اخبار داغ

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

سکه کانال ۱۰ میلیون تومانی را پس گرفت/ پیشروی طلا برای فتح قیمت‌های از دست‌رفته

سکه کانال ۱۰ میلیون تومانی را پس گرفت/ پیشروی طلا برای فتح قیمت‌های از دست‌رفته
محمدرضا نصیری گفت: طلا از ابتدای هفته جاری، خیز خود را برای فتح قله‌های قیمتی از دست داده، آغاز کرده است و طی همین چند روز پس از بازگشایی بازار توانسته است رشد ۱۰۰ هزار تومانی هر گرم طلا را به مشتریانش، تحمیل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با باز شدن بازار طلا از ابتدای هفته جاری مجددا قیمت‌ها در بازار سکه و طلا خیز خود را برای فتح قله‌های قیمتی از دست داده، آغاز کرده است.

هر گرم طلا طی هفته جاری یک نوسانات قیمتی ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد که این تغییر و فراز و نشیب قیمتی در بازار طلا به زعم فعالان صنفی غیرطبیعی است.

محمدرضا نصیری عضو هیئت مدیره طلا و جواهر مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره می‌گوید: بله، قیمت‌ها از دو روز گذشته مجددا شروع به بالا رفتن کرده است و در حالیکه قیمت‌ها در کف بازار به گرمی ۹۱۰ هزار تومان رسیده بود، حالا به گرمی یک میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: طلا کاملا متاثر از اتفاقات سیاسی، فراز و فرود پیدا می‌کند و این روزها با برخی اخبار ضدونقیض در خصوص مذاکرات، دوباره خود را بالا کشیده است.

عضو هیئت مدیره طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: هر مثقال طلا طی روز جاری به ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسیده است و سکه تمام هم از مرز ۱۰ میلیون تومان گذر کرد و امروز در بازار با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریدو فروش شد.

این فعال صنفی ادامه داد: ربع سکه نیز که تا چند روز گذشته به زیر ۳ میلیون تومان رسیده بود، امروز با نرخ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و نیم سکه با قیمت ۵ میلیون و ۵۰۰ در معاملات نرخگذاری شد.

نصیری با اشاره به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی دلار در بازار امروز، بیان کرد: طی هفته جاری، شاهد افزایش حضور مشتریان در بازار طلا بودیم که غالبا بدنبال خرید سکه، طلای آب شده و دست دوم هستند.

وی متذکر شد: طلای دست دوم و کم اجرت به دلایل گوناگون یکی از آسیب‌های جدی حال حاضر بازار طلا است که تبعات متعدی را برای مردم و کسبه به بار دارد؛ برخی از این طلاها از استاندارد خارج است که یا از اساس دچار مشکل است و یا عیار کمی دارد و خریداران باید نهایت دقت را در خرید اینگونه موارد لحاظ کنند.

عضو هیئت مدیره طلا و جواهر مرکز مازندران، یادآور شد: این روزها کسبه بازار درگیر ارزش افزوده مالیات سال ۹۸ هستند که با توجه به شیوع کرونا و کسادی بازار از مسئولان سازمان مالیاتی تقاضا داریم نهایت همکاری و مساعدت را با کسبه لحاظ کنند و با در نظر گرفتن شرایط بحرانی بازار طی این ایام، مراعات کسبه را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه