قانون‌گریزی در سطح مسئولین است بیان کرد: وقتی برادر رئیس‌جمهور یا برادر معاون اول رئیس‌جمهور، یا دختر وزیر و یا پسر وزیر فساد می‌کنند معلوم است که به جای قانون رابطه محور بوده است.

,

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان یزد، با اشاره به عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان یزد تأکید کرد: ملاک ما در هیئت نظارت، قانون و مقررات است و طبیعی است که کسانی که مشکلات و سوءاستفاده‌های مالی و یا اخلاقی داشته‌اند ردصلاحیت شده‌اند و ابدا هیچ کس به خاطر سلیقه متفاوت ردصلاحیت نشده است.

,

ضباغیان تصریح کرد: تلاش ما این است که حقی از کسی ضایع نشود و همانگونه که اگر فردی بی‌دلیل ردصلاحیت شود حق او ضایع می‌شود، اگر هم کسی صلاحیت نداشته باشد و احراز صلاحیت شود حقوق مردم ضایع می‌شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات وین گفت: مذاکره زمانی خوب است که هدف اصلی در آن گم نشود و آن را به منافع حزبی و انتخابات گره نزنند.

,

نماینده پنج شهرستان استان یزد با بیان اینکه طبیعی است که آمریکا نمی‌خواهد ما به تکنولوژی دسترسی داشته باشیم اصافه کرد: متأسفانه دولت آقای روحانی در جریان مذاکرات برجام عجله کرد و احتمالا بخاطر برخی مسائل سیاسی و جناحی آن اصولی که می‌بایست را رعایت نکرد.

,

صباغیان ادامه داد: شاهد بودیم که در جریان برجام دولت همه امتیازات را یکجا داد و طبیعی بود که وقتی امیتازارت داده شود طرف مقابل تعهداتش را انجام ندهد لذا طی سال‌های اخیر فشارهای زیادی به مردم وارد شد.

,

وی افزود: قانون راهبردی لغو تحریم‌ها که توسط مجلس تصویب شد قانون بسیاری خوبی است که موجب شده تا دولت در دور جدید مذاکرات، ابزار چانه‌زنی در اختیار داشته باشد و همین مسئله باعث شده تا طرف مقابل امتیازاتی بدهد. البته دولت نباید از مذاکرات وین بهره برداری سیاسی کند و بلکه باید از اصول انقلاب و منافع مردم در مذاکرات دفاع کند.

,

نماینده پنج شهرستان استان یزد اظهار داشت: آنچه که مشخص است و کاملا عقلانی و منطقی است این است که طرف آمریکایی باید ابتدا تعهداتش را انجام دهد و البته بعید به نظر می‌رسد آمریکا چنین اقدامی انجام دهد.

,

صباغیان خاطرنشان کرد: در واقع مشکل آمریکایی‌ها با استقلال کشور است و تا زمانی که ما مستقل هستیم آن‌ها کوتاه نمی‌آیند؛ لذا نباید در این دور از مذاکرات دولت به گونه‌ای عمل کند که بار دیگر به خانه اول برگردیم.

,

وی با اشاره به انتشار اظهارات ضدایرانی محمدجواد ظریف در رسانه‌های دشمن، عنوان کرد: هم اظهاراتی که در این فایل صوتی بیان شده است و هم انتشار آن نادرست بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه