اخبار داغ

یک کارشناس امور بین الملل:

نقش اول حوادث تروریستی منطقه کیست؟/ سکوت سوال برانگیز مجامع بین المللی در قبال جنایت های تروریستی منطقه

نقش اول حوادث تروریستی منطقه کیست؟/ سکوت سوال برانگیز مجامع بین المللی در قبال جنایت های تروریستی منطقه
کارشناس امور بین الملل گفت: در همه حوادث تروریستی آمریکا نقش اول را دارد برای آمریکا فرقی نمی کند جه کسانی قربانی شرارت های آنان باشند و متاسفانه بدلیل وابستگی مالی سازمان ملل و شورای امنیت به آمریکا کسی نیست که جلوی جنایت های او را بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ عصر روز شنبه، 18 اردیبهشت ماه 1400 و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در حمله انتحاری به مدرسه سیدالشهدا غرب کابل دهها تن از دانش آموزان روزه دار به خاک و خون کشیده شدند در این حمله تروریستی یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در ورودی یک کلینیک متصل به دبیرستان دخترانه «سیدالشهدا» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل منفجر شد و حدود 10 دقیقه بعد هنگام فرار دانش‌آموزان و حضور مردم برای کمک رسانی دو بمب جاسازی‌ شده دیگر نیز منفجر شد و بیش از ۵۰ دانش‌آموز دختر کشته و بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز زخمی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

با گذشت دو روز از این حادثه برخی از خانواده‌ها هنوز در جست‌وجوی فرزندان گمشده خود هستند، در خارج بیمارستان‌ها جمع شده‌اند و اسامی نوشته‌شده روی دیوارها را می‌خوانند و سردخانه‌ها را بررسی می‌کنند. حال بسیاری از زخمی‌ها وخیم است و از سرنوشت برخی از دختران این مدرسه نیز هنوز خبری نیست.

,

انتشار تصاویر دلخراش این جنایت بزرگ علیه فرزندان بی گناه شیعه افغانستانی‌ها دل همه انسان های آزاده را به درد می آورد به جز کسانی که بویی از شرف و انسانیت نبرده اند و گرچه شاید ظاهری انسان نما داشته باشند ولی وحشیگری مهمترین ویژگی همه تروریست های درنده خو است که چنین جنایت هایی را در کشورهای اسلامی افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن و… می زنند.

,

*  القای ناامنی برای حفظ بقا در منطقه 

, *  القای ناامنی برای حفظ بقا در منطقه , *  القای ناامنی برای حفظ بقا در منطقه ,

محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ ضمن محکومیت حادثه تروریستی غرب کابل اظهار کرد: حوادث تروریستی افغانستان توسط داعشی اتفاق می افتد که آمریکایی ها پس از شکست در سوریه بقایای آنها را با هواپیما به انفغانستان انتقال داد و امروز آمریکا بدلیل نزدیک شدن به موعد خروج از کشور افغانستان، برای بقای خود در منطقه چنین حوادثی را رقم می زنند. در عراق هم همینطور است سعی می کنند با این وقایع حضور خود را برای امنیت اثبات کنند و چنین القا کنند که اگر آمریکا نباشد این وقایع بیشتر خواهد شد پس ما باید باشیم تا از بروز این حوادث جلوگیری کنیم

, صاحب نیوز,

کارشناس امور بین الملل تاکید کرد: آمریکا در همه حوادث و ناامنی های کشورهای دنیا به خصوص در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و فلسطین در منطقه غرب آسیا نقش اول را دارد حتی اگر می توانست در ایران هم چنین اقداماتی انجام می داد.

,

وی در پاسخ به اینکه چرا مدارس و مراکز آموزشی دخترانه مورد هدف متجاوزان تروریستی قرار دارد ابرازکرد: برای آنها فرقی نمی کند و اهمیتی هم ندارد که چه قشری مورد هدف این حملات قرار بگیرد البته بخش افراطی طالبان و داعش با تحصیل زنان و دختران به شدت مخالف هستند چون عقیده دارند که زنان و دختران نباید درس بخوانند به همین دلیل در افغانستان جوری شده بود که یک مدتی مردم می ترسیدند دختران خود را به مدرسه بفرستند علاوه بر این برای آنها تفاوتی ندارد هدف فقط از بین بردن امنیت و ایجاد ناامنی است.

,

*  سکوت مجامع بین المللی در قبال حوادث تروریستی منطقه

, *  سکوت مجامع بین المللی در قبال حوادث تروریستی منطقه, *  سکوت مجامع بین المللی در قبال حوادث تروریستی منطقه,

مجامع بین المللی نقش خود را ایفا نمی کنند سازمان ملل به لحاظ مالی به آمریکا وابسته است در بین کشورهای عضو سازمان ملل آمریکا بیشترین نقش را دارد علاوه بر آن آمریکا جزو پنج کشور عضو شورای امنیت دارای حق وتو است پس مجامع بین المللی متاثر از قدرت های بزرگ هستند و با اینکه می توانستند جلوی بسیاری از حوادث و اتفاقات را بگیرند ولی متاسفانه به وظیفه خود به درستی عمل نمی کنند فقط در حد محکوم کردن است.

,

وی به حوادث خونین روزهای اخیر فلسطین و مسجدالاقصی توسط رژیم اسرائیل اشاره کرد و افزود: مجامع بین المللی در قبال اتفاقاتی که چند روز قبل در فلسطین و مسجدالاقصی اتفاق افتاد نیز جز سکوت و نهایا در حد محکوم کردن، کاری نکرد در صورتی که اگر نقش خود را به درستی ایفا می کرد می توانست از حوادث تروریستی جلوگیری کند همانگونه که در خصوص صدام همه با هم متحد شدند و صدام را ساقط کردند و یا در سوریه که 70 درصد آن به تصرف داعش در آمده بود وارد شدند مجامع بین المللی در حد ظاهری عمل می کنند مگر اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی بخواهند که نقش عملیاتی داشته باشند.

,

معلمی با بیان اینکه آمریکایی ها عبارتی دارند به این مفهوم که اگر می خواهی زنده بمانی باید ناامنی ایجاد کنی تا حیات داشته باشی خاطرنشان کرد: ماندگاری آمریکا در منطقه در ایجاد ناامنی است آمریکا در 70 کشور دنیا پایگاه نظامی دارد که در برخی خیلی پررنگ و قوی حضور دارد اما در منطقه غرب آسیا بدلیل وجود جمهوری اسلامی ایران و تاثیری که در بیداری ملت های دیگر دارد حضور قوی تر و پررنگ تری دارد در حالی که در ژاپن، آلمان و کشورهای آفریقایی اینگونه نیست اما اینجا به دلیل تاثیر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت که توسط شهید سلیمانی ایجاد شده حضور آمریکا پررنگ تر است چون می بیند جبهه مقاومت در حال تقویت و قوی شدن است و درعراق روزی نیست که آمریکایی توسط جبهه مقاومت مورد حمله قرار نگیرند.

,

*  مسئله نفت برای آمریکا مسئله حیاتی است

, *  مسئله نفت برای آمریکا مسئله حیاتی است, *  مسئله نفت برای آمریکا مسئله حیاتی است,

کارشناس امور بین الملل علت دیگر حضور پررنگ آمریکا در غرب آسیا، را نفت خیز بودن منطقه و منابع مادی که برای آمریکا دارد عنوان کرد و افزود: موقعیت استراتژیک تنگه هرمز و خلیج فارس منبع انرژی است و برای آمریکا بسیار مهم است. چرا نمی گذارند مسئله یمن حل شود چون اگر مسئله یمن حل شود دست آمریکا و عربستان از منابع سرشار این منطقه کوتاه خواهد شد. بنابراین حضورشان را پررنگ تر و قوی تر کرده و نمی گذارند که مسئله یمن حل شود در حالیکه در کشورهای اروپایی کمتر حضور دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه مسئله نفت برای آمریکا مسئله حیاتی است خاطرنشان کرد: همین الان که سوریه آزاد شده آمریکا به صورت مستقیم و بدون کمک داعش با کمال قلدری چندین پالایشگاه این کشور را محاصره کرده و خیلی راحت نفت آن را می برد و هیچ مقام بین المللی هم وجود ندارد که جلوی او را بگیرد آمریکا اینگونه منابع مالی کشورها را غارت می کند با اینکه خود آمریکا مقام اول نفت دنیا را دارد ولی مخازن و معادنش را برای روز مبادا بسته نگه داشته است.

,

معلمی افزود: این حوادث علاوه بر علت اقتصادی، علت سیاسی هم دارد: آمریکا می خواهد دولت های منطقه غرب، تحت سیطره و اشراف او باشند چون منطقه را منطقه منافع خود می داند هدف از این جنگ افروزی ها، شرارت ها و جنایت ها رسیدن به منافع خود است برای او اهمیت ندارد در این حوادث چه کسانی آسیب می بیند خانم رایس گفته بود این درد زایمان باید صورت بگیرد.

,

این استاد علوم سیاسی افزود: استراتژی جالب امپریالیسم که یک مثال معروف بین المللی هم است این است که جوجه اگر درون تخم بماند می میرد ولی تنها راه برای چند روز بیشتر زنده ماندن چاره ای جز تجاوز به بیرون از مرزها ندارد با نوک زدن و شکستن این مرز می تواند بیشتر زنده بماند مسئله امپریالیسم هم همینگونه است که اگر در درون خود باقی بماند می میرد ولی اگر به بیرون از مرزهای خود تجاوز کند چند روز بیشتر می تواند حیات داشته باشد بر همین اساس از آن طرف دنیا با وجود فاصله بسیار زیاد قاره آمریکا تا آسیا می آید در منطقه غرب آسیا و چنین جنایت هایی انجام می دهد.

,

*  آمریکا در حال افول و قدرت های جدید جهان در حال ظهور است

, *  آمریکا در حال افول و قدرت های جدید جهان در حال ظهور است, *  آمریکا در حال افول و قدرت های جدید جهان در حال ظهور است,

وی افزود: با اینکه مجلس عراق مصوب کرده آمریکا باید از عراق خارج شود و هر روز هم مورد حمله مقاومت قرار می گیرد ولی به بهانه های مختلف خارج نمی شود البته نخست وزیرعراق هم متاسفانه کمی در مقابل آمریکا کوتاه آمده وگرنه باید زودتر از اینها خارج می شد ولی نهایتا آمریکا چاره ای ندارد و باید از منطقه برود اگر مردم منطقه بیدار باشند قطعا باید برود.

,

معلمی با تاکید بر اینکه قدرت اقتصادی آمریکا رو به افول است قدرت های جدید در حال ظهور هستند خاطرنشان کرد:  پنج قدرت بریکس شامل کشورهای روسیه، برزیل، چین، آفریقای جنوبی و هند قدرت های بزرگ اقتصادی آینده جهان هستند در حالیکه آمریکا رو به افول است و چون نظام های لیبرالی بیشتر به اقتصاد وابسته هستند یعنی اگر قدرت اقتصادی از آنها گرفته شود قدرت سیاسی آنها هم از بین می رود و این اتفاق الان دارد می افتد.

,

کارشناس علوم سیاسی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نسبت به انتخابات 40 سال گذشته خیلی بیشتر اهمیت دارد و باید در بین پنج قدرت جهان جایگاه خود را بدست بیاوریم یکی از دلایل اینکه ایران سند راهبردی با چین امضا کرد نیز همین موضوع است و نه تنها ایران بلکه عراق و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به دنبال همین موضوع هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه