اخبار داغ

جشنواره "ترانه‌های ماندگار" در البرز برگزار می‌شود

جشنواره "ترانه‌های ماندگار" در البرز برگزار می‌شود
اولین جشنواره استانی "ترانه‌های ماندگار البرز" توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن ادبی خانه شعر و ترانه مهر و ماه و انجمن ادبی شهرود برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اولین جشنواره استانی "ترانه های ماندگار البرز" توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن ادبی خانه شعر و ترانه مهر و ماه و انجمن ادبی شهرود برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز با بیان این خبر به خبرنگار "تیتریک" گفت: این جشنواره در دو بخش آزاد و بخش ویژه " البرز من " برگزار می شود که محورهای جشنواره در بخش آزاد (شامل تمامی موضوعات) و بخش ویژه با محورهای البرز، ایران کوچک؛ البرز سرزمین سنت‌ها و اقوام؛ البرز شهر من و هرآنچه که به استان البرز مربوط می شود، می باشد.

, تیتریک,

محمد قربانی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره از ۱۹ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ و زمان اختتامیه جشنواره ۱۴ تیر ۱۴۰۰ همزمان با روز قلم می باشد و به برگزیدگان جوایز ارزنده ای تقدیم می شود.

,

وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به یکی از روش های (ارسال نسخه پرینت شده اثر به همراه رزومه ادبی و فایل اثر بر روی لوح فشرده (CD) به دبیرخانه جشنواره به آدرس پستی استان البرز، شهرستان کرج، خیابان شهید مطهری، نبش شاهد ۲، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، واحد شعر و ادب یا ارسال فایل تایپ شده اثر در نرم افزار WORD با فونت BNAZANIN و اندازه قلم ۱۴ به شماره واتساپ ۰۹۳۹۲۱۳۱۷۸۵) ارسال کنند.

,

این مسئول افزود: هر شرکت کننده می تواند با ارسال ۳ اثر در این جشنواره شرکت نماید، ‏شرکت همزمان در هر دو بخش آزاد و ویژه بلامانع است و ‏ارسال اثر فقط باید در قالب ترانه یا شعر محاوره باشد.

,

قربانی گفت: کرونا مثل همه شاخه‌های دیگر در همه جای دنیا به موسیقی هم ضربه زیادی زده است این جشنواره بیشتر برای این است که هنر موسیقی در البرز زنده است و ما هم به فکر این هنرمندان هستیم.

,

وی بیان کرد: اکنون شرایط برای هنرمندان بسیار سخت شده است و هنرمندان موسیقی آثار تولید می کنند ولی نمی توانند آثار خودشان را عرضه کنند و کنسرت آنلاین نیز پاسخگو نیست.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: موسیقی در جهان هر چقدر ضربه بخورد، ضربه به شاخ و برگ‌هاست. هیچ‌کس نتوانسته ریشه هنر در جهان را بخشکاند و هیچ‌کس هم نخواهد توانست. تا زمانی که انسان روی کره زمین زندگی می‌کند هنر باقی خواهد ماند.

,

قربانی افزود: این جشنواره بیشتر می خواهد به بحث موسیقی به ویژه موسیقی البرز بپردازد و از هنرمندان خوب موسیقی استان درخواست داریم آثار فاخرشان را به البرز اختصاص دهند تا بتوانیم آثار ارزشمندی از این جشنواره بیرون بیاید که بتوان استان را با آن به نمایش گذاشت.

,

وی در خاتمه گفت: از تمامی علاقمندان به موسیقی دعوت می شود تا در این جشنواره شرکت کنند و هنر موسیقی استان را که در این یک سال و اندی خاموش شده بود با آثار فاخر خود زنده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه