اخبار داغ

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید در پی حادثه تروریستی افغانستان

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید در پی حادثه تروریستی افغانستان
مراجع معظم تقلید، در پی انفجار تروریستی مدرسه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) کابل، در پیام‌های جداگانه ای شهادت جمعی از شیعیان را تسلیت گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، بار دیگر یک خبر دلخراش از وقایع تروریستی در افغانستان، تصاویر و خاطرات تلخی را از به خاک و خون کشیده شدن مردمان بی گناه برجای گذاشت و عموم مردم ایران و افغانستان را داغدار کرد. به خصوص که این‌بار قربانیان این عملیات تروریستی دخترکان معصوم مدرسه بودند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

شنبه، 18 اردیبهشت ماه 1400 بود که۳ انفجار انتحاری در منطقه دشت برچی در غرب کابل، یک مدرسه دخترانه را هدف گرفته و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر از شیعیان مظلوم هزاره افغان به ویژه دختران دانش آموز خردسال در این محل شد.

,

این روزها از گوشه و کنار خاک افغانستان بوی باروت و خون به مشام می‌رسد و روزانه ده‌ها نفر در درگیری میان نیروهای نظامی دولتی و شبه نظامیان در این کشور کشته می‌شوند. اما حملات انتحاری به غیرنظامیان به ویژه در شهر کابل پایتخت این کشور به شکل عجیبی وحشیانه و به دور از هر گونه منطق بوده و به نظر می‌رسد عوامل خارجی در حال هدایت آنها برای اجرای یک پروژه بزرگ مخصوص طراحی آینده افغانستان هستند : نسل کشی شیعیان هزاره و کوچ اجباری آنها.

,

از همین رو مراجع معظم تقلید، در پی انفجار تروریستی مدرسه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) کابل، در پیام‌های جداگانه ای ضمن همدردی با مردم شریف افغانستان و بازماندگان این فاجعه دردناک، شهادت جمعی از شیعیان را تسلیت گفتند.

,

متن پیام‌های مراجع تقلید به شرح زیر است:

,


آیت الله حسین نوری همدانی:عاملان و حامیان این فاجعه اسفناک مجازات شوند

,
, آیت الله حسین نوری همدانی:عاملان و حامیان این فاجعه اسفناک مجازات شوند,

بسم‌الله الرحمن الرحیم

,

وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً

,

در ماه رحمت و مغفرت رمضان المبارک خبر حادثه تروریستی در کشور افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن عده‌ای از کودکان و مردم بی گناه این کشور مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

,

بی شک سازمان‌های که بنام حقوق بشر فعالیت می‌کنند و سران کشورهای استکباری و وابستگان منطقه‌ای آنان به سکوت مرگبار خود ادامه خواهند داد، اما لازم است امت اسلامی و هر انسان آزادیخواه در هر کجای از جهان این جنایت را محکوم نموده و عاملان و حامیان این فاجعه اسفناک را به مجازات عمل خویش برسانند.

,

اینجانب ضمن محکوم کردن این واقعه تروریستی، تسلیت و همدردی خود را با ملت افغانستان و خانواده این شهدای مظلوم اعلام می‌دارم و از خداوند سبحان برای آن شهدای عزیز علو درجات را مسئلت می‌نمایم.

,

حسین نوری همدانی

,

قم المقدسه

,

بیست و هفتم رمضان المبارک ١٤٤٢


آیت الله مکارم شیرازی:جنایات گروه‌های تکفیری در افغانستان برای ایجاد اختلاف و مخدوش کردن چهره اسلام است

,
,
,
, آیت الله مکارم شیرازی:جنایات گروه‌های تکفیری در افغانستان برای ایجاد اختلاف و مخدوش کردن چهره اسلام است,

باردیگر جنایات گروه‌های تکفیری و کشتارهای هدفمند در افغانستان و خصوصا عملیات جدید که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از کودکان و دانش‌آموزان بی‌گناه در این ماه عزیز به جرم محبت و ولایت اهل‌بیت(علیهم السلام) شد، موجب تألم و تأثر شدید گردید. با وجود گذشت چند دهه از آغاز این ناامنی‌ها متأسفانه هنوز دولت و سازمان‌های قضایی، نظامی و امنیتی این کشور نتوانسته‌اند این بحران بزرگ را علاج کنند و هر روز اخبار ناگوار قتل و کشتار جدید به گوش می‌رسد.

,

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نیز خانواده‌های داغدیده و ملت شریف افغانستان و آرزوی شفای کامل تمامی مجروحان این حادثه، آن را محکوم نموده و مؤکدا از دولتمردان، مقامات ملی و مذهبی افغانستان و همچنین مجامع بین‌المللی اسلامی می‌خواهم که با عاملان آن که برای ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان و مخدوش کردن چهرۀ رحمانی اسلام انجام می‌شود، با شدت برخورد نمایند.

,

إن‌شاءالله هر چه زودتر غدۀ سرطانی تکفیر و تروریسم از بلاد اسلامی ریشه‌کن گردد.

,

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

,

۱۴۰۰/۰۲/۲۱

,

 

,

آیت الله حسین وحیدخراسانی

, آیت الله حسین وحیدخراسانی,

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

,

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‌

,

خبر کشتار جمعی از بانوان افغانستان موجب تألم و تأسف شدید گردید.

,

بشارت طوبی بر دختران و بانوان سعادتمندی که بدون جرمی در ماه مهمانی خدا کشته شدند، بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَت‏.

,

آنان بر خدای بخشنده، مهمان و بر پروردگار مهربان وارد شدند در حالی که به جهت فرمان‌برداری از ملک علّام، روزه‌دار بودند.

,

خداوندا! همانگونه که آنان را به شرافت اجر شهدا مشرّف فرمودی، پس آنان را با سرورشان بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (علیها السلام) محشور نما.

,

پروردگارا! به مصیبت‌زدگان صبر نیکو و جزای فراوان عطا کن، چنانکه در قرآن فرمودی: «إِنَّما یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ» «همانا صابران پاداش خود را بی حساب دریافت می دارند».

,

بارالها! به مجروحین ماه ضیافتت شفا عنایت فرما. خدایا! آنها را شفا ده و مداوا نما و در عافیت شأن تعجیل فرما.

,

«اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا فَافْرَجْ ذَلِکَ یَا رَبِّ عَنَّا بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْکَ تُعِزُّهُ وَ إِمَامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ آمِین».

,



آیت الله جعفر سبحانی:دولت افغانستان مانع پایمال شدن خون کودکان و نوجوانان معصوم باشد

,
,
, آیت الله جعفر سبحانی:دولت افغانستان مانع پایمال شدن خون کودکان و نوجوانان معصوم باشد,

بسم‌الله الرحمن الرحیم

,

«وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ‏ إِنَّما یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فیهِ الْأَبْصار» گمان مبر که خدا، از آنچه ظالمان انجام می‌دهند، غافل است! (بلکه کیفر) آنها را برای روزی تأخیر انداخته است که چشم‌ها در آن (به خاطر ترس و وحشت) از حرکت بازمی‌ایستد. سوره ابراهیم/۴۲

,

اقدام جنایت‌کارانه و تروریستی در شهر کابل که طی آن تعدادی زیادی از دانش آموزان دختر مدرسه سید الشهدا (سلام الله علیه)، شهید یا مجروح شدند و صحنه‌های دلخراش این کشتار ظالمانه دل هر مؤمن و انسان آزاده ای را به درد می‌آورد، موجب تأسف و تأثر شدید گردید.

,

هدف قراردادن کودکان و نوجوانان معصوم در ماه مبارک رمضان به جرم محبّت و ولایت اهل بیت (علیهم السلام) با هیچ منطق انسانی و اسلامی قابل توجیه نیست. اینجانب این حمله تروریستی تأسف بار را به ملت شریف افغانستان و خانواده‌ای داغدار و عموم مسلمانان تسلیت عرض نموده و برای مجروحان آرزوی بهبودی می‌نمایم و امید است در سایه همبستگی بین همه طوایف، شاهد ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان باشیم.

,

از دولت افغانستان درخواست می‌کنم مانع پایمال شدن خون این عزیزان باشند و در سایه تلاش‌های دیپلماتیک و با مجاهدت‌های جوانان غیور افغانستان، مانع زیاده خواهی‌های گروه‌های تکفیری در منطقه باشیم.

,

حوزه علمیه قم

,

جعفر سبحانی

,

۱۴۰۰/۰۲/۲۰

,



آیت الله سید محمد سعیدی:خون دانش‌آموزان افغان و مردم فلسطین جریان انتقام سخت را سرعت خواهد بخشید

,
,
, آیت الله سید محمد سعیدی:خون دانش‌آموزان افغان و مردم فلسطین جریان انتقام سخت را سرعت خواهد بخشید,

بسم‌الله الرحمن الرحیم

,

و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون …

,

حوادث تلخ کشتار بی رحمانه‌ی مسلمانان روزه دار افغانستان و فلسطین، در روزهای پاک و سرشار از معنویت رمضان، نشان از اوج خباثت دشمنان درنده خوی اسلام ناب محمدی دارد و رد چنگال منحوس شیطان بزرگ، در تک تک این جنایات بر چهره‌ی زنان و دختران و کودکان به خاک و خون کشیده شده، قابل مشاهده است.

,

آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث که در تولد نامشروع رژیم صهیونیستی و داعش منفور، نقش اساسی داشته و همواره این گونه غّده‌های سرطانی را حمایت کرده‌اند، باید بدانند، همچنان که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب کرارا تأکید فرموده‌اند، افول هیمنه‌ی پوشالی شأن حتمی و وعده‌ای صادق است و هرگز اینگونه اعمال تروریستی، به بقای عمر منحوس و تمدید حضورشان در منطقه کمکی نخواهد کرد.

,

بی‌تردید خون دانش آموزان بی‌گناه افغان و مردم مظلوم فلسطین، در رگ‌های جوانان غیور محور مقاومت جریان یافته و جریان انتقام سخت را که عبارت است از خروج کامل آمریکا و ایادی استکباری او از منطقه، سرعت خواهد بخشید.

,

این جانب جنایات این روزها در قدس شریف و افغانستان مظلوم را به شدت محکوم نموده و در این حوادث فتنه گون، دست آمران و حامیان این جنایات، از جمله آمریکای خبیث را آلوده‌تر از مباشران سنگدل میدانم.

,

امید که با طلوع فجر و فرج منجی عالم بشریت ظلمات دنیا پایان یافته و هرچه زودتر صبح ظهور بدمد، که قرآن کریم می‌فرماید: الیس الصبح بقریب

,

نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس قم

,

سید محمد سعیدی

,

 

,

 آیت الله علوی گرگانی: کشورهای حامی تروریست در این جنایت شریک هستند

متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

«و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»

اقدام تروریستی و ددمنشانه گروهک تکفیری در غرب کابل و دشت برچی افغانستان و کشتار گسترده دختران شیعه هزاره در ماه مبارک رمضان که گناهی جز ایمان به خدا و اعتقاد به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نداشته‌اند مایه تأسف و تأثر شدید گردید.

قطعاً کشورهای حامی تروریست‌ها که درگذشته موجبات رشد و گسترش این نوع گروه‌ها را فراهم آورده و اسباب ناامنی را در افغانستان به وجود آورده‌اند، در این جنایت شریک خواهند بود.

لازم است جامعه جهانی مخصوصاً کشورهای اسلامی تلاش خود را برای از بین بردن زمینه‌های رشد این نوع گروه‌ها انجام دهند.

اینجانب این جنایت را محکوم کرده و به خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و صبر و اجر را برای آنان مسئلت می‌کنم و سلامتی کامل را برای مجروحین از خداوند مسئلت می‌نمایم.

۱۴۰۰/۲/۲۰


آیت الله العظمی صافی:کشورهای اسلامی در مقابل اینگونه جنابات ساکت نباشند

پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت حادثه تروریستی افغانستان به این شرح است:

بسمه تعالی

وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ‌ سُلْطَاناً

حادثه اسفناک شهادت و مجروح‌شدن تعداد زیادی از کودکان معصوم و انسان‌های مظلوم در افغانستان، توسط گروهی از خدا بی‌خبر و از انسانیت دور، موجب تأثر و تأسف شدید جهان اسلام گردید.
در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و ضیافت الهی است، گروهی مزدور اجانب و دشمنان بشریت، جمع زیادی از خانواده‌های مسلمان روزه دار را عزادار کرده و ضربه‌ای بزرگ بر پیکر عالم اسلام وارد نمودند.
اگر کشورهای اسلامی و امت پیامبر عالیقدر اسلام صلی الله علیه و آله، امثال این جنایت وحشتناک را محکوم می‌کردند و سکوت خود را در برابر دشمنان اسلام می‌شکستند و بیش از این، ذلت و خواری را برای خود تحمل نمی کردند، عده ای که گوی سبقت را از حیوانات درنده ربوده‌اند، جرأت پیدا نمی‌کردند که این جنایات هولناک را انجام داده و چهره رحمانی اسلام عزیز را در انظار عالمیان مخدوش نمایند.
اینجانب با محکوم‌نمودن این واقعه دلخراش، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به تمام خانواده‌های عزادار و ملت شریف افغانستان، از خداوند متعال مسئلت دارم که ارواح شهدای عزیز این حادثه را با حضرت سید الشهدا علیه السلام محشور نماید و به بیماران و مجروحان، شفای کامل عنایت فرماید.
قم المقدسة/لطف الله صافی
۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۲ ه.ق

,

 آیت الله علوی گرگانی: کشورهای حامی تروریست در این جنایت شریک هستند

متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

«و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»

اقدام تروریستی و ددمنشانه گروهک تکفیری در غرب کابل و دشت برچی افغانستان و کشتار گسترده دختران شیعه هزاره در ماه مبارک رمضان که گناهی جز ایمان به خدا و اعتقاد به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نداشته‌اند مایه تأسف و تأثر شدید گردید.

قطعاً کشورهای حامی تروریست‌ها که درگذشته موجبات رشد و گسترش این نوع گروه‌ها را فراهم آورده و اسباب ناامنی را در افغانستان به وجود آورده‌اند، در این جنایت شریک خواهند بود.

لازم است جامعه جهانی مخصوصاً کشورهای اسلامی تلاش خود را برای از بین بردن زمینه‌های رشد این نوع گروه‌ها انجام دهند.

اینجانب این جنایت را محکوم کرده و به خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و صبر و اجر را برای آنان مسئلت می‌کنم و سلامتی کامل را برای مجروحین از خداوند مسئلت می‌نمایم.

۱۴۰۰/۲/۲۰


آیت الله العظمی صافی:کشورهای اسلامی در مقابل اینگونه جنابات ساکت نباشند

پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت حادثه تروریستی افغانستان به این شرح است:

بسمه تعالی

وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ‌ سُلْطَاناً

حادثه اسفناک شهادت و مجروح‌شدن تعداد زیادی از کودکان معصوم و انسان‌های مظلوم در افغانستان، توسط گروهی از خدا بی‌خبر و از انسانیت دور، موجب تأثر و تأسف شدید جهان اسلام گردید.
در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و ضیافت الهی است، گروهی مزدور اجانب و دشمنان بشریت، جمع زیادی از خانواده‌های مسلمان روزه دار را عزادار کرده و ضربه‌ای بزرگ بر پیکر عالم اسلام وارد نمودند.
اگر کشورهای اسلامی و امت پیامبر عالیقدر اسلام صلی الله علیه و آله، امثال این جنایت وحشتناک را محکوم می‌کردند و سکوت خود را در برابر دشمنان اسلام می‌شکستند و بیش از این، ذلت و خواری را برای خود تحمل نمی کردند، عده ای که گوی سبقت را از حیوانات درنده ربوده‌اند، جرأت پیدا نمی‌کردند که این جنایات هولناک را انجام داده و چهره رحمانی اسلام عزیز را در انظار عالمیان مخدوش نمایند.
اینجانب با محکوم‌نمودن این واقعه دلخراش، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به تمام خانواده‌های عزادار و ملت شریف افغانستان، از خداوند متعال مسئلت دارم که ارواح شهدای عزیز این حادثه را با حضرت سید الشهدا علیه السلام محشور نماید و به بیماران و مجروحان، شفای کامل عنایت فرماید.
قم المقدسة/لطف الله صافی
۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۲ ه.ق

,

 آیت الله علوی گرگانی: کشورهای حامی تروریست در این جنایت شریک هستند

,  آیت الله علوی گرگانی: کشورهای حامی تروریست در این جنایت شریک هستند,

متن این پیام به شرح زیر است:

,

باسمه‌تعالی

,

«و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»

,

اقدام تروریستی و ددمنشانه گروهک تکفیری در غرب کابل و دشت برچی افغانستان و کشتار گسترده دختران شیعه هزاره در ماه مبارک رمضان که گناهی جز ایمان به خدا و اعتقاد به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نداشته‌اند مایه تأسف و تأثر شدید گردید.

,

قطعاً کشورهای حامی تروریست‌ها که درگذشته موجبات رشد و گسترش این نوع گروه‌ها را فراهم آورده و اسباب ناامنی را در افغانستان به وجود آورده‌اند، در این جنایت شریک خواهند بود.

,

لازم است جامعه جهانی مخصوصاً کشورهای اسلامی تلاش خود را برای از بین بردن زمینه‌های رشد این نوع گروه‌ها انجام دهند.

,

اینجانب این جنایت را محکوم کرده و به خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و صبر و اجر را برای آنان مسئلت می‌کنم و سلامتی کامل را برای مجروحین از خداوند مسئلت می‌نمایم.

,

۱۴۰۰/۲/۲۰


آیت الله العظمی صافی:کشورهای اسلامی در مقابل اینگونه جنابات ساکت نباشند

,
,
,
, آیت الله العظمی صافی:کشورهای اسلامی در مقابل اینگونه جنابات ساکت نباشند,

پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت حادثه تروریستی افغانستان به این شرح است:

,

بسمه تعالی

,

وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ‌ سُلْطَاناً

,

حادثه اسفناک شهادت و مجروح‌شدن تعداد زیادی از کودکان معصوم و انسان‌های مظلوم در افغانستان، توسط گروهی از خدا بی‌خبر و از انسانیت دور، موجب تأثر و تأسف شدید جهان اسلام گردید.
در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و ضیافت الهی است، گروهی مزدور اجانب و دشمنان بشریت، جمع زیادی از خانواده‌های مسلمان روزه دار را عزادار کرده و ضربه‌ای بزرگ بر پیکر عالم اسلام وارد نمودند.
اگر کشورهای اسلامی و امت پیامبر عالیقدر اسلام صلی الله علیه و آله، امثال این جنایت وحشتناک را محکوم می‌کردند و سکوت خود را در برابر دشمنان اسلام می‌شکستند و بیش از این، ذلت و خواری را برای خود تحمل نمی کردند، عده ای که گوی سبقت را از حیوانات درنده ربوده‌اند، جرأت پیدا نمی‌کردند که این جنایات هولناک را انجام داده و چهره رحمانی اسلام عزیز را در انظار عالمیان مخدوش نمایند.
اینجانب با محکوم‌نمودن این واقعه دلخراش، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به تمام خانواده‌های عزادار و ملت شریف افغانستان، از خداوند متعال مسئلت دارم که ارواح شهدای عزیز این حادثه را با حضرت سید الشهدا علیه السلام محشور نماید و به بیماران و مجروحان، شفای کامل عنایت فرماید.
قم المقدسة/لطف الله صافی
۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۲ ه.ق

,
,
,
,
,
,


آیت الله سید موسی شبیری زنجانی

,
, آیت الله سید موسی شبیری زنجانی,

بسم‌الله الرحمن الرحیم

,

انا لله و انا الیه راجعون

,

خبر تأثر برانگیز شهادت و مجروحیت ده‌ها دختر دانش‌آموز شیعه مدرسه سیدالشهدا کابل و تعداد دیگری از افراد بی‌گناه در ایام ماه مبارک رمضان، موجب تألم و تأسف فراوان شد.

,

این اولین بار نیست که مردم بی‌گناه افغانستان و منطقه، قربانی اعمال وحشیانه غیر اسلامی و ضد انسانی می‌شوند و به نام دین، خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود. بی‌شک این رفتارهای وحشیانه هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام و مرام انسانیت ندارد.

,

این‌جانب این مصیبت سنگین را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نیز به مردم شریف و ستمدیده افغانستان تسلیت عرض می‌کنم.

,

خداوند متعال، روح پاک شهدای این فاجعه را با حضرت امیرالمومنین (صلوات الله و سلامه علیه) محشور، و به مجروحان این جنایت هم شفای عاجل عنایت فرموده و با لطف خویش دوران محنت و مصیبت این مردم شریف را هرچه زودتر به پایان برساند.

,

۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۲

,

برابر با ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه