اخبار داغ

رییس اتحادیه پوشاک و بافندگان فرش شهرستان راز و جرگلان:

سالانه ۳ هزار متر فرش دوروی ابریشم در رازوجرگلان بافته می شود

سالانه ۳ هزار متر فرش دوروی ابریشم در رازوجرگلان بافته می شود
سید اسماعیل هاشمی با بیان اینکه در شهرستان راز و جرگلان حدود چهار هزار بافنده فرش فعالیت دارند که از این تعداد حدود 500 بافنده، فرش دورو می بافند، گفت: در شهرستان راز و جرگلان سالانه سه هزار متر مربع فرش دوروی ابریشم بافته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداسماعیل هاشمی، رییس اتحادیه پوشاک و بافندگان فرش شهرستان راز جرگلان  در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: صنعت فرش دست بافت از با ارزش ترین مشاغلی است که از لحاظ تهیه مواد اولیه و ابزارهای تولید به خارج از کشور وابستگی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

هاشمی گفت: در شهرستان راز و جرگلان حدود چهار هزار بافنده فرش فعالیت دارند که از این تعداد حدود 500 بافنده، فرش دورو می بافند که آنان در روستاهایی از جمله دویدوخ، تگلک خوز، آتالی، بش دره و گرکز ساکن هستند که این بافندگان سالانه سه هزار متر مربع فرش دورو می بافند.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: سایر بافندگان این شهرستان نیز سالانه حدود 29هزار متر مربع محصولات دیگری از دست بافته ها شامل فرش پشمی، گلیم، پشتی، پادری، آویز در و ... را تولید می کنند.

,

این فعال حوزه فرش در ادامه عنوان کرد: بیشترین تولیدات این محصول که سهم بسزای در اشتغال جوانان و بانوان این شهرستان دارد به استان های خراسان رضوی، جنوبی همچنین استان های گلستان، تهران و سمنان ارسال و فروخته می شود.

,

هاشمی افزود: بافندگان این فرش در راز و جرگلان سفارشات مستقیمی نیز از کشورهای اروپایی و آسیایی دارند که محصول سفارش شده را تولید می کنند.

,

وی درباره کیفیت دست بافته های این بافندگان نیز اظهار کرد: فرش دوروی جرگلان مورد پذیرش کشورهای اروپایی و کشوری عربی خلیج فارس است که فرش دوروی ابریشم ترکمن با برند فرش ابریشم دوروی ترکمن دویدوخ به ثبت جهانی رسیده است.

,

وی در خاتمه اعطای تسهیلات کم بهره به بافندگان برای رونق در تولید دست بافته های خود را از مهمترین مطالبات این صنف از تولیدکنندگان عنوان کرد.

,

انتهای پیام/رحیمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه