اخبار داغ

کارشناس مسائل آموزشی:

کرونا آمار دانش‌آموزان محروم از تحصیل را دو برابر کرد/ آموزش آنلاین ضعف زیرساخت‌ها را به رخ کشید

کرونا آمار دانش‌آموزان محروم از تحصیل را دو برابر کرد/ آموزش آنلاین ضعف زیرساخت‌ها را به رخ کشید
صادق ذوفن گفت: مهمترین نقطه ضعف آموزش آنلاین نداشتن محاسن آموزش حضوری است زیرا در آموزش حضوری دانش‌آموز به شدت فعال، پویا، متحرک است که این مزایا در آموزش آنلاین تهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسایل آموزشی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: کرونا آمار دانش آموزان محروم از تحصیل را دو برابر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"صادق ذوفن" ادامه داد: بر اساس آمار غیر رسمی حدود ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور از آموزش آنلاین برخوردار نیستند و این مهم می تواند دلایل مختلفی از جمله نداشتن تلفن همراه، نداشتن اینترنت، قرار گرفتن دانش آموز در مناطق محروم و ... داشته باشد.

,

وی افزود: متاسفانه ۱۶ درصد دانش آموزان در سامانه شاد ثبت نام کرده اند ولی فعال نیستند و این می تواند یکی از نقاط ضعف آموزش آنلاین باشد.

,

این کارشناس آموزشی تصریح کرد: میزان حضور دانش آموزان در سامانه شاد نسبت به حضور دانش آموزان در مدارس به حداقل کاهش یافته است و میانگین حضور دانش آموزان در سامانه شاد در روز طبق آخرین پژوهش ها ۶۱ دقیقه است مابقی زمان کلاس یا بازادهی ندارد یا دانش آموز از کلاس به دلیل نداشتن تمرکز و ... خارج می شود.

,

ذوفن گفت: مهمترین نقطه ضعف آموزش آنلاین نداشتن محاسن آموزش حضوری است زیرا در آموزش حضوری دانش آموز به شدت فعال، پویا، متحرک و ... است که این مزایا در آموزش آنلاین تهی است.

,

وی ادامه داد: ۲۵ درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند زیرا در آموزش حضوری دانش آموز صبح باید از خواب بیدار می شد و خود را برای رفتن به مدرسه آماده می کرد ولی الان ساعت ۸ از خواب بیدار شده گوشی موبایل را در دست گرفته وارد کلاس می شود، آموزش آنلاین تحرک را از دانش آموزان گرفت.

,

این کارشناس آموزشی تاکید کرد: آموزش آنلاین رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان را به شدت کاهش داد، دانش آموزان کمتر با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند و این یعنی آموزش آنلاین دانش آموز فعال را به دانش آموزی فرد محور تبدیل کرد.

,

ذوفن افزود: وقتی زیرساخت های هر فناوری ای در کشور فراهم نیست اما آن فناوری به اصل تبدیل می شود آسیب هایی را به همراه دارد که جامعه را سالیان سال درگیر می کند.

,

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تحصیل حق هر دانش آموزی روی کره خاکی است حال که کرونا این امر را تحت تاثیر قرار داده است نباید دانش آموزان چوب بی تدبیری مسئولین را بخورند، وظیفه مسئول فراهم کردن شرایط برای تحصیل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه