اخبار داغ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

جزئیات برگزاری نماز عید فطر در استان اصفهان

جزئیات برگزاری نماز عید فطر در استان اصفهان
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در آستانه عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر در مناطق و شهرستان های با رنگ بندی زرد و آبی در مساجد و حسینیه ها و در مناطق و شهرستان های با رنگ بندی نارنجی و قرمز صرفا در فضاهای باز و با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام اروجی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ درباره جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا، امکان برگزاری نماز عید فطر در مناطق و شهرستان های با رنگ زرد و آبی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی وجود دارد؛ در جلسه دیروز (۲۱ اردیبهشت) ستاد کرونا استان اصفهان در خصوص برگزاری نماز عید در سطح استان اصفهان، مصوب شد که در مناطق و شهرستان های زرد و آبی در مصلا ها و مساجد و حسینیه ها و در مناطق نارنجی و قرمز صرفا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و دقت نظر بر روی ورود و خروج افراد در راستای جلوگیری از ازدحام نماز برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در خصوص شهرستان اصفهان پیشنهاد بر این بود که با توجه به ارتفاع و بلندی سقف مصلای نماز جمعه اصفهان که در حکم فضای باز محسوب می شود، نماز عید فطر در این مکان برگزار شود. اما در جلسه دیروز صبح ستاد برگزاری نماز جمعه با کارشناسان بهداشتی، این پیشنهاد به دو دلیل ایجاد ازدحام و مسقف بودن مصلا رد شد.

,

حجت الاسلام اروجی در ادامه مصاحبه خود با خبرنگار صاحب نیوز گفت: در جلسه دیروز عصر اجماع نظر بر برگزاری نماز عید فطر در فضاهای باز اطراف مساجد در شهر اصفهان بود که با این اوصاف در تمام محلاتی که مساجدی با صحن بزرگ دارند و یا در جوار مساجد، ورزشگاه های روباز و پارک وجود دارد؛ برگزاری نماز عید فطر امکان پذیر است. هم چنین مصوب شد که شهرداری ها، آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان، فضاهای باز اطراف مساجد را در صورت نیاز در اختیار مراسم قرار دهند.

,

وی در رابطه با مساجدی که قصد برگزاری نماز عید را در فضاهایی هم چون میدان و معابر عمومی دارند، اینگونه گفت: مساجدی که قصد برگزاری نماز عید فطر را در میدان و معابر عمومی دارند، حتما به فرمانداری ها اطلاع دهند تا فرمانداری ها با پلیس راهور در خصوص امنیت ترافیکی مراسم هماهنگی کنند.

,

حجت الاسلام اروجی به علاقمندان شرکت در این آیین عبادی توصیه کرد: نمازگزاران عزیز از جانماز و زیرانداز شخصی استفاده کنند و از پخش مواد غذایی خودداری کنند و هم چنین ورود و خروج خود را برای جلوگیری از ازدحام، مدیریت کنند.

,

هم چنین توصیه دیگر وی بر برگزاری نماز عید در تمام محلات و مساجد با هدف جلوگیری از ازدحام و پراکنده ساختن افراد بود.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: توصیه ما در کمیته امور معنوی ستاد کرونا استان اصفهان به ائمه جماعات این است که حتما موضوع استغاثه از امام زمان به منظور دفع بلا از جامعه بشری و جامعه مسلمین و شیعه را در دستور کار خود قرار دهند و ترجیحا در این فرصت دعای هفتم صحیفه سجادیه هم قرائت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه