اخبار داغ

تسلیت معاون هنری برای درگذشت علی راهجیری خوشنویس پیشکسوت

تسلیت معاون هنری برای درگذشت علی راهجیری خوشنویس پیشکسوت
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت علی راهجیری هنرمند پیشکسوت خوشنویسی را تسلیت گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی راهجیری هنرمند خوشنویس پیشکسوت ٢١ اردیبهشت ١۴٠٠ در ۸۳ سالگی درگذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی راهجیری,

این هنرمند فقید در مکتب استادان بزرگ خوشنویسی همچون زرین‌خط، محمّد فرزیب، ابوالفضل موسوی کجوری، حسن و حسین میرخانی و علی اکبر کاوه پرورش یافت. او سالیان متمادی در انجمن خوشنویسان ایران به تعلیم هنرجویان پرداخت و خوشنویسان فراوانی از آموزه‌های این استاد بهره بردند. وی علاوه بر مهارت در خوشنویسی در زمینه تحقیق و پژوهش نیز فعال بود و از آثار پژوهشی او می‌توان کتاب‌های «تذکره خوشنویسان معاصر»، «تاریخ مختصر خط»، «سیر خوشنویسی در ایران»، «زندگانی و آثار عمادالکتّاب» و «تذکره خوشنویسان ایران» را نام برد.

,

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت علی راهجیری نوشته است:

, معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ,

«استاد راهجیری آنچه را از استادان بزرگ خوشنویسی آموخته بود و حاصل سال‌ها پژوهش خود را بی دریغ به جوانان آموزش داد و در تداوم جریان خوشنویسی مؤثر بود. استاد راهجیری دغدغه و نگاه جامعی به مسائل و تاریخ هنر خوشنویسی داشت و از همین نگاه است که آموزش و پژوهش را با حمیت و جدیت همراه با خوشنویسی و کتابت آثار انجام داد. سال‌ها خوشنویسی کرد اما همیشه به چرایی و چگونگی در خوشنویسی هم اندیشید و درباره آن پژوهش کرد.

,

استاد راهجیری خوشنویس ارزشمند و گرانقدری است چنانکه استادش علی اکبر کاوه لقب زُبدَه الکُتّاب را به او داد، در آموزش هم هنرمندانی را پرورش داد که مسیر خوشنویسی را با آموزه‌ها و کندوکاوهای خود پیش ببرند و گنجینه پژوهش‌های استاد هم تا همیشه برای خوشنویسی و فرهنگ و هنر ایران ماندگار است.

,

درگذشت استاد راهجیری را به خانواده گرامی اش، هنرمندان خوشنویس و دوستداران فرهنگ و هنر کشور تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد نکونام علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواهانم.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه