اخبار داغ

از سوی امام جمعه یزد؛

زکات فطریه هر یزدی۲۰هزار تومان اعلام شد

زکات فطریه هر یزدی۲۰هزار تومان اعلام شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر در استان یزد را ۲۰هزار تومان اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام خود به مردم روزه‌دار و متدین استان یزد به مناسبت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: رمضان ماه مهمانی خدا و ماهی سرشار از برکت و رحمت الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) توصیه‌های بسیاری در مورد استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان کرده اند، افزود: امام سجاد(ع) در ماه رمضان بسیار گریه می کردند و در اواخر ماه، وداع می کردند که این نشان از اهمیت این ماه عظیم است.

,

امام جمعه یزد ادامه داد: خوشا به حال کسانی که از فیوضات این ماه بهره گیری و استفاده کردند و خودشان را مهذب و طلب آمرزش و رفتار و کردار خود را میزان کردند و با اطاعت از خداوند متعال و طاعت او و کمک و دستگیری از بینوایان و فقرا، بهره‌های بسیاری از این ماه مبارک بردند.

,

وی با تاکید بر اینکه بعد از ماه مبارک رمضان نیز باید این حالات را حفظ کنیم، افزود: بر اثر تهذیب ماه رمضان و هدایت الهی، لوح زندگی ما درخشان شده و باید مراقب باشیم که با اعمال خود این لوح را سیاه نکنیم.

,

ناصری، امام زمان (عج) را صاحب شب‌های قدر و صاحب ماه مبارک رمضان دانست و گفت: باید تلاش کنیم قلب مبارک امام زمان را از خود راضی نگه داریم.

,

امام جمعه یزد در مورد عید سعید فطر نیز بیان کرد: خدا به شکرانه ماه مبارک رمضان، زکات فطره را واجب کرده تا به بندگان تهیدست خدا اهدا کنیم و در عید فطر، افراد کم توان مالی نیز از زکات فطره نصیبی داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه بر خلاف برخی شهرهای شمالی، قوت قالب در یزد گندم است، گفت: زکات فطره برای هر نفر در یزد را معادل سه کیلوگرم گندم به میزان 20 هزار تومان اعلام می کنیم.

,

ناصری با بیان اینکه سرپرست خانواده باید متکفل افرادی که در طول سال نان خور او هستند، بشود، افزود: اگر سرپرست خانواده‌ای توان پرداخت فطریه همه اعضای خانواده خود را نداشت، به اندازه توان خود زکات فطره افراد تحت تکفل خود را پرداخت کند.

,

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر سرپرست خانواری واقعا توان پرداخت فطریه ندارد، از گردن او ساقط است و باید استغفار کند.

,

وی ادامه داد: در پرداخت فطریه نیز اولویت با افراد کم بضاعت فامیل، همسایگان و محله است و در غیر این صورت، کمیته امداد و بهزیستی می توانند به نیابت از فرد، به فقرا برسانند.

,

ناصری عنوان کرد: افرادی که سادات هستند می توانند فطریه خود را هم به سادات و هم غیرسادات بدهند اما غیرسادات نمی توانند به سادات فطریه پرداخت کنند.

,

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با پرداخت زکات فطره بتوانیم دل بندگان خدا را شاد کرده و موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کنیم.

,

امام جمعه یزد در مورد کفاره روزه نیز بیان کرد: کفاره غیرعمد نیز روزانه 5 هزار تومان تعیین شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه