اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

وضع مالیات بر خانه‌های خالی، دلالی و سوداگری را از بین می‌برد

وضع مالیات بر خانه‌های خالی، دلالی و سوداگری را از بین می‌برد
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به طرح ثبت اطلاعات واحدهای مسکونی در سامانه املاک گفت: وضع مالیات بر خانه‌های خالی، دلالی و سوداگری را از بین می‌برد و به حداقل می‌رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بسیاری از اهداف، قوانین و هدفگذاری‌های مالیاتی در جهت هدایتگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه هدایتگری یعنی خانه‌های خالی با فشار مالیاتی باید تبدیل به خانه‌های پُر شود و دارنده خانه خالی نباید احتکار کند چرا که احتکار، جُرم است.

,

محمودی‌اصل افزود: وقتی تولیدکننده‌ای، کالایی را انبار و احتکار می‌کند، یقه‌اش را می‌گیریم اما با فردی که سال‌هاست چند واحد آپارتمان خریده و خالی نگه داشته، هیچ کس کاری ندارد.

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که واحد مسکونی هم مانند تولید با اختصاص یارانه ساخته شده است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه گاز در ایران به قیمت یک سِنت، استفاده شده اما به قیمت 40 سِنت به ترکیه فروخته می‌شود.

,

وی با بیان اینکه کشور ترکیه حتی یک ریال یارانه برای مسکن نمی‌دهد و هزینه تمام مصالح و نیروی کار نیز چند برابر ایران است، اظهار داشت: با این وجود، قیمت یک واحد آپارتمان در ترکیه، ارزان‌تر از تهران است.

,

محمودی‌اصل با بیان اینکه این گرانی نشان می‌دهد که بازار ما منطق نداشته است، خاطرنشان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی، نقش بازدارنده دارد و باید باعث شود که کسی خانه‌اش را خالی نگه ندارد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه قانون مالیات بر عایدی ثروت نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: این قانون سبب خواهد شد که از بخش املاک، خودرو، سکه، طلا و ارز نیز مالیات اخذ شود.

,

وی افزود: اگر این قانون به تصویب برسد و آئین‌نامه‌اش نیز به درستی تدوین شود، شاهد این خواهیم بود که دلالی و سوداگری به کلی از بین رفته و ریسک‌دار شود.

,

محمودی‌اصل با بیان اینکه این کار در کل دنیا سبب شده که دلالی و سوداگری به حداقل برسد، تصریح کرد: در ایران نیز از 20 سال قبل باید این کار را می‌کردیم اما مقاومت‌ها از سوی ذینفع‌هایی بود که نگذاشت تا به امروز این اتفاق بیفتد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه