اخبار داغ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد؛

آغاز واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان از مرداد ماه/ زیر ۱۸ ساله‌ها می‌توانند واکسن بزنند؟

آغاز واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان از مرداد ماه/ زیر ۱۸ ساله‌ها می‌توانند واکسن بزنند؟
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره چگونگی واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان گفت: برنامه ما این است که معلمان و دانش‌آموزان از مردادماه واکسینه شوند تا قبل از بازگشایی مدارس، فرصت کافی برای تزریق دوز دوم هم داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما معلمان و دانش آموزان را جزو گروه مشاغل پرخطر قرار داده‌ایم. چون با شمار زیادی از دانش آموزان مواجه هستیم و واکسیناسیون این گروه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیسی گفت: البته برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال هنوز واکسن ایمن و دقیقی وجود ندارد. با این که شرکت سازنده واکسن فایزر اعلام کرده که دارد واکسنش را روی افراد ۵ تا ۱۸ سال امتحان می‌کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و واکسنی برای این سنین وجود ندارد و ما منتظریم واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بیاید و با تهیه آن بتوانیم دانش آموزان زیر ۱۸ سال را واکسینه کنیم.
,
 
,
او در مورد واکسیناسیون دانشجویان هم اظهار کرد: یکی از پیشنهادات ما این بود که دانشجویانی مثل دانشجویان فنی، پزشکی و ... که دروس عملی دارند و به هر دلیلی نمی‌توانند واحدهای درسی خود را به صورت مجازی و آنلاین پشت سر بگذارند و مجبورند حتما سر کلاس‌های درس حاضر شوند را مورد بررسی دقیق قرار دهیم تا ببینیم چند نفر هستند و چه شرایطی دارند و آیا این امکان وجود دارد که همه آن‌ها را واکسینه کنیم یا خیر.
,
 
,
رئیسی افزود: در صورت واکسینه نشدن دانش‌آموزان و بازگشایی مدارس در مهرماه، خطری دانش آموزان را تهدید نمی‌کند. در سوش اخیر شاهد افزایش نسبی آمار مبتلایان کم سن به کرونای جهش یافته با علائم ساده و کم بودیم اما در مقابل آمار مرگ و میر آن‌ها بسیار پایین بود و افراد کم سنی که بر اساس کرونا فوت کرند، بیماری زمینه‌ای داشتند.
,
 
,
این مسئول گفت: در نظر داریم دانش آموزانی که از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند را در صورت تایید، در اولویت تزریق واکسن قرار دهیم.
,
 
,
او تاکید کرد: واکسن پاستور در حال آزمایش و تحقیقاتی است تا اثرگذاری واکسن در سنین پایین را بررسی کند و اگر نتایج مساعدی به دست بیاید، اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.
,
 
,
همه جوانب برای برگزاری امتحانات حضوری سنجیده شده است
,
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه صحبتش به برگزاری حضوری امتحانات مدارس اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبه های ستاد ملی کرونا برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم بود که با اجماع نظر وزرا و مسئولان ستاد و سایرین، تایید شد.
,
 
,
رئیسی در مورد دلیل موافقت اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با حضوری برگزار شدن امتحانات گفت: طبق استدلال وزیر آموزش و پرورش، پایه‌های دوازدهم در مدارس، معمولا بین ۳۰ تا ۷۰ نفر هستند. در هر مدرسه تعداد زیادی کلاس وجود دارد که با بیشترین فاصله گذاری به راحتی و با امنیت بالا می‌توان امتحانات را برگزار کرد.
,
 
,
او گفت: طبق گفته های وزیر آموزش و پرورش، برنامه ریزی‌هایی انجام می‌دهیم تا امتحانات دوازدهمی‌ها در رشته‌های مختلف تداخل نداشته باشد. در کلاس‌ها تمام در و پنجره‌ها، باز خواهد بود و قبل از ورود به محل برگزاری امتحانات، تب سنجی و استعلام از بانک اطلاعاتی کرونا مبنی بر ابتلا و عدم ابتلای هر دانش آموز به کرونا، انجام می‌شود؛ حتی اگر دانش آموزی مشکوک به کرونا بود، از او در فضایی جداگانه امتحان خواهیم گرفت.
,
 
,
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق اظهارات وزیر آموزش و پرورش، اعضای ستاد ملی کرونا به این نتیجه رسیدند که امتحانات برای این دو پایه تحصیلی یعنی نهم و دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت صددرصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.
,
 
,
رئیسی افزود: وزارت بهداشت نیز شرایطی را برای تایید امتحانات حضوری مطرح کرد؛ اینکه مکان برگزاری امتحانات حتما از تهویه مناسب برخوردار باشد و حتی الامکان در فضای باز باشد. با توجه به متراژ کلاس‌ها در هر کلاسی باید فاصله‌های ۲ متری کاملا رعایت شود و به طور مثال در یک کلاس ۱۲ متری فقط سه نفر برای امتحان حضور داشته باشند. بر این اساس و با رعایت تمام شیوه نامه‌ها ما مجوز را صادر خواهیم کرد.
,
 
,
او تاکید کرد: مسئولان مربوطه زیر نظر وزارت بهداشت در محل برگزاری امتحانات حضور خواهند داشت تا در جریان کامل رعایت شیوه نامه‌های اعلام‌شده باشند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: باشگاه خبرنگاران
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه